Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Българо-американски контакти в сферата на образованието и науката след края на Студената война

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-10-2021
в Uncategorized
A A

Симона Самуилова
Институт за исторически изследвания – БАН

https://doi.org/10.53656/his2021-2-5-bgusa

Резюме. Целта на настоящата статия е изследване на историята на българо-американските отношения след края на Студената война с акцент върху промените, които настъпват в научните и образователните контакти. Проучването се базира на необнародвани документи от Научния архив на БАН, Дипломатическия архив на Министерството на външните работи, Комисията за разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българска народна армия, официални документи и публикувани данни на американските образователни и научни институции, изследванията на водещи автори и участници в събитията. Анализът на измененията в двустранното сътрудничество след края на Студената война показва, че образователните обменни програми на неправителствените организации на САЩ от периода преди 1989 г. се оказват неспособни на бърза трансформация спрямо новите политически условия. Тяхното място е заето от американските университети, които се оказват далеч „по-гъвкави“ и способни да отговорят на променящите се нужди на времето.
Ключови думи: САЩ; България; Американски университет в България; Американски колеж в София; Фулбрайт, образователен обмен

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЗа перспективите и предизвикателствата пред „приобщаването“ на неформалното образование в лоното на образователните системи Default ThumbnailПолитически практики и механизми на влияние върху обществените представи за наука Default ThumbnailProfessional Support for Young Researchers Default ThumbnailНаучен проект „България в италианските и във ватиканските архиви“: първи резултати от анализ на ватиканския вестник „Осерваторе Романо“

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Формиране на икономическа грамотност и на представи за стопанското развитие у учениците в V клас чрез новата програма и учебниците по история и цивилизации

Следваща статия

Архивите като научна лаборатория и предизвикателство за изследователите в цифровото общество

Следваща статия

Архивите като научна лаборатория и предизвикателство за изследователите в цифровото общество

Фабрика ,,Адроке & Алсаит“ – основоположник на пасмантерийната индустрия в България

Нови данни за дюлгерите, работили в Копривщица през XIX век

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"