Вестник „Аз-буки”
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 13, 2020

На училище във „Фейсбук“

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27/03/2020
в Брой 13, 2020
0
На училище във „Фейсбук“

Класните стаи опустяха...

4
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter
Класните стаи опустяха…

Обучението в електронна среда в 72. ОУ „Христо Ботев“ в София вече е факт. „Учебният процес трябва да продължи“, категорична е директорката на учебното заведение в квартал „Суходол“ Евелина Иванова. Тя пояснява, че още когато са разбрали за удължаването на грипната ваканция и са получили препоръките от Министерството на образованието и науката за работа в дистанционна форма, с учителите са започнали да мислят в тази посока. А след официалното обявяване на извънредното положение учебната програмата и механизмите на преподаване вече са изготвени. Директорката уточнява, че учителите осъществяват непрекъсната онлайн връзка с децата и семействата им. „Родителите са информирани за учебния процес и могат да осъществяват контрол върху усвояването на материала и писането на домашни работи на децата“, отбелязва Иванова.

В училището ползват както електронния си дневник за официални съобщения, така и различни групи в социалните мрежи като „Вайбър“ и „Фейсбук“, някои класове и видеоуроци в платформата Zoom и Smart Classroom. В 72. ОУ „Христо Ботев“ учат около 170 деца, разпределени в по една паралелка от I до VII клас.
В процеса на работа всеки класен ръководител си е създал начин на комуникация посредством канал от социалните мрежи, чрез който поддържа връзка с родителите. Сега възможностите на тези социални канали са увеличени и са превърнати в информационни. Благодарение на тях родителите се запознават с учебния материал за деня по всеки изучаван предмет, плана на урока и задачите за работа у дома.
„Обучението в електронна среда, определено, не е същото, както на живо в класната стая. Съвсем различно е учителят да мине покрай всеки ученик и да поговори с всяко дете, поглеждайки в тетрадката му и помагайки му с урока“, твърди директорката и посочва, че електронната форма е добър вариант, но живият контакт е незаменим.

Категорична е, че трудности засега не изпитват и ще се справят с необичайната учебна среда.
Като преподавател по математика в VII клас, Иванова е притеснена за учениците си, които тази година ще се явяват на национално външно оценяване. „В училище при нормалния режим на работа, освен часовете по математика в общообразователната подготовка, има и занимания по интереси в рамките на Математическия клуб, в който допълнително се работи с учениците. Сега няма как работата да върви по същия начин – казва тя. – Няма как да е същото, но всички ще положим усилия да помогнем на децата. Дано да имаме съдействието на всички родители. На малките го имаме. При големите, понеже уж са самостоятелни, връзката не е толкова директна. Предстои ни да разработим механизъм, чрез който контролът на родителите да бъде по-сериозен и при тях“, казва още тя.

В училището няма универсална електронна платформа, която да е единна за цялото училище. „При малките по един начин вървят нещата, при големите други неща работят. Всеки учител има свободата в зависимост от предметите и класовете, в които преподава, да прецени кой е най-удачният механизъм за предаване на учебния материал“, обяснява директорът.
Иванова разказва как протичат нейните уроци по математика след удължаването на ваканцията. Учениците от VII клас в 72. ОУ  „Христо Ботев“ използват видео уроците по математика на едно издателство. Те се излъчват на живо и се водят от истински учител. Пресъздадена е реална обстановка от класната стая. Учителят преподава новия материал, обяснява и записва на дъската най-важното от урока. Родители и ученици са информирани за времето и канала, по който могат да видят урока. Чрез електронния дневник и електронните пощи на учениците Иванова изпраща писма с точни насоки, разяснения, изисквания и срокове за домашната работа. След като учениците решат задачите, ги изпращат на учителката, а тя, от своя страна, ги проверява и им ги връща обратно с бележки и препоръки. След първия урок от 23 деца 21 са предали домашните си в срок. Родителите на двете деца, които не са го направили, са информирани за това. „Урокът се води от истински учител, а не е видео с просто написан текст и някъде зад кадър някой нещо да говори. Затова е много полезен за учениците. Когато няма уроци, ще задавам задачи от предишни уроци, за да затвърждаваме наученото дотук“, посочва Иванова.
Обучението при децата от I до IV клас протича по друг начин. „Родителите при тях са много важни. Те са контролиращият орган. По-малките деца чисто технологично по-трудно се справят с видео презентациите“, казва директорът. По думите й класните ръководители заедно с родителите са решили обучението на децата да се провежда вечер, след работното време на майките и бащите. Обикновено след 18:00 ч. всички – родители и деца, сядат заедно пред компютъра и започват да учат. Вече има няколко заснети във „Фейсбук“ урока.

Класният ръководител обяснява „на живо“ онлайн новия урок.
Този тип преподаване се приема много добре както от учениците, така и от родителите.
Директорката на 72. ОУ отбелязва, че от Регионалното управление на образованието много им помагат с насоки и препоръки. Постоянно изпращат до учебните заведения идеи и платформи с образователно съдържание. По думите й, разнообразието от I до VII клас е много голямо. „Сигурно и за другите класове е така, но все пак това е нашият диапазон ученици и аз съм по-добре запозната с възможностите за тези класове“, посочва Иванова. И допълва, че за децата е интересно, но за учителите е по-трудно. „Нямаме традиции в този тип обучение, защото досега не ни се е налагало,. Но сега се замисляме, че в бъдеще ще трябва да поработим в тази посока. Трябва да имаме такава готовност“, казва още тя. Категорична е, че всички учители са активни и всеки от тях се стреми да помогне с каквото може.

В училището има 12 деца със специални образователни потребности. За тях се грижат ресурсен преподавател, логопед и психолог. Всички те са назначени в училището и вече трета година поред помагат на децата. Сега за ученици със СОП е организирана отделна фейсбук група, в която те работят с логопед, ресурсен учител и психолог. Екипът ги подпомага с уроците, дава насоки и препоръки.
72. ОУ „Христо Ботев“ е малко училище, в което всички се познават. В него учат предимно ученици от кв. „Суходол“ и с. Мало Бучино, като има няколко ученици от ж.к. „Овча купел“ и кв. „Горна баня“. Преди началото на новата учебна година се провеждат срещи с родителите и разяснителна кампания. „Всички деца, които в последните години постъпват при нас преди началото на I клас, са посещавали детска градина и имат документ за това. Никога не сме имали проблем с дете, което по някаква причина да не е посещавало детска градина“, казва Иванова.

Училището разполага с модерна база. През 2008 г. е направен основен ремонт на сградата, а през 2014 г. започва да действа реновирана спортна зала. Голяма част от извънкласната дейност на учениците е свързана със спорт и занимания по интереси.
В рамките на клуб „Седянка“ децата изучават българските традиции.
Правят възстановки на обичаи, изработват мартеници, шият шевици, месят питки и пеят песни. Ръководител на Клуба е учителят по музика в прогимназиален етап Виолета Евтимова, която е част от „Мистерията на българските гласове“.
Има и Клуб по математика, където учат интересни факти извън учебната програма. Сред тях са откъде идва числото пи, кога е рожденият му ден, кои числа са съвършени и много други.
А в Клуба по дигитални умения децата от I до IV клас правят картички и презентации, учат се да правят анимационни филми.

Спортните клубове в рамките на заниманията по интереси са два – един за по-малките и един за по-големите ученици. Клубовете не са посветени на един-единствен спорт, а е създадена учебна програма, в рамките на която децата се запознават с тънкостите в хандбала, футбола, волейбола, баскетбола и тениса на маса. Училището има два отбора по хандбал (момичета и момчета) и всяка година участват на градското първенство. Отборите имат много добри представяния през годините.
В 72. ОУ са организирани и клубове като извънкласни дейности по футбол, баскетбол, английски език, кик бокс и шахмат.

Your Image Description

Свързани статии:

С униформи и във виртуалната класна стая Образователната ни система прави огромен качествен скок Уроци във виртуалната класна стая И обсерваторията в Силистра с дистанционно обучение

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Тема на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

Уроци във виртуалната класна стая

Следваща статия

Как се пробива в академичния елит

Следваща статия
След 65 години – срочни трудови договори

Как се пробива в академичния елит

Последни публикации

  • 15% от възрастните в Eвропа участват в обучения и квалификации
  • Фантастичните умове на България
  • Младежки идеи за зеления преход
  • Обновяват столичното 35. СЕУ „Добри Войников“
  • Две столични училища са наградени със знак за качество от Националния инспекторат по образованието
  • Професионалната гимназия по транспорт в Бургас отново обучава водачи категория „C“
  • Антарктиците потеглят за Ледения континент за 34-ти път
  • Близо 579 млн. евро повече за образование в проектобюджета за догодина
  • Националният музей на образованието с изложба за българското светско училище
  • Заместник-министър Наталия Михалевска откри обучение за учители, свързано с темата за Холокоста
  • Заместник-министър Витанов представи пет ключови приоритета в образованието на Генералната конференция на ЮНЕСКО
  • Таня Михайлова и младите гвардейци на България представиха страната ни в Кипър и Италия
  • Училището в с. Търнава откри нов физкултурен салон, изграден с финансиране от МОН
  • Връчиха 4 първи награди в IX национално изложение „Младежко техническо творчество“
  • На 10 години ДВГ „Палави ноти“ има два албума, видеоканал и детско предаване
  • НПСС с плакет на МОН за своята 25-годишнина
  • Управляемият ядрен синтез може да реши проблема с производството на енергия
  • Просветният министър разговаря с учителите от с. Градец 
  • Президентът Румен Радев отличи млади следовници на будителите
  • Премиерът Росен Желязков: Будителите с техния добър пример са това, което ни обединява
  • Министър Красимир Вълчев откри първия паметник на Стоян Омарчевски в България
  • Ученичка от Бургаската математическа гимназия изуми журито в риалити формат

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.