Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Competence for Social Pedagogical Practice: What Do Students Tell Us?

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
11-07-2025
в Uncategorized
A A

Maya Tcholakova, Marina Pironkova,
Aleksandar Ranev, Yana Staneva

Sofia Univerity St. Kliment Ohridski (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2025-5.02

Abstract. The introduction of the competency-based approach in universities in Bulgaria is part of the higher education reform linked to the creation of competencе profiles. Involving students as partners in the process of defining the competencies to be mastered for their effective self-realization in the profession helps achieving this task. Aim: exploring students’ opinions regarding the basic competencies inherent to and necessary for the social pedagogue to develop during academic training. Instruments: questionnaire and focus group. 114 undergraduates in Social Pedagogy participated in the survey. 20 undergraduates participated in 3 focus groups. The processing of the survey data was done using frequency and quantitative analysis, and the transcripts of the focus group discussions were subjected to content analysis. Results: Students identified a set of personal, social, and professional competencies as highly necessary and important to emphasize in their training. The results will be used to reflect on and modify the curricula in the direction of competency-based learning.

Keywords: competence; competency based education; social pedagogy; student participation

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailPreschool Teachers’ Knowledge, Perspectives and Practices in Stem Education: An Interview Study Default ThumbnailИгрово базирано обучение по програмиране за начинаещи в режим на Pygame zero – примерни задачи с Turtle графика на Python Default ThumbnailOverview of the STEM Education in Israel Default ThumbnailРолята на професионалното STEM образование в изграждането на култура на стандартизация: предизвикателства и възможности

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Под повърхността: социалнопедагогически анализ на особеностите на култура на бедността при млади хора в ситуация на относителна бедност

Следваща статия

“Learning Through Research” аs а Strategic Direction оf Modernization оf Higher Education

Следваща статия

“Learning Through Research” аs а Strategic Direction оf Modernization оf Higher Education

Multimodal Communication in Physical Education Classes

Прилагане на компетентностния подход и междупредметни връзки в урок по извънкласно четене за жанра легенда

Последни публикации

  • 90% от шестокласниците се явиха на национално онлайн изследване по математика
  • България проучва възможността за строителство на гигафабрика за изкуствен интелект в партньорство с IBM и Европейската комисия
  • Модернизират столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • Безплатен транспорт за украински ученици с временна закрила
  • Варна – градът, който чува стоте езика на децата
  • INSAIT с пробив на водещата конференция по изкуствен интелект за роботика
  • Филмът „Съединението – 140 години по-късно“ с премиера в БАН
  • Обсъждат данъчни стимули за научна и развойна дейност
  • Зам.-министър Николай Витанов поздрави 90-ия випуск на Стопанската академия в Свищов
  • Зам.-министър Наталия Михалевска участва в научна конференция за развитието на лингвистиката
  • ППМГ „Нанчо Попович“ – Шумен, се гордее с много отличници
  • Ученици от Компютърната гимназия в Правец участват в международно изложение за дронове
  • Още над 12 млн.лв. за дуално обучение
  • Начало на кампанията „Участвай! Олимпиадата е за всички“
  • Бюджетен или евтин
  • Какво да правите, ако работодателят бави заплатата
  • Гимназията в Белене с концерт за 55 години
  • Урок по свобода в Окръжния съд – Кюстендил
  • Община Русе отново дари „Културен чек“ на зрелостниците от града
  • Зам.-министър Николай Витанов откри новата академична година в Пловдивския университет
  • Да свързваш науката с индустрията
  • Научна конференция за транспорт събра учени от чужбина и страната

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"