Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Exploring Pick’s Theorem in the Classroom: a Comparison between Traditional and Digital Methodologies Using Picksolver Software

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
24-10-2025
в Uncategorized
A A

Ruben Molano 1), Mar Avila 2), Jose Carlos Sancho2), Pablo G. Rodrguez 2), Andres Caro 2)

1) Department of Didactics of Experimental Sciences and Mathematics,
University of Extremadura, Caceres (Spain)
2) Department of Computer and Telematics Systems Engineering,
University of Extremadura, Caceres (Spain)

https://doi.org/10.53656/math2025-5-2-ept

Abstract. This paper presents a study that analyzes how traditional methods, based on the use of paper-and-pencil (PPB), can be integrated with digital tools to solve geometric problems using Pick’s theorem. Students worked in groups of four and completed four tasks of increasing complexity, solving each one first with traditional methods and then using Pick-Solver, a custom software designed to compute polygonal areas and identify maximum-area polygons within lattice polygons, even those containing holes. Results highlight distinct advantages: while PPB promoted deeper conceptual understanding and more deliberate reasoning, PickSolver enabled quick verifcation and enhanced student motivation. Rather than being opposing strategies, both approaches worked best when combined. Their integration created a more engaging and visually rich learning environment. The results indicate that the integration of both methods supports more robust and meaningful mathematical learning.
Keywords: geometry education, lattice polygon, Pick’s theorem, area, digital tools

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailInnovative Practices in Teachers’ and Students’ Trainings Default ThumbnailСравнителен анализ на основните учебни дейности в различните степени на математическото образование Default ThumbnailУправленски подходи в областта на културата Default ThumbnailПедагогическото образование и значението му за качеството на институцията детска градина – училище
Етикети: areadigital toolsgeometry educationlattice polygonPick's theorem

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Nonparametric Maximum Likelihood Estimation in Branching Processes with Random Migration

Следваща статия

Селекция на отбора на България за Двадесет и деветата младежка балканска олимпиада по математика

Следваща статия

Селекция на отбора на България за Двадесет и деветата младежка балканска олимпиада по математика

Инфраструктура за създаване на чатбот с големи езикови модели и контекстно разширяване на инструкциите

The Pythagorean Tree with Geogebra as a Motivator for the Implementation of Augmented Reality in School

Последни публикации

  • Прилепите живеят дълго и без признаци на остаряване
  • Зам.-директорът на „Аз-буки“ Венцислав Генков представи насоки за успешно публикуване на научни изследвания пред докторанти в Софийския университет
  • Национално издателство „Аз-буки“ представи книгата „ТКЗС в българската литература“ в НДК
  • Българските висши училища си партнират с Quacquarelli Symonds – компанията, изготвяща една от реномираните световни класация на университетите
  • БАН отличи млади учени за публикации в областта на природо-математическите и хуманитарно-социалните науки
  • Коледен концерт-спектакъл по повод 115 години ОУ „Братя Миладинови“ – Русе
  • Разработват паникбутон в помощ на жени при насилие
  • НУИ „Добри Христов“ чества 150 години от рождението на своя патрон с празничен концерт във Варна
  • Форум за ранно детско развитие се проведе в Стара Загора
  • Отворената наука гарантира бърз трансфер на знания към икономиката
  • „Аз-буки“ представи „Стопанска история на българите в Османската империя“
  • Непознати улици
  • Създават училищни програми за четене с разбиране по национална програма
  • Професионалната гимназия по туризъм „Проф. д-р Асен Златаров“ в Кърджали с нов Център за хуманитарни науки
  • 4000 българи са регистрирани в платформата за учене на възрастни EPALE
  • Училището в Бобовдол чества 70 години традиции в образованието
  • Облекчения за инвестиции в изследвания
  • В Министерския съвет: Удължават срока за изпълнение на две национални научни програми
  • 140. СУ „Иван Богоров“ в София показа как се учи чрез изкуство
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Трансформацията на образованието има за цел да изгради потенциал за бъдеще на всеки човек
  • Близо 27% от учениците у нас употребяват тютюневи изделия
  • Първи академичен кампус в „Студентски град“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"