Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Интеграцията на stem обучение и образователната стая на загадките в началния образователен етап – Предпоставка за иновативно и ангажиращо учене

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
11-07-2025
в Uncategorized
A A

Проф. д-р Мария Алексиева

Бургаски свободен университет

 Ас. Ирина Мишкова

Тракийски университет – Стара Загора

https://doi.org/10.53656/ped2025-5.09

Резюме. В съвременния образователен контекст интеграцията на STEM обучение (наука, технологии, инженерство и математика) и образователната стая на загадките предлага уникални възможности за обогатяване на учебния процес в началния образователен етап. STEM обучението насърчава междупредметното учене, критичното мислене и технологичната грамотност, като свързва различни дисциплини и помага на учениците да видят приложението на научните знания в реалния свят. Образователната стая на загадките, от своя страна, използва игрови елементи за активно учене и сътрудничество, развивайки социалните и комуникативните умения на учениците. Настоящото проучване разглежда научната обосновка за STEM обучението и принципите на образователната стая на загадките, като същевременно анализира връзката между двата подхода. Резултатите показват, че съчетаването на тези методи може да бъде ключово за развитието на уменията, необходими за успех в 21. век, и за справяне с предизвикателствата на дезинформацията и фалшивите новини. Интеграцията на STEM обучение и образователната стая на загадките в началния образователен етап предоставя иновативен и ангажиращ начин за развитие на комплексни умения и знания у учениците в начален етап.

Ключови думи: STEM обучение; образователна стая на загадките; начален образователен етап; геймификация; умения 21. век

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Role of the Special Teacher in the Formation of Motivation for Educational Activities of Students with Intellectual Disabilities Default ThumbnailСъгласително писмо на мутафчийския еснаф в Търново от 6 ноември 1872 година Default ThumbnailIllegal Migration as a Risk Factor and Potential Threat to Bulgarian National Security Default ThumbnailОценяване въздействието на традиционния и модулния модел на обучение в професионалното образование по софтуерно инженерство

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Steam компетенции при учениците от начален етап

Следваща статия

Изучаване на действието умножение на естествени числа с едноцифрано число – анализ на актуалното състояние в учебните комплекти По математика за четвърти клас

Следваща статия

Изучаване на действието умножение на естествени числа с едноцифрано число – анализ на актуалното състояние в учебните комплекти По математика за четвърти клас

Сп. „Педагогика“, книжка 5/2025, година XCVII

Тайните на залива Тауклиман

Тайните на залива Тауклиман

Последни публикации

  • От Рим и Неапол до Пловдив и остров Света Анастасия
  • „Написаното остава. Пиши правилно!“ вече е в продажба
  • Учени са разработили „кожа в спринцовка“
  • Зрелостниците писаха по Яворов и за силата да прощаваш
  • 11-годишната Рая от Варна покори Балкана
  • Магията на музиката
  • Зам.-министър Емилия Лазарова: В 167 училища ремонтите продължават
  • Може ли шефът да ви задължи да карате личната си кола по работа?
  • Три златни и един сребърен медал за най-доброто представяне на България на Международната олимпиада по астрономия и астрофизика
  • За множественото число на нарицателното тикток
  • „Облякоха“ площада в Кюстендил в риза от 1200 кв. м
  • Семейството е най-големият ресурс за развитие на детето
  • Списанията на „Аз-буки“ с нова платформа за подаване на ръкописи
  • Снимка на броя: Малки творци в музея
  • Нови началници на четири Регионални управления на образованието
  • Нови правила за изследователско висше училище
  • Образователни маршрути за 64 000 ученици
  • 280 образователни институции с нови директори
  • Форум на учени ще търси начини да стимулира изучаването на класическите езици
  • Зрелостниците трябва да внесат до 25 август здравноосигурителната си вноска за юли, напомнят от НАП
  • Зелените клетъчни фабрики
  • Министър Красимир Вълчев: Предложенията на МОН не са нормативен акт

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"