Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини 2023 Брой 3, 2023

Лидери на промяна в професионалното

в Брой 3, 2023

Определиха 28 гимназии, които получават статут на Център за високи постижения в обучението


От Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение се очаква да допринасят за повишаване
на конкуренто-
способността в отделните региони и да работят за развиване на пратньорски взаимоотношения между професионалните гимназии, висши училища, местните власти и компаниите

Министърът на образованието и науката утвърди списък с 28 професионални гимназии, които да получат статут на Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение. Те ще бъдат модернизирани чрез съвременно технологично оборудване в рамките на Инвестиционен проект 2
„Модернизация на образователна инфраструктура“ на Националния план за възстановяване и устойчивост, като ще се превърнат в ядро на регионалните образователни екосис-
теми. От Центровете се очаква да допринасят за повишаване на конкурентоспособността в отделните региони и да работят за развиване на пратньорски взаимоотношения между професионалните гимназии, университетите, местните власти, образователните институции и компаниите.
През 2022 г. МОН разработи и утвърди методология с критерии и подход за определяне на най-подходящите професионални гимназии, които да получат статут на Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение. Съгласно нея е извършена индивидуална оценка на професионалните гимназии. В резултат е утвърден списък с 28 професионални гимназии, списък с 10 резервни професионални гимназии в големите общини и списък с допълнителни 28 професионални гимназии на областно ниво.
Резервните 10 професионални гимназии в големите общини, определени за основни центрове за растеж по програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027, ще могат при наличие на остатъчни средства да бъдат конкретни крайни получатели за изпълнение на инвестиции в Плана за възстановяване и устойчивост в конкретната област. Необходимо е да се спази низходящият ред на получения брой точки като комплексна оценка съгласно методологията. По същия начин, при наличие на остатъчни средства и след 28-те и 10-те резервни професионални гимназии, определените в Списъка като допълнителни 28 професионални гимназии на областно ниво ще могат да бъдат конкретни крайни получатели в съответната област.
Според заложените цели Центровете ще осигурят модерно и иновативно образование и обучение по професии, необходими на регионалния пазар на труда, като предложат кратък преход от училище към работа. Ще се акцентира върху надграждането на традиционни отрасли (транспорт, селско стопанство) за дигитална и зелена трансформация и върху подпомагането на нововъзникващи производства, каквито са роботиката, зелената енергия, електромобилите.
В Списъка на училищата със статут на Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение попадат: Земеделската професионална гимназия „Кл. Тимирязев“ – Сандански (комплексна оценка от 348 точки), ПГ по транспорт и енергетика „Хенри Форд“ (341 т.), ПГ по земеделие „Тодор Рачински“ – Генерал Тошево (336 т.), ПГ по земеделие „Стефан Цанов“ – Кнежа (334 т.), ПГ по аграрни технологии „Цанко Церковски“ – Павликени (332 т.), ПГ по селско стопанство „Никола Пушкаров“ – Попово (331 т.), ПГ по дървообработване и строителство „Цар Иван Асен II“ – Хасково (331 т.), ПГ по ядрена енергетика „Игор Курчатов“ – Козлодуй (322 т.), Варненската морска гимназия „Свети Николай Чудотворец“ (314 т.), Националната ПГ по ветеринарна медицина „Проф. д-р Димитър Димов“ – Ловеч (314 т.), ПГ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Видин (313 т.), Професионалната техническа гимназия „Д-р Никола Василиади“ – Габрово (308 т.), ПГ по строителство, архитектура и геодезия „Пеньо Пенев“ – Русе (308 т.),
Националната професионална техническа гимназия „Шандор Петьофи“ – Разград (302 т.), ПГ „Велизар Пеев“ – Своге (302 т.), ПГ по механизация на селското стопанство „Н. Вапцаров“ – Кайнарджа (296 т.), ПГ по електротехника и електроника – Пловдив (292 т.), ПГ по строителство и архитектура – Пазарджик (291), ПГ по строителство, архитектура и компютърни науки „Проф. арх. Стефан Стефанов“ – Монтана (285 т.), ПГ по техника и строителство „Арх. Йордан Миланов“ – Перник (281 т.), ПГ по механотехника, електроника, телекомуникации и транспорт „Христо Ботев“ – Шумен (277 т.), ПГ по техника и технологии „Христо Ботев“ – Смолян (272 т.), Професионална техническа гимназия „Иван Райнов“ – Ямбол (272 т.), ПГ по електротехника и електроника „Капитан Петко войвода“ – Кърджали (271 т.), Националната професионална гимназия по ветеринарна медицина „Иван Павлов“ – Стара Загора(262 т.), ПГ по механотехника – Сливен (255 т.), ПГ по компютърно програмиране и иновации – Бургас (240 т.), и ПГ „Акад. Сергей П. Корольов“ – Дупница (216 т.).

 

Списък с резерви на областно ниво в големите общини, определени за основни центрове на растеж по програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027
Националната професионална гимназия по прецизна техника и оптика „М.В. Ломоносов“ – София (314 т.), ПГ по транспорт – Русе (305 т.), ПГ по туризъм „Д-р Васил Берон“ –
Велико Търново (301 т.), ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ –
Варна (297 т.), ПГ по хранителни технологии и техника – Пловдив (281 т.), ПГ по механоелектротехника – Плевен (276 т.),
ПГ по архитектура, строителство и геодезия „Васил Левски“ – Благоевград (250 т.), ПГ по електротехника и технологии „Г.С. Раковски“ – Стара Загора (230 т.), Професионалната техническа гимназия „Васил Левски“ – Видин (200 т.), и ПГСАГ „Кольо Фичето“ – Бургас (184 т.)

Етикети: Репортер
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Още области в грипна епидемия

Следваща статия

Награди за медиатори

Следваща статия
Награди  за медиатори

Награди за медиатори

В ход е дигиталното обучение

Развитие в хармония с природата

В ход е дигиталното обучение

Конкурсите за училищни директори ще тръгват поетапно

Последни публикации

  • 721 училища запазват медиаторите си
  • Феерията на празника
  • Испанската гимназия с нова сграда
  • Направи добро – дари надежда
  • Шанс за втора оценка от матурата
  • Награда за вестник „Аз-буки“
  • Търсят се педагози
  • Парен локомотив вместо коледна шейна
  • За две изключения при бройната форма
  • Очакват кандидати за „Нов европейски Баухаус“
  • България получи първите 1,4 млрд. евро
  • Проф. Сашо Пенов, министър на образованието и науката: Готови са проектите за промяна на учебните програми
  • Всяко дете тук се чувства обичано и ценено
  • В обувките на директора
  • Тайните на Ченгене скeле’
  • Доц. Петя Трифонова от Геомагнитната служба на НИГГГ – БАН: Небесни фойерверки по Коледа ще радват жителите на полярните о бласти
  • Работилници за сурвачки и коледни сладки
  • Най-големият подарък
  • Дядо Коледа и Житената питка
  • Роди се Божият син в… Кувейт
  • Из дебрите на природния парк „Рила“
  • Коледни картички за детската болница
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG