Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Нагласи на студенти за произхода на вируса, причиняващ COVID-19, и ваксинирането срещу него

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-05-2022
в Uncategorized
A A

Валери Стоянов
Висше военноморско училище „Никола Й. Вапцаров“

https://doi.org/10.53656/ped2022-4.03

Резюме. Чрез интегриран подход, при използване на количествена и качествена изследователска методология с извадка от 150 студенти се разкрива отношението им към същността и произхода на вируса, предизвикващ COVID-19, както и към ваксините, научните доказателства за тях и перспективата за използването им. Резултатите показват, независимо от очакванията за по-широко доверие от студентите към научната информация за ваксините и по-голям процент на ваксинирани, че те не се различават от общата популация у нас. Повече от половината вярват в конспиративни теории за изкуствения произход и разпространение на вируса, причиняващ COVID-19, и нямат доверие в научните доказателства за безопасността на ваксините. Ваксинираните една трета от извадката имат статистически значимо по-изразено доверие към научните доказателства, сравнено с неваксинираните. Ваксинираните студенти живеят в домакинства, в които болшинството са ваксинирани, докато неваксинираните живеят в домакинства, в които болшинството не са ваксинирани. Мотивите за ваксиниране в по-малка степен са свързани с медицинската логика. За по-голяма част от ваксинираните мотивите са свързани с това да могат да пътуват в чужбина, да могат да работят, за да се издържат, да не се плащат всеки ден различни тестове. Дискутира се ролята на висшите училища за подобряване осведомеността на студентите за медицинската логика на борбата с пандемията и превръщане на младите хора в лидери на този процес.
Ключови думи: нагласи; мотиви; психично състояние; конспиративни теории; ваксини, COVID-19

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailProfessional Dispositions of Graduate Pre-service Mathematics Teachers among Three College of Teacher Education in Ethiopia Default ThumbnailДвойното сляпо рецензиране в научната периодика в сферата на хуманитаристиката – аспекти на използването на publons в България Default ThumbnailМетеори. Oсновни понятия и терминология Default ThumbnailMethod for solving system of linear equations mxn, m=1, 2, 3; Based on its Geometrical Interpretations

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Платформа за взаимопомощ на учители и училища

Следваща статия

Teachers’ Attitudes Bout Teaching And Learning Mathematics

Следваща статия

Teachers’ Attitudes Bout Teaching And Learning Mathematics

Образователна подкрепа на деца в резидентна грижа в условията на електронно обучение (приложни аспекти)

Хуманистични аспекти на чуждоезиковото педагогическо взаимодействие във висшето медицинско училище по време на пандемия

Последни публикации

  • БАН отбеляза с тържествено събрание Деня на народните будители и 175 години от рождението на Иван Вазов
  • В Русенския университет отбелязват Деня на бесарабските българи
  • Учени и педагози дискутират нови подходи в обучението по български език
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център СУ „Антон Попов“ в Петрич
  • Трябва ли да плащам, ако не спазя предизвестието при напускане?
  • Министър Красимир Вълчев: Отличниците на България вдъхновяват други да последват примера им
  • Над 7% ръст на средствата за научноизследователска и развойна дейност
  • Наградиха призьорите от Националния конкурс „Морето не е за една ваканция“
  • Есенни благотворителни празници в Гимназията по туризъм във Велинград
  • Пореден успех: Български ученици спечелиха 4 медала от Младежката балканска олимпиада по информатика
  • Върховният административен съд окончателно: Студентите в платена форма на обучение също имат право на стипендия
  • Столичната община пита родителите как избират детска ясла и градина
  • Видинското училище „Любен Каравелов“ откри нови кабинети по роботика
  • Министерствата на отбраните
  • Зам.-министър Петър Николов подкрепи иновативен училищен проект в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Проведе се Х юбилейно издание на „Наука на сцената“ в Севлиево
  • Нов STEM център променя обучението в ОУ „Двайсти април“ – Панагюрище
  • EXPLORER – програмата, която задържа таланти в България
  • Десет учители с наградата „Константин Величков“ за принос към образованието
  • 150 години просвета в с. Крайници
  • Бялата лястовица на Варна
  • Детска градина „Слънце“ е първата в Кюстендил със STEM кабинет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"