Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Индивидуални компетенции на преподавателите в процеса на дигитализация във висшето образование

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-10-2021
в Uncategorized
A A

Милена Филипова
Радостина Юлева-Чучулайна
Югозападен университет „Неофит Рилски“ 

https://doi.org/10.53656/str2021-3-3-indi

Резюме. В процеса на дигитализация и промяната на образованието в почти дигитално професионалната подготовка на преподавателите във висшите училища е с особена актуалност, обуславяща се със социално и педагогическо значение. Това включва в себе си набор от редица индивидуални компетенции, които преподавателите е необходимо да притежават и развиват. Промените в технологиите и икономическото състояние на България поставят нови изисквания по отношение на уменията и индивидуалните компетенции на преподавателите. Целта на съвременното висше образование е да се съобрази с настоящите и бъдещите нужди на студента, както и да подготви разностранно развита личност, способна на социална адаптация в обществото за началото на професионалната реализация и самоусъвършенстването. Основната цел на настоящата разработка е разработването на модел на индивидуалните компетенции на преподавателите във висшето образование в процеса на дигитализация. Основните изследователски методи, използвани в разработката, са контент анализ, метод на анализ и синтез, интуитивен и систематичен подход.
Ключови думи: дигитализация; компетенции; преподаватели; висше образование

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailВтора лятна школа за космически изследвания, технологии и приложения Default ThumbnailДиференцирано преподаване в час по чужд език – слушане с разбиране и четене с разбиране чрез LearningApps Default ThumbnailТрансформиращо учене и неформално образование Default ThumbnailПодходи за промяна в качеството на училищното образование

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Онлайн обучението във висшето образование: алтернатива по време на covid-19. Силни и слаби страни

Следваща статия

The Practical Importance of Accounting Education for Future Managers

Следваща статия

The Practical Importance of Accounting Education for Future Managers

Entrepreneurship and Interdisciplinary Education – Semiotic Aspects

Поглед към ранната история на българското морско образование посредством нейното документално наследство

Последни публикации

  • Биволи и дантели
  • Шест медала за българските ученици от Международната олимпиада по лингвистика
  • „Избирам да следвам в България“: Нова програма на МОН предлага безплатно обучение и стипендии за родни таланти
  • За училището, което винаги намира място под слънцето
  • България стана пълноправен член на Eвропейската конференция по молекулярна биология
  • България приема най-голямата международна студентска математическа олимпиада
  • Как се засажда босилек
  • България спечели четири медала от Международната олимпиада по физика в Париж
  • Не е просто учител, а опора и вдъхновение
  • Обявиха конкурси за началници на четири Регионални управления на образованието
  • Нови възможности за магистри
  • Определяне размера на обезщетение за безработица
  • Възможност за по-ниски такси и за докторантите в платена форма
  • Лято с мисия в Дупница
  • Снимка на броя: „Пътят към сцената“
  • Център за върхови постижения в Пловдив е финалист в конкурс на ЕК
  • За един все по-често употребяващ се термин
  • Режисьорът Стефан Командарев: Доброто кино трябва да създава морално безпокойство
  • Ученици от Враца спечелиха Европейското състезание по ядрена физика
  • Асоциацията на българските училища в чужбина избра нов председател
  • 25% повече часове по математика в гимназиален етап
  • МОН предлага 12 дни почивка за учениците по Коледа през новата учебна година

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"