Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Модел за вторична социализация и ресоциализация на студенти със специални образователни потребности в академична среда

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
31-10-2024
в Uncategorized
A A

Ана Попова
Русенски университет „Ангел Кънчев“

https://doi.org/10.53656/ped2024-8.06

Резюме. Настоящата статия интерпретира проблеми и предизвикателства в интеграцията на студенти със специални образователни потребности (СОП) в академична среда, като предлага модел за тяхната вторична социализация и ресоциализация във висшето училище. На базата на резултатите от емпирично изследване с приложението на три инструмента – анкетно проучване, дълбочинно интервю и фокус група, статията идентифицира проблемни зони в образователния процес на студенти със СОП, най-сериозните от които са: недостатъчен обем на индивидуализираните подходи и подкрепа, проблеми в системата за оценяване на студентите със СОП, недостатъчен обем на специализираните дидактически пособия, пригодени за студенти със СОП, необходимост от институционализирането на структурно звено, което да решава в комплекс проблемите с интеграцията на студентите със СОП в академична среда. Предложеният модел за социализация и интеграция на студенти със СОП е доказал своята ефективност в Русенския университет „Ангел Кънчев“ и може да бъде мултиплициран в системата на висшето образование в България, паралелно с инициирането на национален нормативен акт, регламентиращ работата със студенти със СОП, по аналогия със съществуващата Наредба за приобщаващо образование в българските училища.
Ключови думи: студенти със СОП, социализация и ресоциализация на студенти със СОП, приобщаващо образование

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПолитика за интеграция и ресоциализация на студенти със специални образователни потребности в Русенския университет „Ангел Кънчев“ Default ThumbnailCтереотипите на студенти педагози – бариери пред реализиране на качествено приобщаващо образование Default ThumbnailУчилищният маркетинг в контекста на приобщаващото образование Default ThumbnailКогнитивно развитие на деца и ученици, обхванати в приобщаващото образование
Етикети: приобщаващо образованиесоциализация и ресоциализация на студенти със СОПстуденти със СОП

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Digital Storytelling as a Method of Achieving Visual Literacy

Следваща статия

Средствата за научноизследователска и развойна дейност продължават да нарастват

Следваща статия
Средствата за научноизследователска и развойна дейност продължават да нарастват

Средствата за научноизследователска и развойна дейност продължават да нарастват

Нагласи и предизвикателства пред учителите по музика в предучилищна и начална училищна възраст за интегриране на музикалното изкуство в интердисциплинарния STEAM подход

Education and Professional Development of Youths at Risk Placed in Residential-type Social Service Centers

Последни публикации

  • Зам.-министър Наталия Михалевска: образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“
  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Приеха на първо четене промени в Просветния закон
  • Нобел за химия: Да уловиш вода от пустинния въздух
  • Най-малко 150 десетокласници влизат в Националната програма „Обучение за ИТ умения и кариера“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"