Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Disruptive Technologies Risk Management

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
13-12-2024
в Uncategorized
A A

Miglena Molhova-Vladova,
Ivaylo B. Ivanov
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-dis

Abstract. Advanced technologies and related business models that disrupt the existing market structure weaken the position of certain professional and social groups at the expense of others, thereby posing significant threats to the efficient operation of businesses. The disruptiveness of technology results in turbulent and chaotic processes in the environment with strong dynamics, rapid changes, increased uncertainty and unpredictability, increased complexity of systems, shorter decision times. Following the 4-dimensional framework of technological and market aspects of disruptive technologies, which evaluates the disruptive potential of technologies, considering the level of novelty addressed in the formulation and solution of a technical problem and the market demand structure with the existing information asymmetry on it, the current paper aims at proposing a model of risk management to assess the risks associated with the development and deployment of disruptive technologies, which in the face of continuous technological change is a must for any economic activity aimed at creating value and competitive advantage.
Keywords: disruptive technologies, evaluation of disruptive potential, risk management, disruption as a risk factor

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailOntology Of The Digital Culture: World Trends and Chinese Advanced Experience Default ThumbnailСъдържателни, функционални и технологични особености на развиването на граждански умения за ученици от българските училища в чужбина Default ThumbnailПравна рамка на българските търговски агентства и консулства (1891 – 1918) Default ThumbnailStudent’s Attendance and Professor Imposed Requirements as Determinants of Academic Achievements
Етикети: disruption as a risk factordisruptive technologiesevaluation of disruptive potentialrisk management

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Defining Cognitive, Behavioural and Environmental Factors in Enhancing the Value of Artificial Intelligence in Business

Следваща статия

Humans and Human-Centric AI in Idustry 5.0: Efficient Collaboration or Unethical Competition

Следваща статия

Humans and Human-Centric AI in Idustry 5.0: Efficient Collaboration or Unethical Competition

The Dual Impact of Artificial Intelligence: Catalyst for Innovation or Threat to Stability

A Study of the Implementation of Pension Schemes in Industrial Enterprises in The United Kingdom, France and Germany

Последни публикации

  • Социалните мрежи водят до психични проблеми сред децата
  • „Тех Арена“ с 600 места отвори врати в Техническия университет в София
  • Национално издателство за образование и наука „Аз-буки“ с ново онлайн пространство
  • Скърбящият воин пази паметта на героите от 1885 г.
  • Децата диктуват дневния ред
  • Млади таланти творят наука
  • Снимка на броя: Пространство за експерименти
  • Наградиха победителите в Националния конкурс „Изучаваме света с ГИС“
  • Гергана Стоянова, първи гост на Студио „Аз-буки“: „Да“ на изкуствения интелект в училище, но първо да научим децата да учат (ВИДЕО)
  • Училищната общност на 131. СУ отбеляза неговата 40-годишнина с концерт в НДК
  • Промяна в обществените нагласи у нас към приоритетите в средното образование
  • Парламентарната комисия по образованието и науката подкрепи проектобюджета, който предвижда 5,813 млрд. евро за сектора
  • Два родни университета сред най-устойчивите в света
  • В Министерския съвет: 92 млн.лв. за обезщетения в образованието
  • Благотворителна изложба с рисунки на ученици помага на болни деца
  • Таня Михайлова поздрави учениците от ПГ по механоелектротехника в Ловеч с открития нов STEM център
  • Пътна безопасност в детската градина по проект на МОН
  • Ученици от ПГ „Проф. Минко Балкански“ – Стара Загора, заснеха филм по мотиви от „Под игото“
  • По-добре програмист, отколкото танцьор
  • Училищата в Златоград и Неделино вече имат нови STEM центрове
  • Шест ученически проекта бяха отличени на Националното състезание по природни науки и екология
  • Експерти от България и Румъния обсъждат социалните измерения на висшето образование

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"