Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Професионално образование

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2014 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-12-2014
в Професионално образование
A A

ПРОФЕСИОНАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ

НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКО СПИСАНИЕ

VOCATIONAL EDUCATION

JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH

ГОДИНА XVI, 2014 / VOLUME 16, 2014

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ANNUAL CONTENTS

PAGES / СТРАНИЦИ

Number 1 / Книжка 1: 1 – 112

  Number 2 / Книжка 2: 113  – 224

  Number 3 / Книжка 3: 225  – 344

  Number 4 / Книжка 4: 345  – 456

  Number 5 / Книжка 5: 457  – 560

  Number 6 / Книжка 6: 561  – 680


LIFELONG LEARNING / УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ

10 – 16: Взаимоотношенията между образователните институции и бизнеса – състояние, перспективи и предложения [The Relationship between Educational Institutions and Businesses – Current State, Perspectives, Proposals] / Недялко Колев / Nedyalko Kolev

17 – 23: Валидирането на професионална квалификация – нова възможност за всеки [Validation of Professional Skills and Knowledge – a New Opportunity for Everyone] / Пенка Ганова / Penka Ganova

197 – 198: ECVET подкрепя политиките за учене през целия живот [ECVET Supports Lifelong Learning Initiatives] / Пенка Николова / Penka Nikolova

199 – 210: Икономика, компетенции и прогнози за изискванията към работната сила – един възможен практически подход [Economy, Competences and Prognosis for the Requirements to the Labour Force – a Possible Practical Approach] / Кирил Желязков / Kiril Jelyazkov

211 – 217: Reforming the VET System in Bulgaria  / Iliana Taneva

308 – 311: Интелектуалните карти Mind Maps – динамичен и проспериращ подход в обучението по „Бизнес комуникации“ [The Mind Maps – a Dynamic and Progressive Method in Business] / Венета Кичукова / Veneta Kichukova

312 – 319: Националният център за информация и документация в услуга на професионалната мобилност [National Center for Information and Documentation – in Favor of Professional Mobility ] / Ваня Грашкина, Костадин Тонев / Vanya Grashkina, Kostadin Tonev

395 – 404: Общински празник на етносите – толерантен мултикултурен диалог за превръщане на училището в желана територия на ученика (добри практики от училището за обществен мир) [ Community Celebration of Ethnic Groups – Tolerant Multicultural Dialogue for Students

(Good School Practices for Public Peace) / Калинка Гайтанинчева, Мехмед Имамов / Kalinka Gaytanincheva, Mehmed Imamov

405 – 416: Разбиранията за качеството на човешкия ресурс в системите на корпоративно управление [Understanding the Quality of Human Resources in the Corporate Governance System] / Юлия Юрдекова / Julia Yurdekova

573 – 588: Електронно обучение и компютърен дизайн (CAD) на подвързии [E-Learning and Computer-Aided Design (CAD) of Bookbinding and Paper Conservation of Antique Books, Albums and Documents] / Росен Петков, Елица Личева, Даниела Атанасова / Rosen Petkov, Elitsa Licheva, Daniela Atanasova 

589 – 599: Тенденции в специалното обучение на децата с увреден слух в съвременните условия [Present Tendencies in Special Education for Children with Hearing Impairments] / Неда Балканска / Neda Balkanska


METHODOLOGY & EXPERIENCE / МЕТОДИКА И ОПИТ

24 – 35: Професия „Координатор на индивидуална образователна програма“? [Profession ‘Coordinator of Individual Educational Program’?] / Моника Богданова / Monika Bogdanova

36 – 45: Интерактивна среда с видеоуроци за изучаване на специализиран английски език в инженерни специалности / [Interactive Learning Environment Including Video Lessons for Training English for Specific Purposes in Engineering] / Таня Панчева, Сеня Терзиева / Tanya Pancheva, Senia Terzieva

46 – 58: Възможности на учебната документация и учебното съдържание за прилагане на информационни технологии в професионалната подготовка на учениците (придобиване на професия „машинен техник“) / [Capacity of Training Documentation and Content for Application of Information Technology in the Professional Training of Students (Acquisition of the Profession „MechanicalTechnician“)] / Златьо Боев / Zlatyo Boev

59 – 64: Наука и нравственост в обучението по физика [Science and Morals in Physics Education] / Весела Димова / Vesela Dimova

65 – 71: Взаимодействие детска градина – семейство [The Interaction Kindergarten – Family] / Надие Карагьозова / Nadie Karagyozova

119 – 123: Професионално образование и обучение – проблеми и възможности за решаването им [Vocational Education – Problems and Ways to Solve Them] / Кирил Саксанов / Kiril Saxanov

124 – 128: Ролята на интерактивните връзки в професионалното обучение (специалност „Селски туризъм“, професия „Организатор на туристическа агентска дейност“) [The Role of Interactive Connections in Vocational Training (Subject: Rural Tourism, Profession: Tourist Agent)] / Мариана Йорданова, Даринка Бойчева, Десислава Иванова / Mariana Yordanova,Darinka Boycheva, Desislava Ivanova

129 – 139: Класните проекти – един нов начин за сътворяване на вълнуващ, нестандартен и креативен свят за учениците [Class Projects – A New Way for Creating Exciting, Unusual and Creative World for Students] / Елизабет Влаева / Elizabet Vlaeva

140 – 142: Ролята на бита и традициите в обучението в училище [The Role of Culture and Traditions in Training at School] / Нина Тарева / Nina Tareva

143 – 146: Проектното обучение като иновационен метод в професионалната подготовка по икономическите дисциплини [Project Training as an Innovation Method for Vocational Training in Economy Subjects] / Пенка Тодорова / Penka Todorova

147 – 162: Оценяване постиженията на учениците в обучението по модула „Металорежещи машини и инструменти“ [Evaluation Of Students’Achievements in the Teaching of “Metalworking Machines and Tools”] / Златьо Боев / Zlatyo Boev

163 – 175: Problems of Training Update Qualitative Specialists in Condition of Innovations in Education of Kazakhstan  / F.N. Zhumabekova, M.P. Asуlbekova, A.Zh. Salieva, A.N. Zhumadilova

233 – 242: Изграждане на училищни системи за управление на качеството – практически насоки [Building Quality Management Systems at School – Practical Guidelines] / Лилия Стоянова / Lilia Stoyanova

243 – 254: Специалност „Архивистика и документалистика“ и професионалните профили на дипломираните архивисти в информационното мрежово общество [Archives and Document

Studies Degree and the Professional Profiles of the Graduated Archivists in the Information Network Society] / Андриана Нейкова / Andriana Neykova

255 – 262: Професията на архивиста – перспективи за развитие [The Archivist as a Profession – Development Prospective ] / Ивелина Караилиева-Димитрова / Ivelina Karaivlieva-Dimitrova

263 – 278: Типология на ролевата игра като игров метод на обучение на студенти в семинарните упражнения по „Туристическо екскурзоводство“ [Typology оf Role Play as a Play Method оf Education оf Students in the Seminar Workshops of “Tourist Guiding”] / Захарий

Дечев / Zachariy Dechev

376 – 383: Педагогически особености при извеждане на практическо занятие на тема „Механизирана технология за съхранение на зърно в полиетиленовите ръкави“ [Pedagogical Features in “Power Technology of Grain Storage in Plastic Sleeve Bags” Practical Teaching

Lessons] / Виктор Дуганец, Димитър Иринчев / Viktor Douganec, Dimitar Irinchev

384 – 394: Приложение на интерактивните методи на обучението по професионална подготовка в специалност „Селски туризъм“, професия „Организатор на туристическа агентска дейност“ [Application of Interactive Teaching Methods in Vocational Training in “Rural Tourism” – “Organizer in Tourist Agency Activities” Specialist] / Мариана Йорданова / Mariana Yordanova

479 – 488: Защо е необходимо използването на българския жестов език при обучението на децата с проблеми на слуха [Why we need to use the Bulgarian sign language for education of students with hearing problems ] / Миряна Мошева / Miryana Mosheva

600 – 604: Приказки, предания и легенди на различните етноси и народи в езиково-литературното обучение на децата от началното училище [Tales and Legends: the folklore of the Different Ethnoses in Bulgaria in the Language Education of the Pupils in Primary School] / Мариета Димитрова / Marieta Dimitrova


FORESHORTENING / РАКУРС

176 – 180: 115 години от рождението на акад. Иван Стефанов [115th Anniversary of Acad. Ivan Stefanov] / Величко Петров / Velichko Petrov

330 – 333: Холистичен и технологичен смисъл на интелигентния град [Holistic and Technological Sense of the Intelligent City] / Андрей Йорданов / Andrey Yordanov


EVENTS / ХРОНИКА

279 – 292: Българската университетска архивистика – теоретично равнище, учебно съдържание и професионални профили [Bulgarian University Archival Science – Theoretical Level, Educational Content and Professional Profiles] / Русалена Пенджекова / Rusalena Pendzhekova


RESEARCH ACTIVITIES / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ

72 – 88: Студентският педагогически стил – резултат от емпирично учене [Student Teaching Style – Result of Empirical Learning] / Соня Георгиева / Sonya Georgieva

351 – 362: Интересът към инженерните професии – познаваме ли го и как се формира? [The Interest in Engineering Professions – Do We Know it and How is it Formed?] / Силвия Трайкова, Сеня Терзиева / Silvia Traykova, Senia Terzieva

363 – 375: Прилагане на алгоритъма на Гейл-Шапли при формиране на приема в средните и висшите учебни заведения [Using Gale-Shapley Algorithm in the Formation Enrollment in Secondary and Higher Education Institution] / Николай Качармазов / Nikolay Kacharmazov

470 – 478: Автентичният фолклор – основа за ситуационно обучение – предизвикателство или възможност за стимулиране на професионалната компетентност на съвременния учител по музика в началното училище [Authentic Folklore – a Foundation for Situated Learning – Challenge or Opportunity for Stimulation Professional Competency of the Contemporary Music Teacher in Elementary School] / Пенка Марчева / Penka Marcheva


STEPS TO SUCCESS / ПЪТЯТ КЪМ УСПЕХА

89 – 90: Предизвикателството на активното общуване в училище [The Challenge of Active Communication at School] / Ваня Кастрева / Vanya Kastreva

91 – 95: Добри практики за преодоляване на конфликтните ситуации в училище. Ролята на дискусионно-консултативните срещи [Good Practices for Managing the Conflict Situations at School. The Impact of Deliberate and Consultative Meetings] / Елка Велкова / Elka Velkova

96 – 102: Как да разбираме поведението на детето с предизвикателно поведение [How to Understand Children’s Challenging Behavior] / Звездица Пенева-Ковачева / Zvezditsa Peneva-Kovacheva

103 – 106: Ефективна намеса от страна на възрастните при агресивно поведение на децата [Effective Intervention by the Adults in Children’s Aggressive Behavior] / Генадий Матвеев / Genady Matveev


INTERNATIONAL EXPERIENCE / МЕЖДУНАРОДЕН ОПИТ

181 – 183: Environment and Innovation / Tonya Georgieva

184 – 185: Традиция и съвременно обучение [Traditions and Modern Education] / Георги Гатев/ Georgi Gatev

186 – 187: Иновативни практики за намиране на образователни решения [Innovative Practices to Find Education Solutions] / Росица Генова / Rositsa Genova

188 – 191: Професионалното училище на земеделски регион с традиции [The Professional School of a Traditional Agricultural Region] / Светлана Калапишева / Svetlana Kalapisheva

192 – 196: ENTER in Bulgaria – Different Approach and New Horizon. An Interview with Jan-Willem Noom, Vice-President of ENTER / Jivka Getsova

293 – 300: Организация на научната работа на студентите в катедра от изследователски университет [Organization of Students’ Scientific Work in а Department of a Research University] / Мария Бондар, Димитър Иринчев / Maria Bondar, Dimitar Irinchev

301 – 307: ENTER Study Days 2014 – How to Use the Environment to Achieve Innovative Competences – а New Vision for Education  / Galya Mladenova

417 – 419: Learning to Give Power to the People: Competences for Students and Young Professionals  / Jeroen de Vries, Frans van den Goorbergh

420 – 421: The Green Pedagogy Learning Arrangement at a Tertiary Institution  / Beate Kralicek

422 – 426: Green Pedagogy: Empowerment for Change / Wilhelm Linder

489 – 496: Activating Methods and Socratic Dialogue / Jan-Willem Noom, Ard Sonneveld

567 – 572: Успешни практики в професионалното образование и обучение: подготовка на младите хора за пазара на труда [Successful Practices in Vocational Education and Training: Preparation of Young People for the Labour Market] / Веселина Иванова  / Veselina Ivanova


PROJECTS RESULTS / ПРОЕКТНИ РЕЗУЛТАТИ

320 – 329: Интегрирана консервация на архитектурно културно наследство, насочена към устойчиво развитие на територията – добри практики в областта на устойчивата интегрирана консервация и подобряването на възможностите за заетост и управление на територията [Integrated Conservation of Architectural Cultural Heritage, Focused on Sustainable Territorial Development – Good Practices in the Area of Sustainable Integrated Conservation and Improving the Employment Opportunities and Territorial Management] / Миглена Молхова, Зорница Станева и Силвия Иванова / Miglena Molhova, Zornitsa Staneva, Silvia Ivanova


LETTERS TO THE EDITOR / ПИСМО ДО РЕДАКТОРА

334 – 337: Ученическа практика по счетоводство в реална работна среда [Students’ Practice in Accounting in a Real Surrounding] / Мария Петкова / Maria Petkova

447– 450: ЦЕРН – една сбъдната мечта [CERN – A Dream that Comes True] / Свежина Димитрова / Svejina Dimitrova

463 – 465 : Стенографията в ХХI век [The Stenography in the 21st Century] / Нина Иванова / Nina Ivanova

466 – 469: The challenge to become a young teacher  / Stanislava Bazitova


SCHOOL FOR TEACHERS / УЧИЛИЩЕ ЗА УЧИТЕЛИ

427 – 432: Стратегическото планиране в българското училище – необходимост и инструмент за модернизация на образованието [Strategic Planning in the Bulgarian School – a Necessary Tool for Modernization of Education] / Неджат Кехайов / Nedjat Kehayov

433 – 439: Компютърът в часовете по математика [The Computer in Math Classes] / Даниела Груева / Daniela Grueva

440 – 446: Създаване на интерактивна образователно-предприемаческа среда за формиране на основните компетентности на учениците чрез използване на проектоориентиран подход [Creating Interactive Educational and Entrepreneurial Environment for the Formation of Key

Competences of Students Through Using Practice-Oriented Approach] / Людмила Рижук / Liudmula Ryzhuk

497 – 499: 130 години Държавна търговска гимназия ,,Димитър Хадживасилев“ – огнище на икономическото образование в България [130 years State High School “Dimitar Hadjivasilev” was an Outbreak of Economical Education in Bulgaria] / Альоша Кушлов / Alyosha Kushlov

500 – 504: Интегриране на технологиите и развиване на професионални

и ключови умения в процеса на обучение по „Счетоводство на предприятието“ [Integration of Technology and the Development of Professional and Key Skills/Competencies in the Teaching of Accounting and Enterprise] / Диана Илиева, Теодора Спасова / Diana Ilieva, Teodora Spasova

505 – 507: Интегративно практическо обучение на учениците от професия „Сътрудник в малък и среден бизнес“ [Integrative practical Training of Students by “Associate in Small Business“ Profession] / Здравка Пенчева / Zdravka Pencheva

508 – 511: Възможностите за прилагане на педагогически техники, методи и дидактически средства с интерактивен характер в обучението по математика [Opportunities for Application of Pedagogical Techniques and Teaching Methods with Interactive Tools in Mathematics] / Велина Атанасова / Velina Atanasova

512 – 516: Съвременни видове технологии – в помощ (или не) на образованието [Contemporary Types of Technologies – an Education Advantage (or Disadvantage)] / Цветелин Борисов / Tsvetelin Borisov

517 – 520: Център за кариерно ориентиране и предприемачество – възможност за развиване на личностния потенциал на ученика [Career Orientation and Entrepreneurship Center – Opportunity for the Student’s Individual Potential Growth] / Румяна Пенева / Rumyana Peneva

521 – 526: Успешни практики в професионалното образование и обучение по туризъм чрез практическо обучение в Турция [Successful Practices in the Vocational Education and Training in the Tourism Sector through Practical Training in Turkey] / Аделина Милинова, Моника Петрова / Adelina Milinova, Monika Petrova

527 – 536: Човешките ресурси – конкурентно предимство [The Human Resources – Competitive Advantage] / Румяна Иванова / Rumyana Ivanova

537 – 539: Иновативна форма на взаимодействие в образователно-възпитателния процес [Psychological and Pedagogical Advisory Teams] / Миланка Узунова / Milanka Uzunova

540 – 545: Оценяването по физическо възпитание и спорт [Evaluation of Physical Education and Sports in High School of Trade “D. Hadjivasilev“ – Svishtov] / Ангел Петков / Angel Petkov

546 – 549: Учебно-тренировъчните фирми – мост между училището и бизнеса [Educational-training Companies – a Bridge Between School and Business] / Цецка Станева / Tzetzka Staneva

550 – 554: Ученическият театър като модел за приобщаване [The School Drama Circle – a Cultural Awareness] / Цветанка Троянова / Tsvetanka Troyanova

607 – 635: Стратегия за развитие на Професионална гимназия по подемна, строителна и транспортна техника „Н. Й. Вапцаров“ – Ямбол [Vocational School “Nikola Vaptsarov” – Development Strategy for the Period 2014 – 2016] / Моника Петрова, Янка Божкова, Станка

Вълева, Милен Минков, Мима Неделчева / Monica Petrova, Yanka Bozhkova, Stanka Valeva, Milen Minkov, Mima Nedelcheva

628 – 631: Използване на предимствата на бинарния урок като средство за повишаване на качеството на обучението и осъществяване на междупредметни връзки [The Binary Lesson as a Tool for Increasing the Educational Quality and Building Interdisciplinary Links] / Моника Петрова / Monica Petrova

640 – 644: Варианти за организиране и провеждане на практическо обучение в реална работна среда на ученици от професионални гимназии [Options for Organization and Implementation of Practical Training in Real Working Environment for Students in Vocational Schools] / Моника Петрова, Мария Локманджиева, Милен Минков / Monica Petrova, Maria Lokmadjieva, Milen Minkov

645 – 652: Добри практики за взаимодействие в интеркултурна среда между родители, ученици и учители чрез формите на извънкласна дейност [Good Practices in the Intercultural Communication Environment Between Parents, Students and Teachers with the Formation of Extracurricular Activity] / Янка Божкова / Yanka Bozhkova

655 – 656: Празник на словото [The Holiday of the Word]

657 – 660: Спорт и здраве в 7. СОУ „Кузман Шапкарев“ – Благоевград. Здравословното хранене като начин на живот [Sports and Health in Secondary School “Kuzman Shapkarev”, Blagoevgrad. Healthy Diet as a Lifestyle] / Илияна Янева, Лилия Стоянова / Iliana Yaneva, Lilia Stoyanova

661 – 664: From Enterpise Classes to Yordan Radichkov’s “Sparrows” / Milena Todorova

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Професионално образование“ Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2015 г. Default ThumbnailПрофесионално образование, година XVIII, книжка 5, 2016 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2016 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Личните контакти създават мостове

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2014

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2014

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2014 г.

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2014 г.

Последни публикации

  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • 200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование
  • Снимка на броя: Царство на децата
  • Премиерът Росен Желязков: INSAIT надмина всички очаквания
  • Национално издателство „Аз-буки“ обявява конкурс за научна статия
  • Министър Красимир Вълчев: Предлагаме въвеждане на час по добро

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"