Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Емоционалната интелигентност като фактор за успешна реализация на педагози – бъдещи учители по биология

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
08-08-2025
в Uncategorized
A A

Клаида Дойчинова

Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/nat2025-2.06

Резюме. Преподаването и ученето са двете страни на образователния процес. Учителят – възприеман като личност, която освен да преподава, трябва да прилага индивидуален подход към всеки ученик, да разбира емоционалното състояние на всяко дете, да умее да създава позитивна учебна среда и да следва учебната програма, съобразявайки се с техните потребности и интереси. В педагогическата практика като бъдещи преподаватели студентите се сблъскват с нарастващата агресия между учениците, липсата на толерантност и уважение към околните и съответно възникват въпросите: Как да се справят с подобно поведение?; Как да овладеят емоциите и да запазят позитивно състояние на духа? Настоящата статия представя резултати от изследване на емоционалната интелигентност на студенти – бъдещи учители по биология от специалностите „Биология и химия“, „География и биология“, „Педагогика на обучението по природни науки“, обучаващи се в ШУ „Епископ Константин Преславски“. Чрез самооценъчен въпросник, след проведена стажантска практика, студентите оценяват своята емоционална осъзнатост,  управление на собствените  емоции, самомотивация, емпатия и управление на взаимоотношенията. Резултатите представят степента на емоционална готовност на бъдещите педагози да встъпят в ролята на мотивирани и успешни учители.

Ключови думи: емоционална интелигентност, учители по биология, емоции, емпатия, взаимоотношения

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПо пътечката на емоциите – малките стъпки, формиращи големите ценности Default ThumbnailПрагматични стратегии в текста. Алиенация Default ThumbnailВъзпитаване на емпатия чрез изкуство Default ThumbnailЕсе по граждански проблем – инструмент за установяване нагласите на учениците
Етикети: взаимоотношенияемоцииемоционална интелигентностемпатияучители по биология

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“

Следваща статия

New Technologies to Investigate the Behaviour of Silica Gels in Porous Media

Следваща статия

New Technologies to Investigate the Behaviour of Silica Gels in Porous Media

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV

Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект

Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект

Последни публикации

  • СУ „Христо Ботев“ в Долни Дъбник става Академия за социално емоционални умения
  • Училищният психолог д-р Таня Илиева и педагогът Елка Димитрова издават книга дневник за сближаване и общуване в семействата
  • Приказната история за „Вълшебните обувки на Кая“ с премиера в Столична библиотека
  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"