Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Математическо моделиране в първи гимназиален етап: изграждане на междупредметни връзки между математика, физика, биология и информационни технологии

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
05-12-2025
в Uncategorized
A A

Гергана Петрова
ПМГ „Акад. Боян Петканчин“, Хасково (България)

https://doi.org/10.53656/math2025-6-3-mmf

Резюме. Статията изследва педагогическите и организационните предизвикателства при внедряването на задачи с математическо моделиране в училищното обучение. Анализира се ролята на тези задачи като средство за свързване на абстрактни математически концепции с реални житейски ситуации, както и тяхното място в учебния процес – дали да бъдат част от часовете по математика, или по природни науки. Представени са примери от българската образователна практика, включително исторически опити за междупредметна интеграция и съвременни нормативни затруднения. Предложена е концепцията за STEM обучение като ефективен подход за преодоляване на липсата на синхрон между учебните програми и за насърчаване на сътрудничеството между учителите.
Ключови думи: математическо моделиране, междупредметни връзки, STEM обучение, интегрирани уроци, синхронизация на учебни програми

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРолята на дигиталната компетентност в училищното историческо образование Default ThumbnailИзграждане на компетенции за разработване на stem обучителни ресурси у бъдещи учители по природни науки Default ThumbnailПриложение на системи линейни уравнения в изравняване на химични уравнения Default ThumbnailИнтегриране на компетентности в чуждоезиковото обучение: междупредметни връзки
Етикети: STEM обучениеинтегрирани уроциматематическо моделиранемеждупредметни връзкисинхронизация на учебни програми

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

И Варна е красива, и Русе е красиво

Следваща статия

Optimization vs Boosting: Comparison of Strategies on Educational Datasets to Explore Low-performing at-risk and Dropout Students

Следваща статия

Optimization vs Boosting: Comparison of Strategies on Educational Datasets to Explore Low-performing at-risk and Dropout Students

Artificial Intelligence as a Tool for Pedagogical Innovations in Mathematics Education

Годишно съдържание на научно списание "Математика и информатика", година LXVIII, 2025

Последни публикации

  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"