Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Концептуални аспекти относно Бог и спасението в ученията на гностицизма и богомилството

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-12-2022
в Uncategorized
A A

Георги Белогашев
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“

https://doi.org/10.53656/phil2022-04-02

Резюме. Статията има за цел, чрез сравнителен анализ, експликация на гностическите и богомилските религиозно-философски концептуални основания за възможността за придобиване на познание, спасяващо човека от дуализма на битието. Задачите на изследването са да се посочат причините за търсене на такова знание, което осигурява форма на човешкото съществуване, което да отведе човека до спасение. За постигане на задачите изследването започва с установяване връзките на гностицизма и богомилството с исторически предходни духовно-религиозни общности и техните концепции, посочат се релациите с християнството и основанията за определянето им като християнски ереси, указват се концептуалните паралели между гностицизъм и богомилство в техните космологични разбирания и последствията от тях за човека, посочва се изходът, който преодолява неестественото битийно състояние, и следващата от това достъпна за човека възможност за единение с Бог.
Ключови думи: гностицизъм; богомилство; християнство; Бог; ерес; спасение

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Influence Of Collaborative Learning On Students’ Achievement In Examining Functions With Parameters in Dynamic Software Environment Default ThumbnailСамооценка на общообразователните и ресурсните учители за работа в парадигмата на приобщаващото образование Default ThumbnailЕтични и правни проблеми, свързани със субектността и изкуствения интелект Default ThumbnailThe Popular Preachers and Storytellers (Quṣṣāṣ) – The Earliest Historians, Exegetes, and Legal Specialists in Islam

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Метафизическото мислене като трансценденция

Следваща статия

Епохе́ и редукция във феноменологията на Хусерл

Следваща статия

Епохе́ и редукция във феноменологията на Хусерл

Археологическият запис като информация и ентропия

Managing the Policy Process: from Legitimacy to Effectiveness and Back

Последни публикации

  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи
  • Министър Красимир Вълчев: Колкото по-рано включим децата в образователната система, толкова по-успешно ще бъде приобщаването им
  • Изданието „Написаното остава! Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера в БТА
  • Столичното 51. СУ откри новата учебна година с тържествен водосвет
  • Началникът на кабинета Таня Михайлова откри нов STEM център в НУ „Иван Вазов“ във Враца
  • Учебната година в ОУ „Неофит Рилски“ в Габрово започва с нов физкултурен салон и STEM център
  • ТУЕС с нов корпус в „София Тех парк“
  • Министър Красимир Вълчев в първия учебен ден: Учителите имат нужда от подкрепата ни
  • Ресурсен учител учи децата как да общуват с „различните“ от тях
  • Приветствие на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев за първия учебен ден
  • Най-новото училище в Германия е „Алеко“
  • Министър Красимир Вълчев открива учебната година в две училища
  • Литературен клуб „БългарЧЕТА“ към БУ „Звънче“ на Острова учи на любов към книгите
  • Децата от НУ в Стрелча учат миналото на региона в неформална среда
  • Връчиха рекордните 145 Национални дипломи
  • МОН публикува моделите на НВО за 2025/2026 г.
  • Министър Красимир Вълчев: Подкрепяме създаването на национално представителство на ученическите съвети

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"