Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Higher Education and Recognition as an Individual Value: Theoretical Challenges and Empirical Manifestations

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-09-2024
в Uncategorized
A A

Asen V. Dimitrov
Dr. Petya Ilieva-Trichkova, Assoc. Prof.
Institute of Philosophy and Sociology
Bulgarian Academy of Sciences

https://doi.org/10.53656/str2024-4-3-hig

Abstract. The aim of this article is twofold: 1) to outline some theoretical considerations based on Axel Honneth’s theory of recognition, which are helpful for understanding the relationship between higher education and recognition as an individual need and value, and 2) to demonstrate some empirical manifestations of this relationship linked to its interaction with key socioeconomic and demographic characteristics. Using data from the 2018 European Social Survey for 29 European countries and applying multilevel linear modelling, the study finds evidence for a positive association between having a higher education degree and the value individuals attribute to receiving recognition. The results also reveal that age, gender, and employment status moderate this association. More specifically, the strength of this positive association decreases by age, whereas the value of receiving recognition is greater among women with а higher education qualification and those graduates who are in paid work.
Keywords: higher education, recognition, value, achievement, inequality

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailTraining of Personnel for Industry 5.0 through University Clubs Following the Example of the University of Ruse Default ThumbnailРешения на задачите от брой 5, 2018 Default ThumbnailApplication of Mathematical Models in Graphic Design Default ThumbnailЙовковият ,,Серафим“ и онлайн обучението
Етикети: achievementhigher educationinequalityrecognitionvalue

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Educational Needs of the Judicial Administration in the Context of Digitalization

Следваща статия

Managerial Aspects of Cooperation among Higher Education Institutions and Their Stakeholders

Следваща статия

Managerial Aspects of Cooperation among Higher Education Institutions and Their Stakeholders

Student’s Attendance and Professor Imposed Requirements as Determinants of Academic Achievements

Политика за интеграция и ресоциализация на студенти със специални образователни потребности в Русенския университет „Ангел Кънчев“

Последни публикации

  • Магията на думите
  • Шимпанзета оказват първа помощ
  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Дигитализират модули от външните оценявания и матурите
  • Важни са научните доказателства, а не научните награди
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • 2260 паралелки за приема в VIII клас за новата учебна година

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"