Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Intellectual Reception of G. Lozanov’s Theory on Suggestopedia in the Pedagogical Discourse of Ukraine

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-06-2022
в Uncategorized
A A

Prof. DSc. Olena Klymentova
Taras Shevchenko National University of Kyiv (Ukraine)
Assos. Prof. Dr. Olha Soroka
Ivan Franko National University of Lviv (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/bel2022-3-2-KS

Abstract. The paper is aimed at studying the results of Ukrainian scientists who developed the theory and practice of suggestopedia.The ideas of the outstanding Bulgarian scholar G. Lozanov serve as the foundation of modern linguistics, including the directions of suggestive language didactics, linguistics of influence, psychological and neurological and marketing linguistics. Thanks to Lozanovʼs contribution, researchers have learned to find suggestive components in political messages, analyze strategic narratives, find hidden aspects in religious texts, better understand the applied nature of some folk genres and more. The special anthropological value of Lozanovʼs approaches is objectified by the development of neuroscience, where a person is often positioned as a functionary with electronic chips. Instead, Lozanovʼs man is a free, conscious and loving man. Although research on suggestion is growing in the scientific literature, there is still a significant gap in this topic, in particular on theoretical and empirical developments on the impact of suggestion on various aspects of communication. A review of recent publications on suggestopedic topics shows that the interest in G. Lozanov’s approaches does not fade and is nourished by the pedagogical search for educational paradigms which are adequate to the real needs of life and capable of combining tradition with innovation. The article presents different approaches to Lozanovʼs discoveries and aims to encourage new discourses into the area of the linguistic programming of personality.
Keywords: Georgy Lozanov; suggestion; modern Ukrainian linguistics

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailTwo-Tier Model оf Training Future Teachers for Coaching at out-of-school Institutions Default ThumbnailКОНСТАНТИН ДАВИДОВ – ПРЕПОДАВАТЕЛ В МОРСКИТЕ УЧИЛИЩА НА ДВЕ ДЪРЖАВИ Default ThumbnailОбразованието по социална работа – специфични аспекти във връзка със социалните дейности с безработни лица Default ThumbnailВизуализация на задачи по математика за III клас чрез анимирани сценарии в електронна среда за обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Смъртта като битие и време в стихотворенията „Смърт“ от Пейо Яворов и „Дяволско“ от Атанас Далчев

Следваща статия

Развиване на когнитивни и метакогнитивни умения за четене в обучението по български език чрез работа с учебни задачи

Следваща статия

Развиване на когнитивни и метакогнитивни умения за четене в обучението по български език чрез работа с учебни задачи

Концепцията за компетентност и концепцията за грамотност като елементи от учебното съдържание в учебната документация по български език в гимназиалния образователен етап

Visualization of Subordinate Circumstantial Sentences for Concession in the Context of Syntax Training in 8Th Grade (Project-Research Model)

Последни публикации

  • Ученици създават дигитална книжка с 51 добродетели в детските очи
  • Училище, където знанието гради
  • Герои от приказките в образи
  • Ден на детето с мисия
  • Съветът на ректорите обсъди предизвикателствата пред висшето образование
  • РУО – София-област, отличи заслужили педагози и ученици
  • МОН развива диалога с бизнеса
  • Видинските клубове „Млади възрожденци“ проведоха дванадесета регионална среща
  • Опичай си акъла и ще си опечеш работата
  • Заплатата не е всичко: видове доплащания за труда ни
  • Средна такса от 1050 лв. за висше училище
  • Награди за талантите на Кюстендил
  • Изгражда се нов корпус към 201. ОУ в район „Панчарево“
  • Снимка на броя: „Ориент Експрес“ на жп гара Варна
  • Светлин Наков, предприемач в сферата на образованието и технологиите: Учителят вече не е говореща енциклопедия
  • Идеите на младите променят света
  • Висши училища с единен изпит по математика
  • „Европа в моето училище“
  • Успешни проекти на форума „Наука за бизнес“
  • Промени за приема в държавни висши училища
  • Дъжд от книги
  • МОН публикува верните отговори от националното външно оценяване по математика за IV клас

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"