Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

A Note on the Language Components of Aphasia

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
20-09-2024
в Uncategorized
A A

Kostadin Chompalov
Dobrinka Georgieva
Medical University of Plovdiv

https://doi.org/10.53656/for2024-04-03

Abstract. This study investigated the specific language deficits observed in persons with aphasia through a theoretical analysis of some of the classic and more recent literature in the field. The study used a systematic search and subsequent analysis of publications related to the topic retrieved from well-known electronic databases: PubMed, PsycINFO and Web of Science. The results suggest a nuanced interaction between language components and speech production in persons with aphasia. The theoretical analysis contributes to the understanding of aphasia by highlighting the sophisticated interplay between language processes and speech in individuals affected by this neurologically based communication disorder. It draws the attention of the speech and language pathologist to the need for evidence-based diagnostic and therapeutic interventions tailored to the language profiles of persons with aphasia.
Keywords: aphasia, linguistic components, language impairment, speech production

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРоманът „Дневникът на Дебелянов. Синият Бележник“ – изпитания на жанра или дневник на съзнанието Default ThumbnailУчителят по история – между педагога и историка Default ThumbnailСтратегии за управлението на качеството на образование Default ThumbnailКритерии за индексиране в Index Copernicus – анализ на българските научни списания в полската наукометрична платформа
Етикети: aphasialanguage impairmentlinguistic componentsspeech production

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

За някои проблеми на използване на терминологията и нейното тълкуване в римскоправни текстове

Следваща статия

Вербална и невербална комуникация между треньор и обучаеми по време на занятия по плуване с деца със СОП

Следваща статия

Вербална и невербална комуникация между треньор и обучаеми по време на занятия по плуване с деца със СОП

Педагогическо приложение на дигиталните технологии в обучението по чужд език: предимства и предизвикателства

Дебатът като форма на убеждаваща комуникация в университетското обучение по английски език

Последни публикации

  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"