Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Modular-Cybernetic Approach for Development of Digital Competence of Students – Future Teachers

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-04-2022
в Uncategorized
A A

Assoc. Prof. Nikolay Tsankov, DSc.
Trakia University – Stara Zagora (Bulgaria)
Dr. Ivo Damyanov, Assist. Prof.
South-West University – Blagoevgrad (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2022-3.03

Abstract. The present research aims to investigate opportunities for the development of digital competence of future teachers through the application of a modular-cybernetic approach and a technological variant developed on its basis. The experimental research focuses on diagnosing the cognitive and practical achievements of students in order to identify the possibilities and limitations of the modular-cybernetic approach in the development of digital competence. The empirical research was conducted with a group of 86 students admitted to study Bachelor’s degree in the professional field of Pedagogy. The system of criteria and indicators in the course of the empirical research is used as a “core of the competence” with an emphasis on the cognitive and practical achievements. The Wilcoxon’s Test (Wicoxon) is utilized to compare correlating groups. The results of the Wicoxon application show that the modular-cybernetic approach for the development of students’ competence has a greater than average impact on knowledge formation and also affects the development of cognitive skills to a small extent. On the other hand, the applied technological variant does not help the development of problem-solving skills and practical-applied skills.
Keywords: modular-cybernetic approach; digital competence; future teachers

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНов учебник по руски език за начинаещи (ниво А1+) Default ThumbnailКогато стотните имат значение: скалиране и калибриране на индикатори в критериалната система на националната агенция за оценяване и акредитация Default ThumbnailMaritime Education and Training (met) Cybersecurity and iso/iec 27001:2022 from Maritime Academy of Asia and the Pacific (maap) Perspectives and Traditions Default ThumbnailУчебникът по немски език на д-р Ботю Шанов в контекста на българската лингводидактология

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Интерпретации на смирението в педагогически контекст

Следваща статия

Influence of Family Education on the Psychophysical Development and Socialization of a Child With Intellectual Disabilities

Следваща статия

Influence of Family Education on the Psychophysical Development and Socialization of a Child With Intellectual Disabilities

Формиране на професионални компетентности в процеса на университетската подготовка на студенти социални педагози и социални работници

Organization of Developmental Training in Preschool Educational Institutions

Последни публикации

  • Иво Величков, психотерапевт: Не децата, а родителите имат нужда от психолог
  • Министър Красимир Вълчев се срещна с новоизбрания Управителен съвет на АБУЧ
  • С внимание към всяко дете
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по география
  • Това е истински събор – с хора́ и песни на мегдана
  • Образователната комисия в НС даде зелена светлина на промените в Просветния закон
  • Учредиха асоциация на учителите по ромски език
  • Лекар от „Пирогов“ е сред отличниците на Европейското дружество по кардиология
  • Приложение за уверени майки
  • Снимка на броя: Лятно вдъхновение
  • Отпуска поради лични и семейни причини
  • Електронни бази данни или електронни база данни
  • 2,6 млн. лева за осигуровки на учениците в дуално обучение
  • 37 млн. лева за работа с деца и ученици, застрашени от отпадане от образованието
  • Още 202 млн. лв. по Програма „Образование“
  • МОН проверява социално-педагогически интернат
  • Започнаха дебати за промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Лятна програма за деца в Националния археологически институт с музей при БАН
  • 485 учители обучени по „Успех за теб“
  • В Антарктида за 6 години не се е натрупал нов лед
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по биология
  • Филиалът на Русенския университет „Ангел Кънчев“ официално получи сградата на бившия Тараклийски университет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"