Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
08-08-2025
в Uncategorized
A A

Ekaterina S. Pisanova

Zhelyazka D. Raykova

University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”, Bulgaria

Nina Gereva

Sts. Cyril and Methodius High School of Humanities, Plovdiv, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/nat2025-2.01

Abstract. The concept of wave-particle duality plays a central role in explaining quantum phenomena. It is often cited as the symbolic barrier that must be overcome to develop the abstract thinking necessary to understand these phenomena. Scientific research shows that a large part of students’ difficulties in understanding this concept is due to their subjective perceptions (misconceptions) that are incompatible with the scientific ideas. To increase the effectiveness of teaching the concept of wave-particle duality, research on the misconceptions and a renewal of the didactic tools are needed. This article presents a list of typical misconceptions about the wave-particle duality of light that are described in the scientific literature. We propose the design of a concept map for the wave-particle duality of light, which can be used both as a teaching resource and as a tool for identifying the misconceptions of students from different educational levels (mandatory and additional physics education in secondary school and education in physics and engineering in undergraduate programs). This paper and the literature cited in it can be used as a basis for pedagogical studies of students’ conceptual difficulties about wave-particle duality of light.

Keywords: wave-particle duality of light, misconceptions, concept map

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnail38 помощник-учители по английски език ще преподават в български училища и университети през учебната 2022/2023 г. Default ThumbnailIncorporation of Nature’s Design and Development in Higher Science Education Curriculum Design and Research Practice Default ThumbnailМястото на текстове на български песни от популярния жанр в обучението по български език за украински бежанци Default ThumbnailA Quality “Online” Teacher – What Do Students Appreciate and Value in Teachers during Distance Learning?
Етикети: concept mapmisconceptionswave-particle duality of light

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Училище на радостта

Следваща статия

Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings

Следваща статия

Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings

„ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА

Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“

Последни публикации

  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Училище на радостта
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика
  • „Еколято 2025“ – уча и се забавлявам
  • АБУЧ активизира работата за въвеждане на матура по български език в британската образователна система
  • Изследователи от INSAIT организират две събития на водеща конференция за изкуствен интелект
  • Проф. д-р Параскева Манчева: Центърът по източна медицина във Варна вдъхновява нов подход към здравето
  • Препоръката като аргумент за по-висока заплата: мит или реалност
  • За новото название бютибранш
  • Лекари и известни спортисти в нова инициатива срещу дрогата
  • На лов за Горгона
  • 496 кабинета са обновени по национална програма на МОН
  • Зорница Гоган, председател на Асоциацията на българските училища в чужбина: Важното е веднъж децата да влязат в училище, след това ги завладяваме и е лесно да останат
  • Снимка на броя: Студенти на помощ
  • 38 млн.лв. за училища и детски градини
  • Подкрепа за 20 000 талантливи деца
  • Издателство „Аз-буки“ подписа меморандум за сътрудничество със Софийския университет „Св. Климент Охридски“
  • Засилва се контролът при еднодневните ученически екскурзии

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"