Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 1, 2023

Пътища към успеха в училище

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
04-01-2023
в Брой 1, 2023
A A

Антоанета НАЙДЕНОВА

Държавите членки на ЕС приемат мерките, които се съдържат в препоръката на Съвета на ЕС „Пътища към успеха в училище“ за осигуряване на по-добри образователни резултати за всички деца. Предложението за тази препоръка е дело на екипа на българския еврокомисар Мария Габриел.
Препоръката възприема холистичен поглед върху училищния успех, като разглежда както образователните резултати (т.е. развитите компетенции и умения), така и постиженията (дипломи или сертификати), получени след успешно завършване на определено ниво на образование, а също и благосъстоянието в училище. Документът призовава държавите от ЕС да разработят или допълнително да подсилят интегрирана, всеобхватна стратегия за успех в училище до 2025 г.
„Искаме да подпомогнем младите хора да реализират пълния си потенциал – заяви Мария Габриел. – Препоръката включва мерки за справяне с преждевременното напускане на училище и ниските резултати по отношение на основните умения (четене, математика и точни науки) на 15-годишните, и по-специално на учениците от уязвимите групи. Мерките са насочени към нуждите на учащите и преподавателите. Предложението ни акцентира и върху благосъстоянието в училище, оказващо силно въздействие върху образователните резултати.“
Препоръката „Пътища към успеха в училище“ призовава държавите членки на ЕС да работят по укрепване на системите за събиране на данни и наблюдение, както и да комбинират широк набор от мерки, които акцентират върху нуждите на обучаемия. Част от това е и подпомагането на лидери, учители, обучители и друг персонал за работа с всички учащи, включително тези, които са изложени на риск от изключване, недостатъчен успех и преждевременно напускане на образователната система. Както и подкрепа на училищата за разработване на „цялостни училищни подходи“, основани на сътрудничество във и около училищата, включително въвеждането на действия на системно ниво, за да направят образованието и обучението по-приобщаващи. Не на последно място се препоръчва оптимизиране на начина, по който националните и европейските ресурси се използват за инвестиране в инфраструктура и обучение според нуждите на съответната държава.
Ключовите фактори в Препоръката се базират на това, че ниските постижения и ранното напускане на образованието и обучението не могат да бъдат адресирани, без да има ясна визия и силен политически ангажимент. За целта трябва да има изчерпателна и интегрирана стратегия на съответното ниво (национално/регионално), която да се основава на вертикално сътрудничество между различните нива на управление и хоризонтално – между различни области на политиката, като образование, здравеопазване, социални услуги, заетост, жилищно настаняване.
Препоръката предлага нова политическа рамка, описваща системен подход за подобряване на успеха в училище. Тази рамка ще служи като справочен инструмент за национални, регионални и местни политици и практици в образованието и обучението в техните действия за успех в училище. Тя очертава условия за ефективни мерки и конкретни действия в подкрепа на училищни ръководители, учители и детайлизира условията за успех на обучаемите.
ЕК ще подкрепя държавите членки за прилагане на Препоръката с насоки, ресурси и инструменти за финансиране, включително чрез проекти по „Еразъм+“, академиите за учители „Еразъм+“, еTwinning.
В началото на 2023 г. ЕК ще създаде експертна група по стратегии за създаване на подкрепяща учебна среда за изложените на риск от слаби постижения и за подпомагане на благосъстоянието в училище, която ще се съсредоточи и върху психичното здраве в училище.

Your Image Description

Свързани статии:

Давид-Мария Сасоли: Единна Европа срещу общите предизвикателства Стартира онлайн платформа за образование за климата Начало за „Еразъм+“ и у нас ЕС обещава 1,7 млрд. евро за глобалното образование

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

„Госпожо, много си хубава! Обичам те!“

Следваща статия

Очакват предложения за университетски алианси

Следваща статия
56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

Очакват предложения за университетски алианси

Нов ектопаразит по прилепи

Нов ектопаразит по прилепи

Феноменът стъклени жаби

Феноменът стъклени жаби

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"