Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Формиране на графична грамотност в обучението в обучението по физика в средното училище

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
07-03-2024
в Uncategorized
A A

Христина Петрова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/nat2023-5-6.07

Резюме. Представен е дидактически модел за формиране на графична грамотност на учениците в обучението по физика в средното училище. Той включва целеви блок, съдържателен блок, процесуален блок и контролен блок. Разгледано е съдържанието на всеки от посочените блокове. Съдържателният блок включва компонентите на графична грамотност: когнитивен (графични знания) и дейностен (графични умения).
В процесуалния блок са представени дидактическите принципи, методите, похватите, дидактическите средства за формиране и развитие на графичната грамотност на учениците. Контролният блок обезпечава диагностика на нивото на сформираност на графичните знания и графичните умения на учениците. В тази връзка, може да се осъществи предварителен, текущ и заключителен контрол.
Този модел е много добра основа за разработване на методика на обучението по физика с цел формиране на графична грамотност на учениците.
Ключови думи: дидактически модел, графични знания, графични умения, обучение по физика

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe True Sense оr to My Only Desire: The Music as a Reason for Sun Reflections Default ThumbnailStudents’ Perception of the Effectiveness of the Professional Activity of Teachers of Higher Education Institutions: the Influence of Social Conditions Default ThumbnailНова монография – „Педагогическа анимация в обучението“ Default ThumbnailЗа конклузива в обучението по български език като чужд
Етикети: графични знанияграфични умениядидактически моделобучение по физика

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Медът е най-лесен за фалшифициране

Следваща статия

Природонаучната грамотност в държавните образователни стандарти на Р България (Прогимназиален етап)

Следваща статия

Природонаучната грамотност в държавните образователни стандарти на Р България (Прогимназиален етап)

Трудности и погрешни схващания на български ученици при изучаването на химична кинетика

Използване на контекст в обучението по химия за ангажираност на учениците от IX клас по тема „Едновалентни алкохоли“

Последни публикации

  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"