Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Математика и информатика Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2024 г.

Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-04-2024
в Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2024 г.
A A

Properties and Conjectures Regarding Discrete Renewal Sequences

Nikolai Nikolov, Mladen Savov
1) Institute of Mathematics and Informatics, Bulgarian academy of Sciences (Bulgaria)
2) University of Library Studies and Information Technologies (Bulgaria)
3) Faculty of Mathematics and Informatics, Sofia University “St. Kliment Ohridski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2024-2-1-pro

Abstract. In this work we review and derive some elementary properties of the discrete renewal sequences based on a positive, finite and integervalued random variable…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

On Integration of STEM Modules in Mathematics Education

Elena Karashtranova 1), Aharon Goldreich 2), Nadezhda Borisova 1)
1) South-West University “Neofit Rilski” – Blagoevgrad (Bulgaria)
2) Ministry of Education – Tel Aviv (Israel)

https://doi.org/10.53656/math2024-2-2-oni

Abstract. Student motivation has emerged as a major issue in mathematics education in recent years. Utilizing the capabilities of contemporary technology and the accessibility of a STEM environment is crucial for the creation and application of educational materials. Integration of the created resources will increase the interest of students to pursue in-depth studies of science and math…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Формиране на компетентности чрез проблемно базирано обучение

Борислава Кирилова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (България)
Американски колеж – София (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-2-4-for

Резюме. Документът анализира ползите и възможностите за успешната интеграция на проблемно базираното обучение (ПрБО) в часовете по математика в първи гимназиален етап, с цел формиране и развитие на ключови компетентности, както и на умения за живот и работа през XXI век в контекста на Стратегическата рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Република България (2021 — 2030). ПрБО се разглежда като компетентностен подход, който стимулира интереса на обучаваните, предизвиквайки ги да приложат знанията и уменията, придобити по време на обучението по математика в реални сценарии…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Развитие на дигитални компетентности в задължителната подготовка по компютърно моделиране и информационни технологии в средното училище

Теменужка Зафирова-Малчева, Николина Николова, Пенчо Михнев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-2-4-dev

Резюме. Представеното изследване има за цел да идентифицира нуждите от актуализация на учебната документация и учебното съдържание по компютърно моделиране и информационни технологии (КМИТ) в прогимназиален етап на образование…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Интерактивни учебни ресурси за преподаване на метода на инверсията за построителни задачи

Цветелина Йорданова
Частно основно училище „Питагор“ – София (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-2-5-int

Резюме. В статията е представен набор от интерактивни учебни ресурси, създадени с динамичен геометричен софтуер, които демонстрират приложението на метода на инверсията при решаване на задачи за построение. Ресурсите могат да са в помощ на учители по математика в кръжочна форма на обучение…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Изследване на връзката между фонемния състав и емоционалната валентност на текст

Велина Славова, Филип Андонов
Нов български университет – София (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-2-6-inv

Резюме. Статията се основава на резултатите от публикувани авторови изследвания на връзката между звуковия състав на езика и емоцията, довели до направените тук изводи и обобщения…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Изследване на връзката между фонемния състав и емоционалната валентност на текст

Следваща статия

Йосакой – японският танц, който завладя учениците от 51. СУ

Следваща статия
Йосакой – японският танц, който завладя учениците от 51. СУ

Йосакой – японският танц, който завладя учениците от 51. СУ

Всеки е добре дошъл в българското училище в Барселона

Всеки е добре дошъл в българското училище в Барселона

40 ученици от Дупница по пътя на Ботевата чета

40 ученици от Дупница по пътя на Ботевата чета

Последни публикации

  • Можем ли с големите данни да прогнозираме успеха на ученици
  • Премиер и министър откриха обновена детска градина и училище в община Симитли
  • Валентина Камалиева, началник на РУО – Бургас: Усилията ми ще са насочени към насърчаване културата на учене и взаимодействието с родителите
  • Докторантка на INSAIT е сред примерите за успешни млади европейски изследователи на ЕК
  • Информационни табла в училищата по повод въвеждането на еврото
  • Снимка на броя: Пожарна безопасност
  • Индустрията на научните измами се разраства: Необходими се спешни мерки, тъй като възходът на генеративния изкуствен интелект допълнително улеснява създаването на фалшива наука
  • Право на платен отпуск при смърт на близък: какво предвижда законът
  • Ръководителите на училищата в София обсъдиха приоритетите за новата учебна година
  • За един малко познат медицински термин
  • Изкуственият интелект влиза в учебните програми
  • Мият дворовете на над 170 училища в София
  • Правителството одобри нов институт за българската диаспора
  • Шестима младежи са част от втория випуск на стипендиантската програма на INSAIT
  • Медицинските специалисти в детските градини и училищата вече имат достъп до електронни здравни данни на децата
  • Висши училища откриват новата академична година
  • Децата от софийското 40. СУ „Луи Пастьор“ с екоприключение в края на лятото
  • Дни на иновациите в образованието
  • Повече отпуск за хора с намалена работоспособност – какво казва законът
  • Диагнозата не е пречка за обектива на фотографа Анна Йончева  
  • Училище за… лешояди
  • Учениците от ПГ „Св. Климент Охридски“ в Елхово показват отлични резултати по математика и български език на изпитите в X и XII клас

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"