Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Стратегии на образователната и научната политика

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2012

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
08-12-2012
в Стратегии на образователната и научната политика
A A

СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА
НАУЧНОТЕОРЕТИЧНО СПИСАНИЕ

STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE AND EDUCATION
EDUCATIONAL JOURNAL

ГОДИНА XX / VOLUME 20, 2012
ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ANNUAL CONTENT

                                                         СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1/ NUMBER 1:           1–88
КНИЖКА 2 / NUMBER 2:         89–184
КНИЖКА 3 / NUMBER 3:         185–280
КНИЖКА 4 / NUMBER 4:         281–376
КНИЖКА 5 / NUMBER 5:         377–472
КНИЖКА 6 / NUMBER 6:         473– 608

ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ / HIGHER EDUCATION
43–61: Б. Захариев / B. Zahariev – Рейтинги, индекси, пари / Ratings, Indices, Money
62–73: Е. Благоева-Хазърбасанова / E. Blagoeva-Hazarbassanova – Интернационализация на висшето образование. Същност и стратегическо управление / Internationalization of Higher Education. Characteristics and Strategic Management
74–84: Я. Рашева-Мерджанова / Y. Rasheva-Merdzhanova – Европейско кариерно образование, или за естествената еволюция на нещата /
European Career Education or For the Natural Evolution of Things
270–276: Хр. Белоев / Hr. Beloev / А. Смрикаров / A. Smrikarov / О. Петров / O. Petrov / А. Иванова / A. Ivanova / Г. Иванова / G. Ivanova – Системата за развитие на академичния състав на Русенския университет „Ангел Кънчев“ / The System for Academic Staff Development at the University of Ruse

ЕВРОПЕЙСКА СТРАТЕГИЯ ЗА УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ /
EUROPEAN STRATEGY FOR LIFELONG LEARNING
358–372: Е. Пенчева / E. Pencheva – Възрастови различия в потенциала за учене през целия живот /
Age Differences in Lifelong Learning Potential

ИНТЕГРИРАНО ОБРАЗОВАНИЕ / INTEGRATED EDUCATION
432–451: М. Цонкова / M. Tzonkova – Интегрираното образование – модел „изток–запад“ /
Lifelong Integrated Education – the West vs. the East Model
452–468: Р. Николова / R. Nikolova – ЛОДИ-моделът за интеграция на детето със СОП /
The PEOP-model for Integration of the Child with Special Educational Needs

ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПРАКТИКИ / EDUCATIONAL PRACTICES
ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ / CIVIC EDUCATION
578–587: Д. Петров / D. Petrov – Какво гражданско образование ни е нужно – гледната точка на учителите, участващи в проект „Нация и гражданство“ /
Civic Education What We Need – the Point of View of the Teachers Participating the Project „Nation and Citizenship“
588–600: T. Gabitov / Т. Габитов / M. Kabakova / М. Кабакова / S. Shamahay / С. Шамахай – The National Idea and Mentality of Kazakhs in the Context
of the Dialogue of Cultures /
Национална идея и манталитет на казаките в контекста на диалога между културите

ПЕДАГОГИЧЕСКИ ПРАКТИКИ / PEDAGOGICAL PRACTICES
154–164: П. Рисков / P. Riskov – Системата за финансово управление и контрол – инструмент за добро управление на бюджета /
The System for Financial Management and Control – a Tool for better Management of the Budget

РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ / RESEARCH RESULTS
125–153: Б. Захариев / B. Zahariev / И. Йорданов / I. Yordanov– Проучване на родителското участие в училищния живот в България /
Parental Involvement in Life of School Matters

СТРАТЕГИИ В НАУЧНАТА ПОЛИТИКА / STRATEGIES IN THE SCIENTIFIC POLICY
8–17: Ст. Иванов / St. Ivanov – Повишаване на видимостта на научните списания /
Increasing the Visibility of Academic Journals
191–210: Л. Иванчева / L. Ivancheva – Прогнозиране, форсайт и стратегически изследвания, или Европейската наука в нов социален контект /
Forsight and Strategic Research or European Science in New Social Context
350–357: G. Akhmetova / Г. Ахметова – Reforms on Teachers’ Raising Qualifi cations in Kazakhstan /
Реформи в повишаването на квалификацията на учителите в Казахстан
417–431: Sh. Mukhtarova / Ш. Мухтарова / G. Chernaya / Г. Черная – Social Work in Kazakhstan: Genesis, Modern Realities and Prospects /
Социални дейности в Казахстан: възникване, настояще и бъдещи перспективи
479–500: Ст. Георгиева-Лазарова / St. Georgieva-Lazarova – Европейски образователни изисквания за обучение в дигитална среда /
European Educational Requirements for Learning in a Digital Environment
501– 509: A. Mynbayeva / А. Минбаева / M. Kabakova / М. Кабакова / A. Massalimova / А. Масалимова –
Development of Science in Kazakhstan in the Period of Independence
/ Развитие на науката в Казахстан в периода на независимост

СТРАТЕГИИ В ОБРАЗОВАТЕЛНАТА ПОЛИТИКА / STRATEGIES IN THE EDUCATIONAL POLICY
18–30: В. Божилова / V. Bojilova– Валидирането на компетентности при възрастните – съвременна насока в развитието на образованието /
Validation of Competences in Adults – Contemporary Trends in Education
31–42: П. Балкански / P. Balkansky– Личностен и професионален профил на мениджъра в образованието /
Personal and Professional Profi le of the Manager in Education
95–114: Г. Цоков / G. Tzokov – Стратегически приоритети в управлението на съвременното училищно образование /
Strategic Priorities in Management of Contemporary School Education
115–124: В. Гюрова / V. Gyurova – Учителят като обучаващ възрастни /
Teacher as Teaching Adults
211–223: Л. Милков / L. Milkov – Професионална насоченост на личността и осъзнатост на мотивите за избор на бъдещата професия /
A Person’s Professional Aspirations and Acknoledgement of Its Motives when Choosing Future Profession
224–234: П. Паризов / P. Parizov / Ал. Апостолов / Al. Apostolov – Стратегия за комплексна рехабилитация на хора с увреждания
в условията на пазарна икономикa /
Comprehensive Strategy for Disabled People Rehabilitation in a Market Economy Situation
235–254: Р. Пенкова / R. Penkova – Как учителите оценяват професионалната си подготовка и допълнителната квалификация /
How Teachers Assess Their Own Preservice and In-service Professional Qualifi cation
255–269: Б. Теодосиева / B. Teodosieva – Самооценка и трудности в развитието при деца и юноши на разведени родители /
Self-assessment and Developmental Diffi culties in Children and Adolescents of Divorced Parents
287–314: Св. Апостолова-Калоянова / Sv. Apostolova-Kaloyanova – Национална квалификационна рамка на Република България в контекста на Рамката на квалификациите в европейското пространство за висше образование и Европейската квалификационна рамка за учене през целия живот (сравнителен анализ)
/ Bulgarian National Qualifi cation Framework in the Context of Qualifi cation Framework of the European Higher Education Area and the European Qualifi cations
Framework for Lifelong Learning (Comparative Analysis)
315–327: A. Mynbayeva / А. Минбаева / M. Kabakova / М. Кабакова / G. Abdiraiymova / Г. Абдирайимова –
Transformation of Kazakhstan System of Higher Education in the Context of Globalization /
Трансформация на системата на висшето образование в Казахстан в условията на глобализация
328–341: В. Зелеева / V. Zeleeva – Педагогическа подкрепа на развиването на комуникативна култура у студентите по време на феноменологическо интервю
/ Pedagogical Support Of the Self-Determination of Communicative Culture of Students in Phenomenological Interview
342–349: Р. Бенчева / R. Bencheva – Ролята на вътрешноучилищните медии и PR за подобряване информационната среда на училищния мениджмънт /
The Role of the Interschool Media and PR Services in Improving the Information Environment of School Management
383–396: В. Гювийска / V. Gyuviiska / Н. Цанков / N. Tsankov – Концептуализация и/или технологизация на идеята за смесено обучение (класическо и електронно) във висшето училищe /
Conceptualizing and Technologizing of the Idea of Mixed-Classical and E-teaching in Higher Education
397–412: Н. Герджикова / N. Gerdzhikova – Роля на емпиричните педагогически изследвания за реализирането на образователните политики в основното училище (I–VII клас) / The Role of the Empirical Educational Research for the Implementation of Educational Policies in the Compulsory School
413–416: Я. Рашева-Мерджанова / Y. Rasheva-Merdzhanova – Научната рецензия като продукт на оценяване и като сродяващ духовен опит /
Scientific Presentation as a Subject to Assessment and as an Allying Spiritual Experience
511–546: Н. Цанова / N. Tsanova / Н. Райчева / N. Raycheva– Вътрешното оценяване – нормативен, съдържателно-технологичен и прогностичен аспект
(на примера на обучението по биология) / Internal Assessment – Normative, Contenttechnological and Prognostic Aspect (Applied to Biology Education)
547–577: С. Николаева / S. Nikolaeva – Социалната педагогика като практика: дискурсивен анализ на българския опит /
Practical Dimensions of Social Pedagogy: Discourse Analysis of Bulgarian Realities

ЧУЖД ОПИТ / EXPERIENCE
165–176: Т. Гоцевски / T. Gotsevski – Компоненти на добра практика в образованието и обучението за предприемачество /
Components of „Good Practice“ in the Field of Education and Entrepreneurship’s Training

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2013 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2014 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2015 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2016

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Чуждоезиково обучение, книжка 6, година XXXIX, 2012

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“ 2012

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“ 2012

Годишно съдържание на сп. „История“ 2012 г.

Научните списания, издавани от „Аз-буки” – в ERIH PLUS

Последни публикации

  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание
  • Няма кой да те чуе, ако не си онлайн
  • Студентите бягат с УАСГ
  • Прародителят на всички рози е бил малко жълто цвете
  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"