Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Лингвокултурологични аспекти на рекламата – съпоставителен анализ на български и испански примери

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
15-08-2025
в Uncategorized
A A

Веселка Ненкова

Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/bel2025-4-3V

Резюме. В статията се разглеждат рекламни послания на испански и български език, като се посочват езиковите и културните особеностите в тях. Съпоставката се извършва както на езиково и стилистично ниво, така и на екстралингвистично, като се акцентира върху сензорните ефекти, които предизвикват рекламите посредством екстралингвистичните фактори, каквито са образът, цветът, чувствата и др. В анализа се подчертава значимостта на културния код за успешното възприемане на рекламното послание. Целта е да се откроят отличителните черти на рекламите в двете култури, като фокусът е насочен към приликите и разликите в текстов и в графичен план.

Ключови думи: реклама, междуезикова и междукултурна комуникация, рекламни апели

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСледующий урок – идём в „Театр“! Default ThumbnailУчастието на Христо Тодоров Стоянов в Първия църковно-народен събор в Цариград през 1871 г. Default ThumbnailНовият нормативен ред за определяне на трудовото възнаграждение за академичната длъжност „асистент“ Default ThumbnailRedefining Insurance through Innovation: Trends, Benefits, and Regulatory Challenges: An European Perspective
Етикети: междуезикова и междукултурна комуникациярекламарекламни апели

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Неосъществената ротация. Метафоричен прочит на кризата

Следваща статия

Cross-Cultural Aspect in the Study of Verbal Folklore (Based on the Material of Bulgarian and Ukrainian Paremia and Fairy Tales)

Следваща статия

Cross-Cultural Aspect in the Study of Verbal Folklore (Based on the Material of Bulgarian and Ukrainian Paremia and Fairy Tales)

Словоредни особености на обстоятелствените пояснения в новинарските заглавия

Съвременните попфолк текстове – концептуални и перцептивни влияния

Последни публикации

  • Близо 90 компании се запознаха с новата програма за дуално обучение – „ДОМИНО 2“
  • „Аз-буки“ награди автори на научни статии
  • В Министерския съвет: Над 17 млн.лв. за нови градини, училища и спортни площадки
  • Подготовката за кризи влиза в училищата
  • Училището в село Орешак с нов кабинет по български език и литература
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Без телефони в клас и с ограничаване на достъпа до социални мрежи предпазваме децата си
  • Софийският университет отбеляза патронния си празник
  • Близо 400 учители се включват в специализирани курсове за практически умения
  • Професионално образование в крак с времето: Как Габрово подготвя кадри за дрон индустрията
  • Български изследователи с принос към глобалното наблюдение на океаните
  • Министър Красимир Вълчев участва във форум на ОИСР за изкуствения интелект в образованието
  • „Аз-буки“ с премиера на „ТКЗС в българската литература“ във Варна
  • МОН организира дискусия за структурата на училищното образование и националните изпити
  • „Вълшебните обувки на Кая“ продължава своя път – от София и Пловдив до Разград и Варна
  • Синдикат „Образование“ срещу свободния достъп в училищни дворове
  • Белите мечки изхранват и други арктически видове
  • Споделянето на знания стимулира изследователската дейност
  • Формули, които дават резултати
  • Създадоха виртуален образ на мозък на мишка
  • Гвардейският отряд е школа по лидерство и добродетели
  • В „Автото“ в Бургас създават бъдещето
  • Откъде е блясъкът на амолитовите скъпоценни камъни?

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"