Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Професионално образование Съдържание на сп. "Професионално образование", 2018 г.

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2018 г.

от
18-12-2018
в Съдържание на сп. "Професионално образование", 2018 г.
A A

VOCATIONAL EDUCATION
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH

ПРОФЕСИОНАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ
НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКО СПИСАНИЕ

VOLUME 20, 2018 / ГОДИНА XX, 2018

Annual contents / годишно съдържание

PAGES / СТРАНИЦИ
Number 1 / Книжка 1: 1 – 120
Number 2 / Книжка 2: 121 – 236
Number 3 / Книжка 3: 237 – 348
Number 4 / Книжка 4: 349 – 460
Number 5 / Книжка 5: 461 – 564
Number 6 / Книжка 6: 565 – 676

7 – 7: EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ

54 – 56: IN MEMORIAM

LETTERS TO THE EDITOR / ПИСМА ДО РЕДАКТОРА
164 – 170: Традиции и предизвикателства в професионалното обучение [Traditions and Challenges towards the Vocational Education] / Мария Гюлеметова / Maria Gyulemetova
256 – 260: Образование в партньорство с бизнеса [Vocational Education in Partnership with the Business] / Росица Иванова / Rositsa Ivanova
385 – 390: ИКТ в образователния процес и в училище [ICT in Educational Process and School] / Димитър Назъров / Dimitar Nazarov
585 – 587 Нови практики в обучителния процес [New Approaches in Learning Process] / Генка Георгиева, Маргарита Гиргинова / Genka Georgieva, Margarita Girginova
588 – 589 Професионалната учебна общност – модел за сътрудничество, споделяне, реализиране на идеи [The professional Learning Community – a Model for Collaboration, Sharing, Realizing Ideas] / Елка Божикова / Elka Bozhikova

 

LIFELONG LEARNING / УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ
36 – 53: Приобщаващото образование – нормативни аспекти и казуси от практиката [Inclusive Education – Legal Aspects and Case Studies] /
Йосиф Нунев, Борислава Недялкова / Yosif Nunev, Borislava Nedyalkova
155 – 163: Продължаващо обучение – същност, форми и предпоставки за развитие [Continuing Training – Nature, Forms and Prerequisites for Development] / Ивайло Прокопов, Анжелина Янева / Ivailo Prokopov, Angelina Yaneva
590 – 606: Основни показатели за състоянието на сектора за учене на възрастни [Key Indicators of the State in the Adult Learning Sector] / Стоян Баев / Stoyan Baev

 

METHODOLOGY & EXPERIENCE / МЕТОДИКА И ОПИТ
8–18: Съвременни модели на обучение във висшето образование – насоки, препоръки и практики в ЕС [Contemporary Models of Teaching and Learning in Higher Education – Guidelines, Recommendations and Practices in the EU] / Ваня Грашкина-Минчева / Vanya Grashkina-Mincheva
127 – 131: Формиране на умения за заетост / генерични умения в инженерно-технологичното обучение [Developing Employment Skills / Generic Skills in Engineering and Technology Training] / Силвия Трайкова, Лилия Николова / Silvia Traykova, Lilia Nikolova
243 – 248: Облачните решения за създаване на мисловни карти в технологичното обучение [Cloud Solutions for Creating Mind Maps in Technology Training] / Емилия Тошева / Emilia Tosheva
355 – 361: Смарт класната стая – мит или реалност [The Smart Classroom – Myth or Reality] / Миланка Дечева / Milanka Decheva
362 – 367: Кадровата криза в образованието [The Staff Crisis in Education] / Свежина Димитрова, Мария Нестерова, Галина Германова / Svejina Dimitrova, Maria Nesterova, Galina Germanova
467 – 474: Разработване на мотивационен профил на служителите в Център за подкрепа за личностно развитие НАОП „Николай Коперник“ [Development of Employees’ Motivational Profile in “Nicolaus Copernicus” Astronomical Observatory] / Свежина Димитрова / Svejina Dimitrova
571 – 577: Общуването учител – родител [The Interaction between Teacher and Parent] / Диана Димитрова / Diana Dimitrova

 

RESEARCH ACTIVITIES / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ
19 – 35: Приложение на мотивиращ дидактически модел в обучението по „Инженерна графика“ [Application of a Motivational Didactical Model in Engineering Training] / Евдокия Петкова / Evdokiya Petkova
132 – 141: Столетниците, или най-старите професионални училища в България [Centenarians, or the Oldest Professional Schools in Bulgaria] / Илиана Петкова / Iliana Petkova
142 – 154: Селският туризъм – елемент на политиката на Европейския съюз за развитие на селските райони [Rural Tourism – a Policy of the European Union for Development of Rural Areas] / Спиридон Арсениу /
Spyridon D. Arseniou
249 – 255: Анализ на проблемите и тенденциите в устройството и развитието на населените места в област Русе [Analysis of Problems and Trends in the Structure and Development of the Settlements in Ruse District] /
Наталия Неделчева, Боряна Каменова / Nataliya Nedelcheva, Boryana Kamenova
368 – 384: Оценката на въздействието на активната политика на пазара на труда на индивидуално ниво в България: преглед на извършените оценки и научени уроци [Impact Assessment of Active Labour Market Policy on an Individual Level in Bulgaria: a Review of the Assessments Made and Lessons Learned] / Ралица Симеонова-Ганева, Радостина Ангелова / Ralitsa Simeonova-Ganeva, Radostina Angelova
475 – 490: Кои са най-ефективните преподавателски методи в обучението по природни науки (и по-големият брой учебни часове означава ли непременно по-високи резултати – по данни на PISA 2015) [Which are the Most-effective Teaching Methods in Learning Natural Sciences – according to PISA 2015] / Светла Петрова / Svetla Petrova
578 – 584: Обучение по астрономия в предучилищната степен на средното образование – резултати от анкетно проучване [Teaching Astronomy at the Kindergarten Level – Results from a Questionnaire Study] / Иванка Гецова-Момчева / Ivanka Getsova-Momcheva

 

SCHOOL FOR TEACHERS / УЧИЛИЩЕ ЗА УЧИТЕЛИ
57 – 61: Мястото и ролята на гимназия ,,Димитър Хадживасилев“ за утвърждаване на възрожденските ценности [The Place and the Role of “Dimitar Hadjivasilev” High School for Keeping the Revivalist Values] /
Альоша Кушлов / Alyosha Kushlov
62 – 65: Ефория „Д. Хадживасилев“ – пример на будители чрез дарителство [Ephoria “D. Hadjivasilev” – an Example of Revival through Donations] / Иван Димитров / Ivan Dimitrov
66 – 70: Търговската гимназия – успешен старт в кариерата [The Trade and Economics School as a Successful Career Start] / Юлия Величкова / Julia Velichkova
71 – 78: Обучението като възможност [The Education as an Opportunity] / Диана Илиева-Атанасова / Diana Ilieva-Atanasova
79 – 84: Към родителите [To the Parents] / Диана Димитрова / Diana Dimitrova
85 – 93: Модел на оценяване при осъществяване на неформална образователна дейност [Model of Evaluation During Implementation of Non-formal Education] / Диана Димитрова, Шинка Чаушева / Diana Dimitrova, Shinka Chausheva
94 – 98: Детска екоакадемия [Child Eco Academy] / Диана Димитрова / Diana Dimitrova
99 – 103: Един обикновен ден в училище [An Ordinary Day at School] / Диана Димитрова, Светлана Бозова, Кина Невенова / Diana Dimitrova, Svetlana Bozova, Kina Nevenova
104 – 108: Древни обреди и съвременни публични практики [Ancient Rituals and Modern Public Practices] / Диана Димитрова, Мариана Чаушева, Силвия Кейванова / Diana Dimitrova, Mariana Chaysheva, Silvia Keivanova
109 – 111: Съхрани българското [To Preserve the Bulgarian Spirit] / Мариана Чаушева / Mariana Chausheva
112 – 113: Анекдоти от училищния живот [Jokes from the School Life] / Педагогически екип / The Pedagogical Staff
183 – 186: Класната стая като място за четене [The Class Room as a Place for Reading] / Даниела Станева / Daniela Staneva
187 – 194: Вариант на урок за практическа дейност в VI клас на тема „Климатът и водите в Южна Америка“ [Variant of a Lesson for Practical Activities in 6th Grade on Climate and Water in South America Topic] /
Цецка Маркова-Енчева / Tsetska Markova-Encheva
195 – 204: Анализ на епическа творба [Analysis of Epic Work] / Марияна Георгиева / Mariana Georgieva
205 – 208: Училище на радостта [School of Joy] / Веселина Тонева / Veselina Toneva
209 – 212: Екологична експедиция „Да пазим природата!“ [“Keeping Nature” Ecological Expedition] / Татяна Болградова, Красимира Мишкова / Tatyana Bolgradova, Krasimira Mishkova
213 – 218: Едно приложение на новите технологии в обучението по български език в VII клас [An Application of New Technologies in Bulgarian Language Training in the 7th Grade] / Веселина Тонева / Veselina Toneva
219 – 224: Детският музикален театър – остров на ученическия талант [Children’s Musical Theater – a Territory of Student’s Talent] / Светла Илчева / Svetla Ilcheva
225 – 229: Компютърът в началното образование – предизвикателство или необходимост [The Computer in Primary Education – a Challenge or a Necessity] /Виктория Стойнова / Viktoriya Stoynova
281 – 290: Изучаване теоремите на Менелай и Чева и някои техни приложения с помощта на динамична обучаваща среда [Teaching Theorems of Menelaus and Ceva and Some of their Applications Using a Dynamic Learning Environment] / Ангел Гушев / Angel Gushev
291 – 301: За приложението на мисловните карти в обучението по литература в горния курс на средното образование [For the Application of Mind Map to Study Literature in Upper Secondary Education Stage] / Елеонора Иванова-Великова / Eleonora Ivanova-Velikova
302 – 310: Изследвания, свързани с Константата на Капрекар [Research on the Kaprekar’s Constant] / Петко Казанджиев, Мартин Иванов, Цеца Байчева, Кинка Кирилова-Лупанова / Petko Kazandzhiev, Martin Ivanov, Tsetsa Baycheva, Kinka Kirilova-Lupanova
311 – 317: Самостоятелната познавателна дейност на учениците в обучението по „Домашен бит и техника“ [Some Issues about Self-Cognitive Abilities in Students who Participate in the „Domestic Economics and Skills“ Class] / Еленка Димитрова / Elenka Dimitrova
318 – 326: Методически варианти за решаване на познавателни задачи в обучението по „Домашен бит и техника“ в ІV клас [Methodological Options for Studying Cognitive Tasks in the 4th Grade Curriculum for „Domestic Economics and Skills”] / Еленка Димитрова / Elenka Dimitrova
327 – 335: Интерактивни техники при усвояване на синусова и косинусова теорема в Х клас [Interactive Techniques in the Acquisition of Sine and Cosine Theorems in X Grade] / Йорданка Колева / Yordanka Koleva
336 – 340: Стратегии за преподаване и подкрепа на ученици със специални образователни потребности в контекста на включващото образование [Strategies for Teaching and Supporting Students with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education] / Радосвета Колчева / Radosveta Kolcheva
415 – 420: Организация на педагогическия експеримент „Жива книга“ [Organization of the Pedagogical Experiment „Living Book“] / Радослава Иванова / Radoslava Ivanova
421 – 425: Golf Tourism – Course Syllabus / Elena Sayanova
426 – 432: Темата „Холокост“ – предизвикателство за учителя и учениците [The Holocaust Topic – a Challenge for the Teacher and Students] / Анета Тумбева / Aneta Tumbeva
433 – 437: Работните листове като форма за активизиране на самостоятелната работа на учениците в обучението по история в Х клас [Worksheets as an Enhancement Tool for Students’ Individual Work in History Classes in 10th Grade] / Донка Андреева, Светлин Стоянов / Donka Andreeva, Svetlin Stoyanov
438 – 443: Учебна програма за обучение по география и икономика (допълнителна подготовка – профил „Икономическо развитие“ – VІІІ клас) [Syllabus for Geography and Economics Studies (Complementary Course – Economic Development Profile, 8th Grade)] / Генка Минчева / Genka Mincheva
444 – 452: Добри практики и нови форми за занимания по интереси и изява на децата и учениците (организиране и провеждане на литературен конкурс от ученици) [Good Practices and New Forms of Interest and Expressions of Children and Students (Organizing and Conducting a Literary Contest by Students) / Камелия Станчева, Деян Друмев / Kamelia Stancheva, Deyan Drumev
515 – 522: Интердисциплинарният подход в обучението и успешни практики за прилагането му [The Interdisciplinary Learning Approach and Successful Implementation Practices] / Стойна Делчева / Stoyna Delcheva
523 – 532: Успешни педагогически практики в областта на интеркултурното образование [Successful Pedagogic Practices in the Field of Intercultural Education] / Стойна Делчева / Stoyna Delcheva
533 – 539: Изграждане на знания и нови умения по „Макроикономика“ [Building Knowledge and New Skills in Macroeconomics] / Анета Даилова / Aneta Dailova
540 – 545: Проектна дейност в гимназията [Project Activities in the Vocational School] / Елена Саянова / Elena Sayanova
546 – 548: Съдебна власт и правосъдие [Judiciary and Justice] / Анета Тумбева /
Aneta Tumbeva
549 – 558: Програмата Hot Potatoes – интерактивност в обучението [The Hot Potatoes Program – Interactivity in Training] / Анета Даилова / Aneta Dailova
635 – 639: Наставничеството – условие за по-високи резултати и качество [Mentoring – a Prerequisite for Better Results and Quality] / Емилия Лазарова / Emilia Lazarova
640 – 643: Experiencing Civic Education in Intercultural Environment / Stefka Lyubenova
644 – 649: Интерактивни методи в преподаването на граматичен материал в обучението по английски език [Interactive Methods in Teaching Grammar in English Language Teaching] / Десислава Тодорова / Desislava Todorova
650 – 656: Ролята на консултативния кабинет в училище за обща подкрепа и личностно развитие на учениците [The Role of the Consultative Cabinet in the School for General Support and Personal Development of Students] / Весела Димитрова / Vesela Dimitrova
657 – 661: Има ли място „Новото изкуство“ в класните стаи? [Is there a Place for the “New Art” in Classrooms?] / Георги Йорданов / Georgi Jordanov

 

STEPS TO SUCCESS / ПЪТЯТ КЪМ УСПЕХА
171 – 174: Изследване структурата на лабораторни образци от иновативен строителен материал, създадени от минерали на Черноморския басейн [Research of the Structure of Laboratory Samples from Innovative Building Material Created by Minerals of the Black Sea Basin] / Гергана Георгиева / Gergana Georgieva
175 – 182: Роля на граничнополицейските кораби за осигуряване на надежден контрол и охрана на морската граница на Република България [The Role of Border Police Vessels to Provide Reliable Control and Protection of the Maritime Border of the Republic of Bulgaria] / Тервел Стойков / Tervel Stoykov
261 – 280: Оценка на въздействието на Европейския фонд за регионално развитие по отношение на сградната енергийна ефективност в България в програмния период 2007 – 2013 г. [Evaluation of the Contribution of the European Regional Development Fund to Energy Efficiency of Buildings in Bulgaria in the 2007 – 2013 Programme Period] / Даниел Нигохосян / Daniel Nigohosyan
391 – 398: Договор за аренда – обща характеристика. Съпоставка с договора за наем на земеделска земя [The Nature of the Land Lease Agreement and its Comparison with the Rental Agreement of Agricultural Land] / Браян Златев / Brian Zlatev
399 – 405: Полови различия и полови роли [Gender Differences and Gender Roles] / Владимира Иванова / Vladimira Ivanova
406 – 414: Приложение на SWOT анализа като оперативен инструмент при управ­лението на регионалната икономика [Application of the SWOT Analysis as an Operating Instrument in the Management of the Regional Economy] / Наталия Неделчева, Христина Коларова / Nataliya Nedelcheva, Hristina Kolarova
491 – 495: Устройство, тактико-технически характеристики и приложение на
АК-630 [Structure, Tactical and Technical Characteristics and Application оf AK-630] / Драгомир Маламов, Надежда Иванова / Dragomir Malamov, Nadezhda Ivanova (странирана)
496 – 501: SEO и методи за анализ – тенденции през 2018 [SEO and Methods of Analysis – Trends in 2018] / Ивайло Димитров, Слави Димитров /
Ivaylo Dimitrov, Slavi Dimitrov
502 – 514: Влиянието на болничната среда върху психичния статус на професионалистите по здравни грижи [Hospital Environment Impact on Mental Status of Healthcare Professionals] / Стефка Костова-Пашова / Stefka Kostova-Pashova
607 – 614: Анатомия на човешката деструктивност [Anatomy of Human Destruction] / Михаела Славчева / Michaela Slavcheva
615 – 622: Щадяща процедура при разпит на деца [Sparing Procedure for Interrogation of Children] / Фахредин Фаредин Молламехмед / Fahredin Faredin Mollamehmed
623 – 634: Медийната власт като основен проблем на Конституцията на Република България [The Media Power as a Major Problem of the Constitution of the Republic of Bulgaria] / Христина Димитрова / Hristina Dimitrova

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПрофесионално образование, година XX, книжка 1, 2018 Default ThumbnailПрофесионално образование, година XX, книжка 2, 2018 Default ThumbnailПрофесионално образование, година XX, книжка 3, 2018 Default ThumbnailПрофесионално образование, година XX, книжка 4, 2018

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2018 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Чуждоезиково обучение“, 2018 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Чуждоезиково обучение“, 2018 г.

Университетите припознаха науката

Университетите припознаха науката

Важно е какво можеш

Важно е какво можеш

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: България отбелязва своя цивилизационен принос чрез писмеността и духовността
  • Ученици изследваха историите на българите в Северна Америка от началото на XX век
  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание
  • Няма кой да те чуе, ако не си онлайн
  • Студентите бягат с УАСГ
  • Прародителят на всички рози е бил малко жълто цвете
  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"