Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

A Discriminative Ontology for Future Selves

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-12-2021
в Uncategorized
A A

Dr. Juraj Odorčák
University of Sts. Cyril and Methodius in Trnava (Slovakia)

https://doi.org/10.53656/phil2021-04-04

Abstract. The article presents a critique of the commonly held assumption about the practical advantage of endurantism over perdurantism regarding the problem of future-directed self-concern of a person. The future-directed self-concern of a person crucially depends on the possibility of the right differentiation of diverging futures of distinct persons, therefore any theory of persistence that does not entail a special non-branching relation of a person to only their future self seems to be counterintuitive or unrealistic for practical purposes of personal persistence. I argue that this pragmatic rationale about future-directed self-concern is equally challenging for both theories of persistence. Moreover, I indicate, that both of these theories fall and stand on the practical feasibility of hidden ontological presuppositions about specific second-order notions of concerns of persons for their future.
Keywords: personal survival; self-concern; future self; perdurantism; endurantism; ontology

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКонцептуализирането на художника в артист: иновации, игри и импровизации Default ThumbnailСведения за българската история през IX – XI в., Отразени в руския хронограф Default ThumbnailДидактически аспекти на графичното моделиране в обучението по физика Default ThumbnailПроектно базирано обучение за социално-емоционални и технологични умения чрез програмата „Умения за иновации“

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Ontology Of The Digital Culture: World Trends and Chinese Advanced Experience

Следваща статия

„Задачата на преводача“ на валтер бенямин и невъзможността за пряко съобщение

Следваща статия

„Задачата на преводача“ на валтер бенямин и невъзможността за пряко съобщение

Артефакти 2. Виртуална и реална относителност

Questioning the Role of Moral AI as an Adviser Within the Framework of Trustworthiness Ethics

Последни публикации

  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН
  • Държавата подкрепя 2500 деца с дарби през 2025 г.
  • Психоаналитикът проф. Моника Богданова: Ученето е усилие, а в последните години се сведе до забавление
  • Медиатор по призвание
  • Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми
  • Софийският университет е сред първите 50% от най-добрите в света в QS University Rankings 2026
  • Какво трябва да знаем за отпуска при две и повече деца
  • Национално състезание по пътна безопасност във Враца
  • Тържество на таланта
  • Бебешката зала в Габрово – възродената сцена за детски усмивки
  • Първо българско училище в Остин отпразнува края на учебната година
  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Споделянето е пътят към успеха

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"