Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Bridging the Gap: A Pedagogical Tool for Teaching Mathematical Modeling with Spreadsheets

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-09-2025
в Uncategorized
A A

Dávid Paksi1), Márk Csóka1), Szilárd Svitek2)
1)Department of Informatics, J. Selye University – Komárno (Slovakia)
2)Department of Mathematics, J. Selye University – Komárno (Slovakia)

https://doi.org/10.53656/math2025-4-6-bgp

Abstract. The widespread use of information and communication technologies (ICT) offers new opportunities in many topics of mathematics education. As science and technology are constantly evolving, information technology is becoming increasingly intertwined with education. Modeling, simulation and visualization are already proven methods in teaching subjects such as physics, chemistry or engineering. These methods can help students see connections more clearly and develop their creative thinking. This paper aims to further explore this direction in the field of mathematics education, with focus on differential equations. We chose spreadsheets as our tool to calculate and visualize the processes described by differential equations. We demonstrate a wide range of applications of differential equations through real-life examples, such as in modeling physical, biological, and economic processes. This method provides students with a better understanding of the practical usefulness and applicability of these equations. The study thus shows how integrating ICT into mathematics education can help students gain a deeper understanding of the underlying mathematical concepts and improve their mathematical thinking and problem-solving skills. ICT tools enable teachers to use interactive and engaging teaching methods, resulting in an exciting and practical education for students. This paper outlines the potential of ICT in mathematics education, with a focus on the use of spreadsheets for modeling and visualization. It highlights the benefits of integrating technology into the classroom to enhance student learning and engagement.

Keywords: mathematics education, spreadsheets, differential equations, interdisciplinary education, advanced uses of ICT, real-world problems

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailSocial-emotional Impact of Mathematics Teachers on Students‘ Motivation Default ThumbnailTeaching Mathematics under Extreme Conditions: Ukrainian Realities and Experience Default ThumbnailEducational Resources with Percentages for the Development of the Visual Estimation Default ThumbnailАлгоритмичните задачи от държавния зрелостен изпит по профилиращ предмет информатика за 2022 г.
Етикети: advanced uses of ICTdifferential equationsinterdisciplinary educationmathematics educationreal-world problemsspreadsheets

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

The Impact of Using GeoGebra on Understanding Quadratic Functions and Equations for Tenth-Grade Students

Следваща статия

Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2025, година LXVIII

Следваща статия

Сп. „Математика и информатика“, книжка 4/2025, година LXVIII

Първо градско състезание за педагози в София организира Българската асоциация „Спорт за учащи“

Първо градско състезание за педагози в София организира Българската асоциация „Спорт за учащи“

Подкрепа за нови директори и учители

Подкрепа за нови директори и учители

Последни публикации

  • Нов център в Сандански дава възможности за спорт, изкуство и подкрепа за 450 младежи
  • Италианският футболен тим Каляри ще си партнира с две столични училища
  • 61 млн. лв. за зелени и цифрови партньорства между бизнеса и науката
  • Над половин милиард лева инвестиции в над 2200 STEM центъра в страната
  • В асеновградско училище възпитават ценности с „Азбука на добродетелите“
  • Ново помагало по български език като чужд
  • INSAIT и България с огромен успех на топ световен форум за изкуствен интелект в САЩ
  • Снимка на броя: STEM център „Елисавета Вазова“
  • Изтъкнатият италиански българист проф. Бруни с диплома за чуждестранен член на БАН
  • Градът като учебна площадка
  • STEM центровете подобряват образователните резултати
  • Училището в Хаджидимово с нов STEM център
  • 68 деца върнати в класните стаи в Кюстендилска област
  • МОН инициира дебат за забрана на социалните мрежи за деца
  • Съветът на българските ректори и Унгарската конференция на ректорите се обединяват за общи политики
  • Новатор в химията взе голямата награда „Питагор“
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: продължаващата квалификация на учителите е ключова за качеството на образователната система
  • 100 водещи компании участват в „Дни на кариерата 2025“ в Техническия университет в София
  • В Русенския университет се проведе младежка трудова борса
  • Министър Вълчев разговаря с учители и ученици в интерната в село Варненци
  • Търсят се най-добрите средни училища в областта на икономиката
  • Президентът Румен Радев се срещна със студенти от Варненския свободен университет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"