Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Interdisciplinary Connection between Mathematics and Physics in a Grammar School for Gifted Mathematics Students

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
20-06-2025
в Uncategorized
A A

Aleksandar Milenković1), Nemanja Momčilović2)

1) University of Kragujevac, Faculty of Science, Kragujevac (Serbia)

2) First Grammar School Kragujevac, Kragujevac (Serbia)

https://doi.org/10.53656/math2025-2-5-icb

Abstract. Interdisciplinary connection of teaching content, as an approach that enables the deepening of knowledge in different subjects while simultaneously fostering various student competencies, is not sufficiently present in schools in the Republic of Serbia. Moreover, it is almost neglected in working with students gifted in mathematics. In this paper, we describe a two-lesson session on the topic Applications of Differential Calculus in Physics, in which we connected teaching content from Mathematical Analysis with Algebra and Physics in working with fourth-year high school students in Kragujevac, specifically those enrolled in the specialized mathematics program. Students had the opportunity to revisit and deepen previously acquired knowledge in Physics, and simultaneously recognize the application of differential calculus, which they had recently learned. The paper presents the problems solved by the students during the session, as well as the results of a survey, in which students evaluated this approach as useful, engaging, and they expressed that it increased their interest in studying mathematics and physics in greater depth.

Keywords: interdisciplinary connection; calculus; mathematics; physics; students gifted in mathematics

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailIsraeli Math Teachers‘ View on Integration of STEM Modules in Mathematics Studies as a Motivator in 9th Grade Default ThumbnailFormation of Professional Skills of Agricultural Engineers during Laboratory Practice when Studying Fundamental Science Default ThumbnailOn Integration of STEM Modules in Mathematics Education Default ThumbnailEnchancing Visual Reasoning in Calculus: introducing a New Typology of Graphical Tasks
Етикети: calculusinterdisciplinary connectionmathematicsphysicsstudents gifted in mathematics

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Споделянето е пътят към успеха

Следваща статия

Teaching Mathematics under Extreme Conditions: Ukrainian Realities and Experience

Следваща статия

Teaching Mathematics under Extreme Conditions: Ukrainian Realities and Experience

Роли и езици в съвременното българско изкуствознание

Езикът на края и езикът на света. Апокалиптичното писане на Блага Димитрова

Последни публикации

  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Споделянето е пътят към успеха
  • Форум за киберсигурността събра експерти
  • За целувката и изцелението
  • Три стипендии за деца с дарби от Фотоконкурса на „Аз-буки“
  • Снимка на броя: Златни медали
  • Публикации от международна научно-техническа конференция издава „Аз-буки“
  • В 12 детски градини започва програма за насърчаване на физическата активност
  • Студенти с престижни награди
  • Млади изследователи и арт изобретатели
  • Повече защитили докторанти в БАН
  • Европейската комисия подкрепя участието на България в европейски научни инициативи
  • Три типа задачи на изпита в ІV клас
  • Награди за добри практики обяви Агенцията по акредитация
  • Седмокласниците писаха преразказ по творба на Виктория Бешлийска
  • 2780 лв. става минималната заплата за асистентите във висшите училища
  • ЕК отчита напредък на България в политиката за научните изследвания и иновациите
  • Развитие на умения, STEM и математика са сред приоритетите на Европейската комисия
  • България се присъединява към ОИСР в областта на образованието
  • Държавният глава отличи ученици с почетен знак „Млад спортист“
  • Започват националните външни оценявания в края на VII клас

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"