Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Детската градина в контекста на социалните последици от глобализационния процес

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-06-2019
в Uncategorized
A A

Гергана Дянкова

Югозападен университет „Неофит Рилски“

 

Резюме. Статията анализира социалните последици от глобализационния процес и поражданите от тях нетипични интервенции в периода на детството. Фокусът е върху необходимостта от модерни практики за запазване на конструктивния баланс в социалното взаимодействие; от практики, които ще могат да неутрализират и да устоят на заплахите от негативните социални последици, които ще бъдат в състояние да превърнат педагогиката в защитена зона, недостъпна за деструктивното влияние върху подрастващите. Програмите за предучилищно образование предвиждат инструментални и процедурни критерии за социална активност на детето. В тази връзка, особено значение за педагогическото взаимодействие в детската градина придобива процесът на развитие на детската интерсубективност, мислима единствено в контекста на съжителството, на общуването с другите, тоест – в просоциален контекст.

Ключови думи: глобализация; социални последици; развитие на детето; социална дейност

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailИзграждане на толерантност и умения за общуване чрез техниките на фототерапия Default ThumbnailКонстантин Давидов – преподавател в морските училища на две държави Default ThumbnailФормиране на професионални компетентности в процеса на университетската подготовка на студенти социални педагози и социални работници Default ThumbnailФормиране на умения за четене и разбиране в обучението по английски език в началните класове

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Нагласи към приложението на образователни компютърни игри в диагностиката и терапията на деца със специални образователни потребности

Следваща статия

Допълнителна подкрепа на деца и ученици със специални образователни потребности в процеса на обучение чрез помощни технологии

Следваща статия

Допълнителна подкрепа на деца и ученици със специални образователни потребности в процеса на обучение чрез помощни технологии

A Concept for Inclusive Physical Education Training Program for Future Pre-School and Primary-School Teachers

Reflecting the Level of Social Adaptation in the Drawings of Children Aged 6 – 7

Последни публикации

  • В Министерския съвет: 92 млн.лв. за обезщетения в образованието
  • Благотворителна изложба с рисунки на ученици помага на болни деца
  • Таня Михайлова поздрави учениците от ПГ по механоелектротехника в Ловеч с открития нов STEM център
  • Пътна безопасност в детската градина по проект на МОН
  • Ученици от ПГ „Проф. Минко Балкански“ – Стара Загора, заснеха филм по мотиви от „Под игото“
  • По-добре програмист, отколкото танцьор
  • Училищата в Златоград и Неделино вече имат нови STEM центрове
  • Шест ученически проекта бяха отличени на Националното състезание по природни науки и екология
  • Експерти от България и Румъния обсъждат социалните измерения на висшето образование
  • Пътни полицаи разговарят с ученици за рисковете на пътя в Пловдив
  • 115 учители споделят добри практики от обучения по религия
  • Националният музей на образованието с обучения за иновативни и алтернативни подходи в образованието
  • 78. СУ „Христо Смирненски“ издаде книга с приказки на деца със специални потребности
  • 76 майсторски класове надграждат квалификацията на учителите
  • Третият салон на съвременната българска литература за деца и юноши събра в Италия над 40 участници
  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"