Мария Георгиева,
Надежда Илиева, Петя Йорданова
ПГГСД „Николай Хайтов“ – Варна
Резюме. Текстът съдържа практически опит на гимназията за въвеждане на дуалната форма на обучение в професионалното образование. Включва дейностите и резултатите от двата етапа на прилагане – експериментален и същински. Експерименталният обхваща периода от 2016 г. до 2018 г. Апробацията е извършена с ученици от XI клас, специалност „Реставрация на стилни мебели и дограма“, съвместно с фирми от дървообработващата и мебелната индустрия. Същинският период започва през 2017 г. с включване на училището в Българо-швейцарския проект ДОМИНО („Дуално образование за модерните изисквания и нужди на обществото“) и продължава с ученици от специалност „Мебелно производство“.
Ключови думи: дуално образование; дуално обучение; реална работна среда; работа; партньори; производство на мебели; професия; специалност; договор; дървообработване; споразумение; работодател; квалификация; практически умения; договор за работа; преподавател; наставник; стипендия; компания; партньорство; работно място; месторабота
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия