Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2015 Брой 32, 2015

Рядко се замисляме какво стои зад оценките

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
06-08-2015
в Брой 32, 2015
A A

А НЕ какво знае и не знае детето, какви са пропуските в знанията му. „В последното изследване на PISA допитването до родителите показва, че за тях е много по-важно да има дисциплина и сигурна среда в училище, а не средният успех и резултатите на учениците, например от външното оценяване. В този смисъл по-скоро е важно детето да няма двойки, ако може да има отлични оценки – още по-добре. Но какво стои зад тези числа, малцина се замислят“, коментира тя. Н. Кристанова заяви още, че се надява предвидените в проектозакона стандарти, насочени към резултатите и постиженията на учениците, да посочат конкретно какви знания, умения и компетентности на дадения ученик по даден предмет стоят срещу получените тройка, четворка, петица, шестица. „В никакъв случай не бива да абсолютизираме международните изследвания, но те са червена лампичка, която светва през 3 или 5 години, че нещата имат нужда от преосмисляне“, казва още тя. Според нея шестобалната система е добра за оценяването в училище. Докато точковата система е подходяща при външното оценяване, например след VII клас, тъй като това улеснява класирането, защото позволява по-голямо разпределение при баловете. „Заблуда е, че с тестовото изпитване можеш да хванеш тройка, играейки на тото. Когато имаш 4 възможни варианта на отговор, изчислено е, че вероятността да уцелиш верния отговор е 25%. Въпросите с избираем отговор по БЕЛ за матурата са 30. 25% от тях не носят 23 точки, с други думи няма как да получиш среден 3 само ако налучкваш“, обяснява още Кристанова.

Четете повече в бр. бр. 32, 6 – 12 август 2015 г.

Your Image Description

Свързани статии:

С тракийското наследство пробихме „желязната завеса“ Водим открит диалог за реформи в образованието Времето на тебешира безвъзвратно отмина Науката се управлява като бизнес

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Личности

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIII, книжка 4, 2015

Следваща статия

Български език и литература, книжка 4, година LVII, 2015

Следваща статия

Български език и литература, книжка 4, година LVII, 2015

Бургас събира бизнес и образовани

Бургас събира бизнес и образовани

Сила сме и в астрономията

Сила сме и в астрономията

Последни публикации

  • Десет учители с наградата „Константин Величков“ за принос към образованието
  • 150 години просвета в с. Крайници
  • Бялата лястовица на Варна
  • Детска градина „Слънце“ е първата в Кюстендил със STEM кабинет
  • Отлагат втората атестация на учителите
  • По случай 30-ата си годишнина Националната агенция за оценяване и акредитация учреди и връчи награди за добри практики
  • „Алея на будителите“ във Видин
  • Министър Вълчев: Национална политика трябва да свързва образованието с пазара на труда
  • Третокласници от СУ „Цар Симеон Велики“ на гости в Административния съд във Видин
  • Google с ново дарение от 1 000 000 долара за INSAIT
  • България и Китай ще засилят сътрудничеството си в науката, технологиите и иновациите
  • Търсят се добри практики в областта на STEM преподаването
  • Министерство на иновациите подкрепя с 10 млн.лв. проект на БАН за лазерно индуциран управляем ядрен синтез
  • Посрещнаха новопостъпилите млади учители в столичната образователната система
  • РУО – Варна, с фокус върху позитивното образование
  • Младежи от Бургас обединиха усилия срещу насилието
  • Професионалната техническа гимназия в Габрово ще обучава бъдещи пилоти на дронове
  • Опознай България чрез игра
  • Наши изследователи търсят как да заменят в батериите скъпия литий с евтиния натрий
  • Българските ученици с четири медала от Младежката международна олимпиада по астрономия и астрофизика
  • Красива заплаха се разпространява в САЩ
  • Сдружение „Младежки гвардейски отряди“ заведе по Програма „Еразъм+“ ученици и студенти на аудиенция при папа Лъв XIV

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"