Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

A Concept Map Design for Identification and Correction of Students’ Misconceptions about Wave-Particle Duality of Light

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
08-08-2025
в Uncategorized
A A

Ekaterina S. Pisanova, Zhelyazka D. Raykova

University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”, Bulgaria

Nina Gereva

Sts. Cyril and Methodius High School of Humanities, Plovdiv, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/nat2025-2.01

Abstract. The concept of wave-particle duality plays a central role in explaining quantum phenomena. It is often cited as the symbolic barrier that must be overcome to develop the abstract thinking necessary to understand these phenomena. Scientific research shows that a large part of students’ difficulties in understanding this concept is due to their subjective perceptions (misconceptions) that are incompatible with the scientific ideas. To increase the effectiveness of teaching the concept of wave-particle duality, research on the misconceptions and a renewal of the didactic tools are needed. This article presents a list of typical misconceptions about the wave-particle duality of light that are described in the scientific literature. We propose the design of a concept map for the wave-particle duality of light, which can be used both as a teaching resource and as a tool for identifying the misconceptions of students from different educational levels (mandatory and additional physics education in secondary school and education in physics and engineering in undergraduate programs). This paper and the literature cited in it can be used as a basis for pedagogical studies of students’ conceptual difficulties about wave-particle duality of light.

Keywords: wave-particle duality of light, misconceptions, concept map

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailLes Arcanes du Pouvoir Dans la République De Doumarie Dans Mort D’un Poète (1981) De Michel del Castillo Default ThumbnailКнигата на Кирил Кръстев „Спомени за културния живот между двете световни войни“ – завръщане на модернизма Default ThumbnailAgile Software Development Assisted Implementation of a Mentoring Solution in a Large Enterprise Default ThumbnailРазказът за нашия дом: Екологията, философията и силата на местата
Етикети: concept mapmisconceptionswave-particle duality of light

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Училище на радостта

Следваща статия

Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings

Следваща статия

Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings

„Откриването на нови неща е важно“: Влияние на самостоятелната дейност в клас върху нагласите за учене по химия в гимназията

Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"