Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Критичното мислене като основна цел на обучението в университета

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-10-2021
в Uncategorized
A A

1)Златка Ваклева, 2)Тоня Георгиева
1)Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
2)Аграрен университет – Пловдив

https://doi.org/10.53656/ped2021-1.04

Резюме. Педагогическото изследване разглежда концептуални акценти на критичното мислене в контекста на университетското образование. Тази разработка е принос към дискусията по проблема за критичното мислене като основна цел на учебния процес в университета. Разгледани са: концептуални акценти за критично мислене като основна цел на обучението в университета; комплекс от съдържателни компоненти и педагогически механизми за ефективно организиране на образователния процес по формиране на критично мислене у студентите; една от най-популярните скали за измерване на критично мислене на UF/EMI. В контекста на критичното мислене са представени модели на съвременната личност и система от умения за критично мислене, които са основен принос в изследването.
Ключови думи: критично мислене; UF/EMI – скала; образователен процес в университета; дидактическо моделиране

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailA Bulgarian Student in Early XX Century Ukraine: Study, Lifestyle and Challenges Default ThumbnailХуманизъм, минал през бездната: Томас Ман и Маргьорит Юрсенар Default ThumbnailKnowledge in the Educational Context: Social Dimensions and Specifics Default ThumbnailThe Limits of Philological Reading – Some Observations on the Internal Limits in The Humanities

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Детските ясли – подкрепяща среда за ранно детско развитие

Следваща статия

Bulgarian School – Showcase of Identity

Следваща статия

Bulgarian School – Showcase of Identity

Проектобазирано изучаване на екология

Развитие на умения за базова грамотност при деца с тежки физически увреждания

Последни публикации

  • Президентът Румен Радев се срещна със студенти от Варненския свободен университет
  • Център за иновации в химичните изследвания в Бургас
  • Голямата награда за наука на БАН за 2025 г. получи чл.-кор. Цветалина Танкова
  • 23 училища започват учебната година с нови физкултурни салони, още 130 са в процес на изграждане
  • Трима поделят Нобела за икономика
  • INSAIT с научен пробив на световно ниво в областта на квантовите изчисления
  • Шестокласниците успешно разчитат диаграми, затрудняват се с проценти, десетични дроби и прилагане на формули
  • Медицинският университет в Пловдив с Панаир на иновациите
  • Изследователската среда задържа Оксфордския университет на върха за десета поредна година
  • „Фeрмата на Lidl” – образователна градина от ново поколение
  • Инж. Цветанка Апостолова, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“: Силната снимка кара зрителя да спре за миг
  • СУ „Христо Ботев“ в Долни Дъбник става Академия за социално емоционални умения
  • Училищният психолог д-р Таня Илиева и педагогът Елка Димитрова издават книга дневник за сближаване и общуване в семействата
  • Приказната история за „Вълшебните обувки на Кая“ с премиера в Столична библиотека
  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"