Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Methodological Basics of the Experiment in Pedagogy

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-02-2025
в Uncategorized
A A

Delyan Penchev
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.08

Abstract. Pedagogy is a field of science in which some characteristics of both social studies and humanities intersect. This has the greatest impact on the philosophical and methodological basis on which various educational studies are carried out, particularly the ones where the main research method is the experiment. In this context, positivism and hermeneutics are most influential. Taking all this into account, this article focuses not so much on the separate examination of these epistemological schools, but on the peculiarities of their simultaneous application. The main goal is to find an answer to the question of how positivism and hermeneutics converge in the experimental educational study. The main research method is philosophical and methodological analysis.
Keywords: educational experiment, methodology, methodological pluralism, positivism, hermeneutics

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailEpistemology in the context of social construction of reality Default ThumbnailГлаголните категории вид, време, наклонение и залог в учебниците на гръцката образователна система Default ThumbnailНеосъществената ротация. Метафоричен прочит на кризата Default ThumbnailВъзпитаване на емпатия чрез изкуство
Етикети: educational experimenthermeneuticsmethodological pluralismmethodologypositivism

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Проект на игри от модул „Математика“ към специализирана софтуерна платформа за обучение на ученици I – IV клас с разстройство от аутистичния спектър

Следваща статия

Формиране на мисловни умения от по-високо ниво чрез STEM обучение по биология и здравно образование (VII клас)

Следваща статия

Формиране на мисловни умения от по-високо ниво чрез STEM обучение по биология и здравно образование (VII клас)

Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII

25 училища от страната се представиха на сцената на тридневния XXV национален фестивал за училищен театър на испански език, който се проведе в Театъра на НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов"

Театрален училищен маратон на испански език

Последни публикации

  • Кая и вълшебните обувки отведоха десетки деца от Пловдив на магично приключение
  • Сдружение на държавните висши училища у нас се учреди в Софийския университет
  • Птиците в природата и в сърцата на хората
  • Ученици създават брошури за възрастните срещу измами с еврото
  • Зам.-министър Лазарова участва в международна научна конференция във Великотърновския университет
  • Зам.-министър Михалевска участва в патронния празник на Минно-геоложкия университет
  • Над 12 000 родители са ангажирани по проект „Успех за теб“
  • 235 000 ученици с подкрепа за началото на учебната година
  • Благодаря ти, че усмихна деня ми!
  • Веселин Стефанов, директор на столичното 51. СУ „Елисавета Багряна“: Искаме да развием дуална форма на обучение в професионалните ни паралелки
  • Правилата за командировки – дневни, пътни и квартирни
  • Министър Вълчев откри Център за високи постижения в Сандански
  • Нов център в Сандански дава възможности за спорт, изкуство и подкрепа за 450 младежи
  • Италианският футболен тим Каляри ще си партнира с две столични училища
  • 61 млн. лв. за зелени и цифрови партньорства между бизнеса и науката
  • Над половин милиард лева инвестиции в над 2200 STEM центъра в страната
  • В асеновградско училище възпитават ценности с „Азбука на добродетелите“
  • Ново помагало по български език като чужд
  • INSAIT и България с огромен успех на топ световен форум за изкуствен интелект в САЩ
  • Снимка на броя: STEM център „Елисавета Вазова“
  • Изтъкнатият италиански българист проф. Бруни с диплома за чуждестранен член на БАН
  • Градът като учебна площадка

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"