Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Математика и информатика Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2024 г.

Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-04-2024
в Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2024 г.
A A

Properties and Conjectures Regarding Discrete Renewal Sequences

Nikolai Nikolov, Mladen Savov
1) Institute of Mathematics and Informatics, Bulgarian academy of Sciences (Bulgaria)
2) University of Library Studies and Information Technologies (Bulgaria)
3) Faculty of Mathematics and Informatics, Sofia University “St. Kliment Ohridski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2024-2-1-pro

Abstract. In this work we review and derive some elementary properties of the discrete renewal sequences based on a positive, finite and integervalued random variable…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

On Integration of STEM Modules in Mathematics Education

Elena Karashtranova 1), Aharon Goldreich 2), Nadezhda Borisova 1)
1) South-West University “Neofit Rilski” – Blagoevgrad (Bulgaria)
2) Ministry of Education – Tel Aviv (Israel)

https://doi.org/10.53656/math2024-2-2-oni

Abstract. Student motivation has emerged as a major issue in mathematics education in recent years. Utilizing the capabilities of contemporary technology and the accessibility of a STEM environment is crucial for the creation and application of educational materials. Integration of the created resources will increase the interest of students to pursue in-depth studies of science and math…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Формиране на компетентности чрез проблемно базирано обучение

Борислава Кирилова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (България)
Американски колеж – София (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-2-4-for

Резюме. Документът анализира ползите и възможностите за успешната интеграция на проблемно базираното обучение (ПрБО) в часовете по математика в първи гимназиален етап, с цел формиране и развитие на ключови компетентности, както и на умения за живот и работа през XXI век в контекста на Стратегическата рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Република България (2021 — 2030). ПрБО се разглежда като компетентностен подход, който стимулира интереса на обучаваните, предизвиквайки ги да приложат знанията и уменията, придобити по време на обучението по математика в реални сценарии…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Развитие на дигитални компетентности в задължителната подготовка по компютърно моделиране и информационни технологии в средното училище

Теменужка Зафирова-Малчева, Николина Николова, Пенчо Михнев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-2-4-dev

Резюме. Представеното изследване има за цел да идентифицира нуждите от актуализация на учебната документация и учебното съдържание по компютърно моделиране и информационни технологии (КМИТ) в прогимназиален етап на образование…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Интерактивни учебни ресурси за преподаване на метода на инверсията за построителни задачи

Цветелина Йорданова
Частно основно училище „Питагор“ – София (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-2-5-int

Резюме. В статията е представен набор от интерактивни учебни ресурси, създадени с динамичен геометричен софтуер, които демонстрират приложението на метода на инверсията при решаване на задачи за построение. Ресурсите могат да са в помощ на учители по математика в кръжочна форма на обучение…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Изследване на връзката между фонемния състав и емоционалната валентност на текст

Велина Славова, Филип Андонов
Нов български университет – София (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-2-6-inv

Резюме. Статията се основава на резултатите от публикувани авторови изследвания на връзката между звуковия състав на езика и емоцията, довели до направените тук изводи и обобщения…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 1/2024, година LXVII Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Изследване на връзката между фонемния състав и емоционалната валентност на текст

Следваща статия

Йосакой – японският танц, който завладя учениците от 51. СУ

Следваща статия
Йосакой – японският танц, който завладя учениците от 51. СУ

Йосакой – японският танц, който завладя учениците от 51. СУ

Всеки е добре дошъл в българското училище в Барселона

Всеки е добре дошъл в българското училище в Барселона

40 ученици от Дупница по пътя на Ботевата чета

40 ученици от Дупница по пътя на Ботевата чета

Последни публикации

  • България спечели четири медала от Международната олимпиада по физика в Париж
  • Не е просто учител, а опора и вдъхновение
  • Обявиха конкурси за началници на четири Регионални управления на образованието
  • Нови възможности за магистри
  • Определяне размера на обезщетение за безработица
  • Възможност за по-ниски такси и за докторантите в платена форма
  • Лято с мисия в Дупница
  • Снимка на броя: „Пътят към сцената“
  • Център за върхови постижения в Пловдив е финалист в конкурс на ЕК
  • За един все по-често употребяващ се термин
  • Режисьорът Стефан Командарев: Доброто кино трябва да създава морално безпокойство
  • Ученици от Враца спечелиха Европейското състезание по ядрена физика
  • Асоциацията на българските училища в чужбина избра нов председател
  • 25% повече часове по математика в гимназиален етап
  • МОН предлага 12 дни почивка за учениците по Коледа през новата учебна година
  • Нов ректор в Бургаския държавен университет
  • Истории от стария куфар
  • Министър Вълчев откри нова спортна площадка в началното училище в Дългопол
  • Президентът отличи тенис талантите за представянето на „Уимбълдън“
  • МОН представя концепцията за новите изпити в VII и X клас
  • Българският INSAIT с нов научен пробив
  • Балерина, офицер, учен

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"