Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Философия Съдържание на сп. “Философия”, 2021 г.

Сп. „Философия“, книжка 4/2021, година XXX

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-11-2021
в Съдържание на сп. “Философия”, 2021 г.
A A

ИСТОРИЯ НА ФИЛОСОФИЯТА

Кантиански колебания около собствено философския метод

Ивайло Димитров
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/phil2021-04-01

Резюме. Според водещи кантоведи малко след средата на 60-те години на XVIII век Кант осъзнава, че програмата му за реформа на метафизиката не може да бъде разгърната по метода на концептуалния анализ, който дотогава е смятал за по-адекватен от синтетичния метод на волфианците, копиращ математическия…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Шелинг – от логос към мит

Илиана Илиева
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/phil2021-04-02

Резюме. Настоящата статия има за цел да анализира началото на прехода от логос към мит. За да внедри религиозното в своята просвещенска философска система, Шелинг представя реконструкция на мита…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


СЪВРЕМЕННА ФИЛОСОФИЯ

Ontology Of The Digital Culture: World Trends and Chinese Advanced Experience

Denys Svyrydenko 1)
Olena Yatsenko 2)
1) Guangdong University of Petrochemical Technology (China)
2) National Pedagogical Dragomanov University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/phil2021-04-03

Abstract. The concept of digital culture defines a set of values, practices, and expectations regarding the format of human interaction in today’s online society.

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

A Discriminative Ontology for Future Selves

Juraj Odorčák
University of Sts. Cyril and Methodius in Trnava (Slovakia)

https://doi.org/10.53656/phil2021-04-04

Abstract. The article presents a critique of the commonly held assumption about the practical advantage of endurantism over perdurantism regarding the problem of future-directed self-concern of a person.

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ХЕРМЕНЕВТИКА

„Задачата на преводача“ на Валтер Бенямин и невъзможността за пряко съобщение

Кристиян Енчев
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/phil2021-04-05

Резюме. В текста са анализирани възможностите да бъде мислен чистият език като указан при сговарянето на начини на имане предвид в превода…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


ФИЛОСОФСКА АНТРОПОЛОГИЯ

Артефакти 2. Виртуална и реална относителност

Сергей Герджиков
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/phil2021-04-06

Резюме. В тази статия се предлага нова дименсия за философско-научен анализ на артефактите – антропогенни абиотични обекти: реално – виртуално…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


МОРАЛНА ФИЛОСОФИЯ

Questioning the Role of Moral AI as an Adviser Within the Framework of Trustworthiness Ethics

Silviya Serafimova
Bulgarian Academy of Sciences (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/phil2021-04-07

Abstract. The main objective of this article is to demonstrate why despite the growing interest in justifying AI’s trustworthiness, one can argue for AI’s reliability.

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 


ФИЛОСОФИЯ НА ИЗКУСТВОТО

Концептуализирането на художника в артист: иновации, игри и импровизации

Тодор Ялъмов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/phil2021-04-08

Резюме. В статията се проблематизират творчеството и еволюцията на един български художник от гледна точка на биографичния подход, неговите артистични интервенции и прелегитимирането му като съвременен артист…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


ФИЛОСОФИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО

The Corporal-Oriented Approach to Education: A Turn towards the Whole Person

Svitlana Hanaba
Bohdan Khmelnytskyi National Academy (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/phil2021-04-09

Abstract. Recent anthropological studies consider the corporal experience as an indispensable attribute of a person’s life world…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Философия“, книжка 1/2021, година XXX Default ThumbnailСп. „Философия“, книжка 2/2021, година XXX Default ThumbnailСп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Философия“, 2021 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2021, година LXIII

Следваща статия

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2021, година XLVIII

Следваща статия

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2021, година XLVIII

Сп. „История“, книжка 6/2021, година XXIX

Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII

Последни публикации

  • Рекорден брой участници в националните студентски летни игри „Летен университет“
  • Google дарява нови 150 000 щатски долара на INSAIT
  • Приобщаване по нидерландски
  • В градовете охлаждане няма
  • В над 400 училища ще се проведе матура по профилиращ предмет или по професия
  • Бърза писта за таланти
  • Малкото училище с големите успехи
  • От Рим и Неапол до Пловдив и остров Света Анастасия
  • „Написаното остава. Пиши правилно!“ вече е в продажба
  • Учени са разработили „кожа в спринцовка“
  • Зрелостниците писаха по Яворов и за силата да прощаваш
  • 11-годишната Рая от Варна покори Балкана
  • Магията на музиката
  • Зам.-министър Емилия Лазарова: В 167 училища ремонтите продължават
  • Може ли шефът да ви задължи да карате личната си кола по работа?
  • Три златни и един сребърен медал за най-доброто представяне на България на Международната олимпиада по астрономия и астрофизика
  • За множественото число на нарицателното тикток
  • „Облякоха“ площада в Кюстендил в риза от 1200 кв. м
  • Семейството е най-големият ресурс за развитие на детето
  • Списанията на „Аз-буки“ с нова платформа за подаване на ръкописи
  • Снимка на броя: Малки творци в музея
  • Нови началници на четири Регионални управления на образованието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"