Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Културата по правата на детето – необходим елемент на професионалната компетентност на учителите на XXI век

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-07-2022
в Uncategorized
A A

Проф. д.п.н. Вяра Гюрова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-6.03

Резюме. XXI век поставя сериозни предизвикателства пред учителите, свързани с компетентностите („грамотностите“, които те трябва да имат, за да могат да отговорят на социалните очаквания към тях) . Сред образователните задачи от първостепенно значение е тази да формират учениците като граждани на XXI век: граждани на собствената им страна и на демократичното общество, на Европа (ако живеят в страна член на Европейския съюз) и на света. Тази задача изисква от учителите да преосмислят своята работа през призмата на човешките и детските права. Това е особено важно в контекста на правата на детето и изискванията към учителите, определени от Януш Корчак. Работата с учениците върху тази задача прави възможно за учителите да приложат на практика съвременния подход (принцип и тенденция) за „ориентирано към ученика образование“. По-конкретно това означава, че учителите трябва да отговорят на няколко основни въпроса (като резултат на една целенасочена рефлексия, основаваща се на разбирането на Я. Корчак за децата и техните права): Кого обучават? Кой обучава? Какво преподават? Как го преподават? Какъв образователен и възпитателен процес реализират и в каква среда? Какво и как оценяват? Отговорите на тези въпроси са същността на преподавателската философия на учителя, която се основава на нейната/неговата култура за правата на човека и детето.
Ключови думи: права на децата; култура по правата на децата; компетентности на учителя

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailУправленски подходи в областта на културата Default ThumbnailПрочутият Раковски: Възрожденският деец в светлината на новоиздирени османотурски извори Default ThumbnailOn the Dynamics of a Class of Third-Order Polynomial Difference Equations with Infi nite Number of Period-Three Solutions Default ThumbnailЧитателски нагласи и практики: италианският опит (Oбзор на статистически данни)

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Přemysl Pitter (1895 – 1976) – European Humanist And Child Rescuer

Следваща статия

Communication Competence of Teachers in Contemporary Educational-Pedagogical Work

Следваща статия

Communication Competence of Teachers in Contemporary Educational-Pedagogical Work

Модел на училищна готовност

Резилиентността и предизвикателствата в нашето съвремие

Последни публикации

  • Тракийският университет открива факултет „Дигитални и зелени технологии“
  • ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“ бе домакин на Erasmus+ Staff Week
  • Неделните училища в чужбина се събират във Велико Търново
  • България подкрепя удвояването на европейския бюджет за научни изследвания и иновации
  • Шампион на корта и в уроците
  • Държавният глава отличи световните шампионки във волейбола
  • 42 студенти на стаж в АЕЦ „Козлодуй“ по програма „Ядрени хоризонти“
  • Най-добрите астрономи с интензивен лагер
  • Снимка на броя: Звездният отбор
  • Могат ли да ме уволнят, ако имам ТЕЛК?
  • „Аз-буки“ подписа меморандум за сътрудничество с УНСС
  • Представи си шест кокошки!
  • От 245 деца в Кюстендилско едва 10 – 15 се връщат в клас
  • Кабинетът предлага Висшето училище по сигурност и икономика в Пловдив да се нарича Академия по национална и информационна сигурност
  • 137 работодатели ще сключват договори за обучение на студенти
  • Прецизираха Правилника за прилагане на Закона за развитието на академичния състав
  • В Министерския съвет отпуснаха над 18,5 млн. лв. за обезщетения в образованието
  • Четири медала за България от Централноевропейската олимпиада по информатика
  • 526 иновативни школа от есента
  • Отличия за програмисти
  • „Утринна история“ за 300 деца в яслите
  • Софийската математическа гимназия с най-висок бал в столицата за поредна година

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"