Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Лингводидактологически симулации в часовете по чужд език

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-12-2023
в Uncategorized
A A

Милена Йорданова, Михал Павлов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.621ling

Резюме. В настоящата статия обект на интерес са лингводидактологичните симулации в процеса на обучение по чужд език. В контекста на водещите съвременни тенденции в областта на изследванията в частната лингводидактология се прави опит да се очертае фигурата на преподавателя по чужд език в качеството му на „методически сценарист“ и задачите, които изпълнява за оптимизиране овладяването на комуникативната компетентност през ракурса на лингводидактологичните симулации. Използваната методология е анализ на източници, наблюдение върху положителни практики и моделиране на техники за транспониране на езиково-комуникативен фрагмент от реалната действителност в учебния процес по чужд език. Въз основа на анализ на постиженията в областта на теорията и практиката на интерактивното обучение по чужд език се формулират насоки за разработване на различни видове симулативни дейности за овладяване на изучавания език, при които учещият придобива водеща роля в процеса на обучение. Предложен е модел за широкоприложима лингводидактологична симулация в условията на активно обучение по чужд език и са очертани основните дейности, които следва да бъдат изпълнени за постигане на положителни резултати от приложението ѝ в процеса на обучение.
Ключови думи: лингводидактология; лингводидактична симулация; чуждоезиково обучение; комуникативен подход; дейностно ориентиран подход; междукултурен подход

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПревенция и корекция на девиантно и делинквентно поведение, отразени в изкуството: оценка на анализ по алгоритъм Default ThumbnailМетафизическото мислене като трансценденция Default ThumbnailGreen Trademarks and Sustainability Default Thumbnailtesting posts

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Наблюдения върху употребата на клишетата в българската и в румънската публична реч

Следваща статия

Категорията евиденциалност на българския глагол в обучението по български като чужд

Следваща статия

Категорията евиденциалност на българския глагол в обучението по български като чужд

(What) Should We Be Vigilant When Teaching Word Formation in English to Bulgarian English Philology Students?

Translating Linguistic Theories into Practical Solutions for ESP Materials Design: from Discourse Analysis to Teaching Political Discourse

Последни публикации

  • Върховният административен съд окончателно: Студентите в платена форма на обучение също имат право на стипендия
  • Столичната община пита родителите как избират детска ясла и градина
  • Видинското училище „Любен Каравелов“ откри нови кабинети по роботика
  • Министерствата на отбраните
  • Зам.-министър Петър Николов подкрепи иновативен училищен проект в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Проведе се Х юбилейно издание на „Наука на сцената“ в Севлиево
  • Нов STEM център променя обучението в ОУ „Двайсти април“ – Панагюрище
  • EXPLORER – програмата, която задържа таланти в България
  • Десет учители с наградата „Константин Величков“ за принос към образованието
  • 150 години просвета в с. Крайници
  • Бялата лястовица на Варна
  • Детска градина „Слънце“ е първата в Кюстендил със STEM кабинет
  • Отлагат втората атестация на учителите
  • По случай 30-ата си годишнина Националната агенция за оценяване и акредитация учреди и връчи награди за добри практики
  • „Алея на будителите“ във Видин
  • Министър Вълчев: Национална политика трябва да свързва образованието с пазара на труда
  • Третокласници от СУ „Цар Симеон Велики“ на гости в Административния съд във Видин
  • Google с ново дарение от 1 000 000 долара за INSAIT
  • България и Китай ще засилят сътрудничеството си в науката, технологиите и иновациите
  • Търсят се добри практики в областта на STEM преподаването
  • Министерство на иновациите подкрепя с 10 млн.лв. проект на БАН за лазерно индуциран управляем ядрен синтез
  • Посрещнаха новопостъпилите млади учители в столичната образователната система

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"