Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Изследване на връзката между фонемния състав и емоционалната валентност на текст

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-04-2024
в Uncategorized
A A

Велина Славова, Филип Андонов
Нов български университет – София (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-2-6-inv

Резюме. Статията се основава на резултатите от публикувани авторови изследвания на връзката между звуковия състав на езика и емоцията, довели до направените тук изводи и обобщения. За да се разкрият по-дълбоки зависимости между езика и емоциите беше разработена методика и съответна автоматизирана система, позволила прилагане на статистически методи над фонемния състав на големи обеми от текстови данни. Данните от английски език и резултатите от приложените статистически методи потвърждават наличието на зависимости между звуковия състав, изразен като двойки от гласна и съгласна, и емоционалната валентност (позитивна-негативна емоция) за текстове на новини от интернет.
Представените изследвания наложиха разработване на комплексна автоматизирана система, която беше реализирана с участие на студенти по информатика, в рамките на редовни учебни дисциплини. Опитът ни говори, че включването на научноизследователски тематики в учебния процес на бакалавърско равнище спомага както за разбирането на ролята на информационните технологии за научни изследвания, така и на ограниченията на системите, използвани като „изкуствена интелигентност“.
Ключови думи: фоносемантика, емоционален звуков символизъм, разпознаване на емоции в текст, обучение по информатика

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailМодел за изследване на организационната култура при обучение в мултикултурна образователна среда Default ThumbnailПланове за равнопоставеност на половете в българските висши училища Default ThumbnailСъюзът на артистите в България в първите месеци след преврата от 9 септември 1944 година Default ThumbnailРанно кариерно ориентиране – тенденция и/или успех
Етикети: емоционален звуков символизъмобучение по информатикаразпознаване на емоции в текстфоносемантика

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Интерактивни учебни ресурси за преподаване на метода на инверсията за построителни задачи

Следваща статия

Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII

Следваща статия

Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII

Йосакой – японският танц, който завладя учениците от 51. СУ

Йосакой – японският танц, който завладя учениците от 51. СУ

Всеки е добре дошъл в българското училище в Барселона

Всеки е добре дошъл в българското училище в Барселона

Последни публикации

  • Морски приключения от Кранево до Атия
  • Министър Красимир Вълчев: България отбелязва своя цивилизационен принос чрез писмеността и духовността
  • Ученици изследват историите на българите в Северна Америка от началото на XX век
  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание
  • Няма кой да те чуе, ако не си онлайн
  • Студентите бягат с УАСГ
  • Прародителят на всички рози е бил малко жълто цвете
  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"