Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Лекотата при формиране на двигателни умения като индикатор за степента на развитие на координационните способности на децата от предучилищна възраст

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-04-2024
в Uncategorized
A A

Росица Щерева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-3.08

Резюме. Статията представя експериментално изследване на възможността да се приеме лекотата при формирането на двигателни умения на децата от 6 – 7-годишна възраст като индикатор за степента на развитие на координационните им способности, следствие от игровия им двигателен опит. За диагностиката се използва методът на експертната оценка. Съпоставят се резултатите от процеса на формирането на две двигателни умения в две изследователски групи, като при експерименталната е приложен технологичен модел от подвижни игри в продължение на предходните 4 години, в резултат на който координационните способности на децата са развити в по-висока степен в сравнение с контролната. Анализира се динамиката на формиране на уменията по критериите: качество на изпълнението, скорост и икономичност при овладяване на двигателните действия, трайност на изградените умения, хомогенност на резултатите. Очертават се тенденциите в темпа на формиране на уменията. Извършва се вариационен анализ на регистрираните данни. Установява се, че лекотата в протичането на процеса е индикатор за степента на развитие на координационните способности на децата от предучилищна възраст.
Ключови думи: двигателни умения, индикатор, координационни способности, подвижни игри, предучилищна възраст

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСъстояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст Default ThumbnailПо пътечката на емоциите – малките стъпки, формиращи големите ценности Default ThumbnailСъдържателна валидност на модел за изследване на експресивния език на българските деца от 4 до 6 години Default ThumbnailПриложение на европейската инициатива за обучение по медийна грамотност в България
Етикети: двигателни уменияиндикаторкоординационни способностиподвижни игрипредучилищна възраст

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Preparation of Future Teachers for Organising a Health-Preserving Inclusive Space in Educational Institutions

Следваща статия

Педагогическата компетенция в българското висше образование в средата на ХХ век

Следваща статия

Педагогическата компетенция в българското висше образование в средата на ХХ век

Prevention of Articulation Disorders in Preschool-Age Children

Сп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI

Последни публикации

  • Зам.-министър Лазарова участва в международна научна конференция във Великотърновския университет
  • Зам.-министър Михалевска участва в патронния празник на Минно-геоложкия университет
  • Над 12 000 родители са ангажирани по проект „Успех за теб“
  • 235 000 ученици с подкрепа за началото на учебната година
  • Благодаря ти, че усмихна деня ми!
  • Веселин Стефанов, директор на столичното 51. СУ „Елисавета Багряна“: Искаме да развием дуална форма на обучение в професионалните ни паралелки
  • Правилата за командировки – дневни, пътни и квартирни
  • Министър Вълчев откри Център за високи постижения в Сандански
  • Нов център в Сандански дава възможности за спорт, изкуство и подкрепа за 450 младежи
  • Италианският футболен тим Каляри ще си партнира с две столични училища
  • 61 млн. лв. за зелени и цифрови партньорства между бизнеса и науката
  • Над половин милиард лева инвестиции в над 2200 STEM центъра в страната
  • В асеновградско училище възпитават ценности с „Азбука на добродетелите“
  • Ново помагало по български език като чужд
  • INSAIT и България с огромен успех на топ световен форум за изкуствен интелект в САЩ
  • Снимка на броя: STEM център „Елисавета Вазова“
  • Изтъкнатият италиански българист проф. Бруни с диплома за чуждестранен член на БАН
  • Градът като учебна площадка
  • STEM центровете подобряват образователните резултати
  • Училището в Хаджидимово с нов STEM център
  • 68 деца върнати в класните стаи в Кюстендилска област
  • МОН инициира дебат за забрана на социалните мрежи за деца

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"