Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Axiomatizing the Education System: Analysis, Taxonomy or Professional Development?

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
26-10-2023
в Uncategorized
A A

Dr. Phil Budgell
Education Leadership Consultancy – Sheffield (UK)

https://doi.org/10.53656/voc23-501axio

Abstract. The author starts by attempting to Axiomatize the Education System and by clearly outlining what is meant by Axioms and the Axiomatic Method. Essentially. he takes an Axiomatic Approach to defining Axiomatization. He then describes how a facilitated workshop was used to agree the key features of the education system:
– a list of short statements (say 100) about education;
– cognate groups (say 10) that are used to sort the statements; and
– longer statements that describe those groups.
The longer statements are initially given the status First Order Axioms, while short statements are given the status of Second Order Axioms. The First Order Axioms were then grouped into:
– Fundamental Axioms;
– Structural Axioms; and
– Functional Axioms.
The main body of the paper then clearly articulates:
– those First Order Axioms: Pupils; Education; The State; Subsidiarity; The School; Leadership and Management; The Curriculum; Teachers and Teaching; Assessment and Accreditation and Monitoring and Evaluation; along with
– the accompanying Second Order Axioms that were generated when the author participated in their own facilitated workshop.
The author also provides the diagrammatic overview of the education system that resulted from the facilitated workshop.
He concludes that although the approach can be useful, it has its limitations: a number of the key requirements of Axiomatic Systems cannot be met. The education system is so complex that the Axiomatic System derived from an Axiomatic Approach cannot be Consistent and Independent; nor can all the statements be shown to follow logically from statements that are, in turn, the logical result of other statements.
The author finally concludes that, although the approach is useful, the terms Axiomatic System and First and Second Order Axioms should be replaced by Taxonomy and First and Second Order Statements.
However, he does suggest that developing a Taxonomy of Educational Objectives could be very useful for:
– providing an agreed high-level description of the education system; and
– in-service education and staff development purposes.
Keywords: axioms; axiomatic approach; pupils; system; taxonomy; educational objectives

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПриобщаващото образование В началната образователна степен за ученици с нарушения от аутистичния спектър Default ThumbnailРаботодателската марка като конкурентно предимство Default ThumbnailTranslating Linguistic Theories into Practical Solutions for ESP Materials Design: from Discourse Analysis to Teaching Political Discourse Default ThumbnailIncreasing CSR, through a Methodology for Intelligent Personal Efficiency of Employees

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

6 млн. лева за ремонти в държавните спортни училища

Следваща статия

Организация на обучението при използване на модела 1:1 във Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“

Следваща статия

Организация на обучението при използване на модела 1:1 във Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“

Компетентностният подход в класната стая на XXI век – междудисцип­линарно учене

Компетентности и умения в часовете по втори чужд език

Последни публикации

  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН
  • Държавата подкрепя 2500 деца с дарби през 2025 г.
  • Психоаналитикът проф. Моника Богданова: Ученето е усилие, а в последните години се сведе до забавление
  • Медиатор по призвание
  • Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми
  • Софийският университет е сред първите 50% от най-добрите в света в QS University Rankings 2026
  • Какво трябва да знаем за отпуска при две и повече деца
  • Национално състезание по пътна безопасност във Враца
  • Тържество на таланта
  • Бебешката зала в Габрово – възродената сцена за детски усмивки
  • Първо българско училище в Остин отпразнува края на учебната година
  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Споделянето е пътят към успеха

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"