Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Математика и информатика Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2023 г.

Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2023, година LXVI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
31-10-2023
в Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2023 г.
A A

Areas Associated to a Quadrilateral

Oleg Mushkarov1), Nikolai Nikolov1,2)

1)Institute of Mathematics and Informatics, Bulgarian Academy of Sciences
2)University of Library Studies and Information Technologies

https://doi.org/10.53656/math2023-5-1-are

Abstract. We study the relationship between the areas of the consecutive…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

On the Dynamics of a Class of Third-Order Polynomial Difference Equations with Infinite Number of Period-Three Solutions

Jasmin Bektešević, Vahidin Hadžiabdić,
Midhat Mehuljić, Sadjit Metović, Haris Lulić
University of Sarajevo (Bosnia and Herzegovina)

https://doi.org/10.53656/math2023-5-2-ont

Abstract. We study the local dynamics and global character of third-order polynomial difference in the first octant of initial conditions with infinite number of prime period-three solutions (three cycles)…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Система за извличане и визуализация на данни от интернет

Георги Чолаков 1), Емил Дойчев 1), Светла Коева 2)
1)Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
2)Институт за български език – БАН

https://doi.org/10.53656/math2023-5-3-sys

Резюме. Статията представя система, която илюстрира динамично наличието на набори от данни (datasets) и езикови модели в областта на изкуствения интелект в големи хранилища като Hugging Face…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Evaluatiоn of Children’s Behaviour in the Context of an Educational Mobile Game

Margarita Gocheva,
Nikolay Kasakliev,
Elena Somova
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2023-5-4-eva

Abstract. The paper presents a study aiming to propose a model and system for mobile gamebased learning in which the behaviour of the learner during the game is taken into account, considering characteristics such as noise level, movements of the mobile device, switching between applications and the availability of Wi-Fi network and Internet connection…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Избор на подходящ модел за изследване на задачите от НВО по математика след VII клас според методите на IRT

Павлин Цонев
Висше военновъздушно училище „Г. Бенковски“ – Д. Митрополия

https://doi.org/10.53656/math2023-5-5-cho

Резюме. В статията, с методите на Item Response Theory, са анализирани измерителните качества на тестовите задачи с избираем отговор от НВО за VII клас за областите София-град и Плевен, проведено през 2021 година…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Competency-Based Model for Conducting Distance Online Synchronous Education of the Students

Desislava Georgieva
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo

https://doi.org/10.53656/math2023-5-6-com

Abstract. This research examines the problem of training future primary school teachers and math teachers in the conditions of the Covid-19 crisis…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Алгоритъм за решаване на транспортна задача с MS Excel Solver

Мариян Милев1), Велика Кунева2)
1)Софийски университет „Св. Климент Охридски“
2)Аграрен университет – Пловдив

https://doi.org/10.53656/math2023-5-7-alg

Резюме. В настоящата статия е представено приложно решаване на транспортна задача с помощта на софтуер MS Excel (solver).

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Избор и обосновка на показатели за сравнителен анализ на нискоресурсни шифри

Диляна Димитрова
ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“ – Варна

https://doi.org/10.53656/math2023-5-8-sel

Резюме. Основната цел на статията е подбор на показатели за оценка и анализ на нискоресурсни шифри с различна структура и принцип на работа, които да послужат при последващ сравнителен анализ на избрани шифри, финалисти в конкурса на NIST за нов нискоресурсен криптографски алгоритъм…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 2/2023, година LXVI Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 4/2023, година LXVI Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 6/2023, година LXVI Default ThumbnailГодишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 66 (2023 г.)

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Избор и обосновка на показатели за сравнителен анализ на нискоресурсни шифри

Следваща статия

Приветствие на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков по случай Деня на народните будители

Следваща статия
Ботове дебнат отвсякъде

Приветствие на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков по случай Деня на народните будители

Учебникът оживява в  БУ „Иван Вазов“ в Престън

Учебникът оживява в БУ „Иван Вазов“ в Престън

Какво е да си просветител днес

Какво е да си просветител днес

Последни публикации

  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите
  • Ученици от ПГ „Велизар Пеев“ блестят с майсторство на международно изложение
  • Законова защита при забавени или неплатени заплати
  • Европейската комисия обяви покана за проекти по „Еразъм+“ за 2026 г.
  • „Аз-буки“ се среща с младите таланти на България
  • Че какво без песен е светът
  • „Машина на времето“ връща кюстендилските ученици към изворите на знанието
  • Д-р Елеонора Лилова, началник на Регионалното управление на образованието – София-град: Мисията ни е да превърнем учителската професия в избор на сърцето и разума
  • Педагози от Софийска област обменят опит

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"