Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Alignment of Ethiopian Primary School Pre-Service Teacher Education Program with that Primary School Mathematics Contents/Syllabi

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-10-2021
в Uncategorized
A A

Anteneh Tefera, Mulugeta Atnafu, Kassa Michael
Addis Ababa University – Addis Ababa (Ethiopia)

https://doi.org/10.53656/nat2021-1.05

Abstract. This study is a quantitative research that examine the extent of alignment of Ethiopian teacher education program curricula with primary school mathematics contents. So, to collect the data, the study was used content analysis as instrument. The sources of data were primary school mathematics syllabi and curricula materials of college of teacher education. To do this, the study employed quantitative method to collect data from pre-service mathematics teachers. Coders were very experienced teacher educators from three different colleges of teacher education: Kotebe Metropolitan University, Hawassa college of teacher education and Arba Minch college of teacher education. Teacher educators were selected purposely based on their service year in college of teacher education and their positiveness for coding. To do the content analysis, the main documents (primary school mathematics syllabi) were coded or broken down in to manageable categories on a variety of theme and then examined using appropriate content analysis theoretical model. The result of the study portrayed that the curricula materials of generalist have low level of alignment with the primary school mathematics contents whereas those of specialist and linear curricula were align with the mathematical contents of primary school curricula in moderate level. As it was indicated in the findings of the study, the college curricula materials are not fully aligned with the contents of primary school mathematics. There are school mathematical contents which are not included in curricula of teacher education. Thus, it is recommended that appropriate program should be designed which create an opportunity for pre-service mathematics teachers to access school contents either during practicum sessions or should include in the curricula materials of teacher education.
Keywords: alignment of curricula; primary school; pre-service teacher education; mathematics content

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailИновациите във висшето образование и ролята на регионалните университети Default ThumbnailТворецът Петър Дачев в списание „Пламък“ Default ThumbnailАспекти на интегралност в предучилищното и началното образование по математика, свързани с някои елементи на геометрията Default ThumbnailСтопански връзки между търговска къща „Хаджи Минчо х. Цачев и дружие“ и братя Тъпчилещови в контекста на съвместната им търговска дейност с биволски кожи

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Бъдете внимателни, ако учите география за VIII клас с “Уча.се“

Следваща статия

Възможности на изследователския подход за формиране на ключови компетентности в обучението по химия

Следваща статия

Възможности на изследователския подход за формиране на ключови компетентности в обучението по химия

Приложение на компютърните планетариуми в обучението по астрономия

Технологии, които ще променят бъдещето на образованието

Последни публикации

  • В Министерския съвет
  • България приема най-добрите млади информатици
  • МОН утвърди новия формат на изпита по математика в VII клас и графика на учебното време и ваканциите за 2025/2026 г.
  • Забраната за смарт устройства в училище влиза в сила през ноември
  • Министър Красимир Вълчев: Необходим е ръст на заплатите в регионалните управления на образованието
  • Премиер и министър откриха нова детска градина в Костинброд
  • Колежът по туризъм в Бургас откри обновената си сграда
  • За осигуряването на кадри за бизнеса разсъждаваха учениците на изпита по професия и по профилиращ предмет
  • Рекорден брой участници в националните студентски летни игри „Летен университет“
  • Google дарява нови 150 000 щатски долара на INSAIT
  • Приобщаване по нидерландски
  • В градовете охлаждане няма
  • В над 400 училища ще се проведе матура по профилиращ предмет или по професия
  • Бърза писта за таланти
  • Малкото училище с големите успехи
  • От Рим и Неапол до Пловдив и остров Света Анастасия
  • „Написаното остава. Пиши правилно!“ вече е в продажба
  • Учени са разработили „кожа в спринцовка“
  • Зрелостниците писаха по Яворов и за силата да прощаваш
  • 11-годишната Рая от Варна покори Балкана
  • Магията на музиката
  • Зам.-министър Емилия Лазарова: В 167 училища ремонтите продължават

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"