Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Модел на училищна готовност

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-07-2022
в Uncategorized
A A

Ася Велева
Русенски университет „Ангел Кънчев“

https://doi.org/10.53656/ped2022-6.05

Резюме. Необходимостта от идентифициране на компонентите на училищната готовност произтича от действащите нормативни актове, регламентиращи образователния процес в подготвителните групи. Съобразно тях понастоящем компетентностите, необходими за успешно преминаване на детето към училищно образование, са дефинирани в рамките на образователните направления. Този подход има положителни страни, но не позволява открояването на ясен модел на училищната готовност. Целта на настоящия материал е да се потърси най-функционалният модел на училищна готовност, който да послужи като база при подготовката на децата и при диагностиката на резултатите от тази подготовка. Приет е изследователски подход, при който за определянето на ядрени компоненти на готовността за училище водещи са изискванията на училището и трудностите, които срещат малките ученици при адаптацията си към обучение от училищен тип. Предлаганият тук модел на училищната готовност включва две основни направления: физическа и психическа готовност. Психическата, от своя страна, се очертава в три направления: интелектуална готовност, социално-личностна готовност и емоционално-волева готовност. Представени са техните съставки. Разработеният модел на училищна готовност бе валидиран посредством експертна оценка по метода на Лоуш. Анализът на резултатите позволява да се направи изводът, че моделът има достатъчно висока съдържателна валидност.
Ключови думи: училищна готовност; физическа готовност; психическа готовност

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПриноси на Елка Петрова за българското образование (100 години от рождението на проф. д.п.н. Елка Петрова) Default ThumbnailIntroduction Of 3D Printing Into Marine Electrical Engineering Education – A Case Study Default ThumbnailУниверситетската дигитална хуманитаристика след 2020 година. Наблюдения и предварителни изводи Default ThumbnailИзкуство, творчество, възпитание. Между четката и перото

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Communication Competence of Teachers in Contemporary Educational-Pedagogical Work

Следваща статия

Резилиентността и предизвикателствата в нашето съвремие

Следваща статия

Резилиентността и предизвикателствата в нашето съвремие

The Relationship ‘Emotional Identification – Individual Social Behavior’ in Hearing Impaired Children Integrated Into a General Education Environment

Педагогическо предметно знание в природонаучното образование: трудности по органична химия

Последни публикации

  • Приказната история за „Вълшебните обувки на Кая“ с премиера в Столична библиотека
  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“
  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"