Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Манипулативна употреба на метафори в икономически медийни статии

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
12-07-2024
в Uncategorized
A A

Владимир Досев
Икономически университет – Варна

https://doi.org/10.53656/for2024-03-09

Резюме. Според теорията на когнитивната лингвистика метафорите са част не само от нашата комуникация, но също и от начина, по който мислим и действаме в ежедневието си. От друга страна, самата икономическа теория е създадена благодарение на употребата на метафори и фигуративно мислене. Целта на тази статия е да опише употребата на някои когнитивни метафори в икономически текстове, публикувани в български онлайн медии. Обект на когнитивен и дискурсивен анализ са икономически медийни статии, публикувани в периода 2020 – 2023 в интернет. Медиите често използват метафори и фигуративен език не само за да развличат своите аудитории, но и за да влияят върху колективното несъзнателно на обществото ни.
Ключови думи: медиен дискурс, метафори, икономика, рецесия, инфлация

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailФормиране на професионални компетентности в процеса на университетската подготовка на студенти социални педагози и социални работници Default ThumbnailЧовекът като минало (реаллитератур и техники на забравата след смъртта на авангарда) Default ThumbnailProblems and Perspectives for Social Entrepreneurship in Higher Education Default ThumbnailCompetitiveness as a Result of Creativity and Innovation
Етикети: икономикаинфлациямедиен дискурсметафорирецесия

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Дискурсът за етичното веганство като модел за изграждане на идентичност

Следваща статия

Ancient Translations and Reviews of the Holy Scriptures in The Greek Language. Contribution to the History of Biblical Translations

Следваща статия

Ancient Translations and Reviews of the Holy Scriptures in The Greek Language. Contribution to the History of Biblical Translations

Романите на Димитър Димов – прочити в контекст

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI

Последни публикации

  • Приказната история за „Вълшебните обувки на Кая“ с премиера в Столична библиотека
  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“
  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"