Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.

Овладяване на четенето за социални цели – българско и английско начално училище

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
08-11-2019
в Съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
A A

Мариана Мандева, Пенка Кънева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“

 

Резюме. В синхрон със съвременните образователни политики на европейско и национално ниво, в статията се защитава тезата за овладяване на четенето за социални цели от старта на ученика в училище. Разглеждат се проблемите за: ролята на езиковата грамотност в съвременната цивилизация на знанието и феномена „четене“ като фундамент за придобиване на езиковата грамотност. На този фон се интерпретират въпроси на обучението по начално четене на български и на английски език. Представя се класификация на технологиите, по които се извършва ограмотяването на малкия ученик, основана на спецификата на съответната езикова система. Теоретичните постановки се илюстрират чрез технологични варианти за „влизане“ в четенето на български език и на английски език.
Ключови думи: четене; учене за четене; социални цели; българско основно училище, английско основно училище

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПедагогика, година XCI, книжка 2, 2019 Default ThumbnailThe Case of Education for Sustainable Development Approaches Implementation at English Language Classes at the Technical University in Ukraine Default ThumbnailУстойчивост на резултатите при повторно измерване с тест и отчитане на успеваемостта на учениците след проведена дидактическа технология Default ThumbnailThe Pre-School Children’s Ability to Express their Emotions as a Predictor of Mother-Child Conflict

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Коледен късметен календар – методическа обработка на автентични културни модели за образователни цели

Следваща статия

Сп. „Педагогика“, книжка 9/2019, година XCI

Следваща статия

Сп. „Педагогика“, книжка 9/2019, година XCI

Принос към чуждоезиковото обучение и модерната граматика на българския език

По повод тазгодишното издание на „Међународни салон стрипа“ в Белград

Последни публикации

  • Децата на Варна превръщат лятото в учебно приключение
  • Родители и деца учат математика чрез приказки
  • Награди за ученик и клас на годината в Кюстендил
  • Деца ще създават роботи, крачкомери и алармени системи
  • Тракийският университет открива факултет „Дигитални и зелени технологии“
  • ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“ бе домакин на Erasmus+ Staff Week
  • Неделните училища в чужбина се събират във Велико Търново
  • България подкрепя удвояването на европейския бюджет за научни изследвания и иновации
  • Държавният глава отличи световните шампионки във волейбола
  • 42 студенти на стаж в АЕЦ „Козлодуй“ по програма „Ядрени хоризонти“
  • Най-добрите астрономи с интензивен лагер
  • Снимка на броя: Звездният отбор
  • Могат ли да ме уволнят, ако имам ТЕЛК?
  • „Аз-буки“ подписа меморандум за сътрудничество с УНСС
  • Представи си шест кокошки!
  • От 245 деца в Кюстендилско едва 10 – 15 се връщат в клас
  • Кабинетът предлага Висшето училище по сигурност и икономика в Пловдив да се нарича Академия по национална и информационна сигурност
  • 137 работодатели ще сключват договори за обучение на студенти
  • Прецизираха Правилника за прилагане на Закона за развитието на академичния състав
  • В Министерския съвет отпуснаха над 18,5 млн. лв. за обезщетения в образованието
  • Четири медала за България от Централноевропейската олимпиада по информатика
  • 526 иновативни школа от есента

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"