Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Асоциативни полета на композитумите с компоненти ковид- и корона- в българското и в полското езиково съзнание

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-02-2023
в Uncategorized
A A

Андреана Ефтимова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
Наталия Длугош
Познански университет „Адам Мицкевич“

https://doi.org/10.53656/bel2023-1-3

Резюме. Настоящият текст представя част от комплексно изследване, включващо няколко експеримента. Тук се анализират резултатите от асоциативния експеримент, чиято цел е да се установят асоциативното поле и семантичната структура на три двойки композитуми с ковид- и корона- на български и полски език: ковидтуризъм и koronaturystyka, ковидкупон и кoronaparty, коронапаника и koronapanika, като се очертаят и нагласите към понятията, които обозначават.
Резултатите от асоциативния експеримент показват, че изследваните думи са закрепени в езиковото съзнание на българските и полските респонденти с известна вариативност на семантичната структура – заключение, което се налага заради високата дисперсия на реакциите. Асоциативните ядра от еднакви асоциации, дадени от българските и полските респонденти, показват различия, като концентрацията на отговорите в полското асоциативно ядро е по-висока. Това доказва по-категорично закрепено значение на композитумите в полското езиково съзнание. Очевидно е, че социалният опит и практики оказват влияние върху формирането на образа на понятията и конструирането на значението на композитумите с първи компонент ковид- и корона- в двата езика и все още тези процеси не са завършили.
Ключови думи: асоциативен експеримент; композитуми с ковид- и корона-; семантика; конотации

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПрилагане на PERMA модел в иновативен STEM предмет „Космически изследвания“ Default ThumbnailХристо Ботев като биографичен герой Default ThumbnailRe-conceptualizing of Education and Re-framing the School as a Place for Preventing Radicalization Default ThumbnailОнтология Non Finito

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Книгата на Кирил Кръстев „Спомени за културния живот между двете световни войни“ – завръщане на модернизма

Следваща статия

Лексикални пластове в творби на Илия Волен

Следваща статия

Лексикални пластове в творби на Илия Волен

Интерактивен метод на юриспруденцията, използван за решаване на образователни задачи в обучението по български език (методът case-study)

Някои наблюдения за стила на Флобер върху откъс от романа ,,Мадам Бовари“

Последни публикации

  • СУ „Христо Ботев“ в Долни Дъбник става Академия за социално емоционални умения
  • Училищният психолог д-р Таня Илиева и педагогът Елка Димитрова издават книга дневник за сближаване и общуване в семействата
  • Приказната история за „Вълшебните обувки на Кая“ с премиера в Столична библиотека
  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"