Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Математика и информатика Съдържание на сп. "Математика и информатика", 2016 г.

Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2016 г.

от
02-12-2016
в Съдържание на сп. "Математика и информатика", 2016 г.
A A

МАТЕМАТИКА И ИНФОРМАТИКА
MATHEMATICS AND INFORMATICS
BULGARIAN EDUCATIONAL JOURNAL

ANNUAL CONTENTS
ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

PAGES / СТРАНИЦИ
Number 1 / Книжка 1: 1 – 104
Number 2 / Книжка 2: 105 – 224
Number 3 / Книжка 3: 225 – 344
Number 4 / Книжка 4: 345 – 456
Number 5 / Книжка 5: 457 – 560
Number 6 / Книжка 6: 561 – 688

CONTEST PROBLEMS / КОНКУРСНИ ЗАДАЧИ
95 – 96 Конкурсни задачи на броя [Contest Problems of the Issue]
97 – 98 Решения на конкурсните задачи от брой 2, 2015 [Solutions of the Contest Problems from issue 2, 2015]
215 – 215 Конкурсни задачи на броя [Contest Problems of the Issue]
216 – 217 Решения на конкурсните задачи от брой 3, 2015 [Solutions of the Contest Problems from issue 3, 2015]
317 – 317 Конкурсни задачи на броя [Contest Problems of Issue]
318 – 322 Решения на конкурсните задачи от брой 4, 2015 [Solutions of the Contest Problems from issue 4, 2015]
446 – 446 Конкурсни задачи на броя [Contest Problems of this Issue]
447 – 450 Решения на конкурсните задачи от брой 5, 2015 [Solutions of the Contest Problems from Issue 5, 2015]
548 – 548 Конкурсни задачи на броя [Contest Problems of this Issue]
549 – 553 Решения на конкурсните задачи от брой 6, 2015 [Solutions of the Contest Problems from Issue 6, 2015]
673 – 674 Конкурсни задачи на броя [Contest Problems of this Issue]
675 – 677 Решения на конкурсните задачи от брой 1, 2016 [Solutions of the Contest Problems from Issue 1, 2016]

EDUCATIONAL MATTERS / ВЪПРОСИ НА ПРЕПОДАВАНЕТО
11 – 28 Аритметичен или алгебричен метод при решаване на задачи в началната училищна математика [Arithmetical or Algebraic Method in Solving Primary School Mathematical Problems] / Здравко Лалчев, Маргарита Върбанова, Ирина Вутова / Zdravko Lalchev, Margarita Varbanova, Irina Voutova
29 – 42 Реализация дидактических возможностей информационных и коммуникационных технологий в развитии творческих способностей и формировании исследовательских навыков [Realization of the Didactic Possibilities of the Information and Communication Technologies in the Formation of Creative Skills and The Development of Investigating Habits] / Александр Русаков / Alexander Rusakov
111 – 120 Развитие математического образования в Росии XVIII века [Development of the Mathematical Education in Russia in the XVIII Century] / Татьяна Буторина / Тatyana Butorina

 

EDUCATIONAL RESEARCH / НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКИ СТАТИИ
43 – 51 Stationary Numbers / Smaiyl Makyshov
52 – 72 Общ подход за установяване на зависимости между радиуси на допиращи се окръжности [A General Approach to Establish Relations Among The Radii of Tangent Circles] / Сава Гроздев, Веселин Ненков / Sava Grozdev, Veselin Nenkov
73 – 82 Извънкласните дейности по математика – различната форма за мотивиране на учениците [Extracurricular Activities in Mathematics – a Different Form for Student Motivation] / Зара Данаилова-Стойнова, Ивайло Старибратов / Zara Danailova-Stoynova, Ivaylo Staribratov
121 – 142 Програмни експерименти със задачи от тип Heron [Programming Experiments with Problems of Heron Type] / Павел Азълов / Pavel Azalov
143 – 169 Ойлер-Вен диаграми или MZ-карти в началната училищна математика [Euler-Venn Diagrams or MZ-Cards in Primary School Mathematics] / Здравко Лалчев, Маргарита Върбанова, Ирина Вутова, Иван Душков / Zdravko Lalchev, Margarita Varbanova, Irina Voutova, Ivan Doushkov
231 – 242 Характер современного образования в условиях построения информационного общества [Character of the Contemporary Education in Conditions of Information Society Construction] / Ярослав Ваграменко, Сава Гроздев, Александр Русаков / Jaroslav Vagramenko, Sava Grozdev, Alexander Rusakov
243 – 254 Анализ на задачите и представяне на учениците от XI и XII клас на областния математически турнир Кърджали’ 2015 [Analysis of the Problems and Performance of the Students from 11th and 12th Grades in the Regional Mathematics Tournament Kardzhali’ 2015] / Росен Николаев, Йордан Петков / Rosen Nikolaev, Jordan Petkov
351 – 367 Обобщение на теоремата на Дроз-Фарни, определено от описано конично сечение [Generalization of Droz-Farny Theorem Defined by a Circum-conic] / Сава Гроздев, Веселин Ненков / Sava Grozdev, Veselin Nenkov
368 – 380 Активно, участващо наблюдение – тип интервю [In-depth Interview] / Христо Христов, Христо Крушков / Hristo Hristov, Hristo Krushkov
463 – 479 Базите данни като средство за по-качествено обучение по информационни технологии [Databases as Means for More Qualitative Training in Information Technologies] / Веселин Дзивев / Vesselin Dzivev
480 – 492 Еxcel в помощ при решаване на някои показателни уравнения [Using Еxcel for Solving Some Exponential Equations] / Диана Стефанова, Пламен Пенев / Diana Stefanova, Plamen Penev
493 – 496 An Improvement of the Gerretsen’s Inequality for Non-obtuse Triangles / Šefket Arslanagić
567 – 571 Первый международный сетевой исследовательский проект учащихся в рамках Mite [First International Net Research Project of Secondary Students in the Frames of Mite] / Мария Шабанова, Марина Белорукова, Роза Атамуратова, Веселин Ненков / Maria Shabanova, Marina Belorukova, Roza Atamuratova, Veselin Nenkov
572 – 588 Некоторые траектории, которые определены равнобедренными Треугольниками [Some Trajectories Determined by Isosceles Triangles] / Ксения Горская, Дарья Коптева, Даниил Микуров, Еркен Мудебаев, Казбек Мухамбетов, Адилбек Темирханов, Лили Стефанова, Ирина Христова, Радина Иванова / Gorskaya Kseniya, Kopteva Daria, Mikurov Danii, Yerkin Amirzhanovich Mudebaev, Kazbek Batyrbekovich Mukhambetov, Adilbek Timurovich Temirkhanov, Lilly Stefanova, Irina Hristova, Radina Ivanova
589 – 598 Домашната работа – неделима част от учебния процес [The Homework – an Integral Part of the Educational Process] / Елена Радованова / Elena Radovanova
599 – 613 Някои групи логаритмични уравнения с помощта на Еxcel [Groups of Logarithmic Equations by the Help of Excel] / Диана Стефанова, Пламен Пенев / Diana Stefanova, Plamen Penev

 

EDUCATIONAL TECHNOLOGIES / ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ
170 – 182 Още една идея за решаване на тригонометрични уравнения [One More Idea to Solve Trigonometric Equations] / Диана Стефанова, Пламен Пенев / Diyana Stefanova, Plamen Penev
255 – 26 Методи за активно обучение на кандидат-студенти по информатика [Methods for Active Learning of Prospective Students in Informatics] / Христо Крушков / Hristo Krushkov
269 – 281 Чевиана и симедиана в триъгълник. Теорема на Стюарт [Cevian and Symmedian in the Triangle Stewart’ s Theorem] / Румяна Несторова / Rumyana Nestorova
282 – 293 Обобщение на теоремата на Чезар Кошница [A Generalization of a Cesar Koshnica Theorem] / Сава Гроздев, Веселин Ненков / Sava Grozdev, Veselin Nenkov
294 – 308 Компютърната лингвистика: атрактивно средство за активно обучение [Computational Linguistics: Attractive Means for Active Learning] / Христо Крушков, Hristo Krushkov
309 – 316 Една парадигма за образованието [Paradigm for the Education] / Хари Алексиев / Hari Aleksiev
381 – 390 Хипотезата в обучението по математика [The hypothesis in teaching mathematics] / Румяна Маврова, Пенка Рангелова, Елена Тодорова / Rumyana Mavrova, Penka Rangelova, Elena Todorova
391 – 401 Comparative Analysis of the Students’ Scores in Solving Constructive Tasks when Geometry is Studied in a Standard Way and with the Use of Complex Numbers / Katerina Anevska, Risto Malceski, Metodi Glavche
402 – 415 Практическа задача от тип PISA, изследвана с помощта на софтуер за общо приложение [A Practical Problem of PISA Type Studied by Software for General Application] / Сава Гроздев, Десислава Георгиева / Sava Grozdev, Desislava Georgieva
416 – 431 От структурно към обектоориентирано програмиране [From Structured to Оbject-oriented Programming] / Христо Крушков / Hristo Krushkov
432 – 445 Компютърните игри в обучението по математика – предизвикателства и възможности [Computer Games in Mathematics Education – Challenges and Opportunities] / Мая Стоянова, Даниела Дурева-Тупарова, Костадин Самарджиев / Maya Stoyanova, Daniela Dureva-Tuparova, Kostadin Samardzhiev
497 – 504 Three Inequalities for the Altitudes of a Triangle / Šefket Arslanagić
505 – 515 Computer Discovered Mathematics: Orthology Centers of the Euler Triangles / Sava Grozdev, Deko Dekov
516 – 525 Forecasting of Time-Series for Financial Markets / Reinhard Magenreuter
526 – 538 Neural Networks / Reinhard Magenreuter
539 – 547 Академичната лекция – традиционна форма на обучение във вуз с възможности за иновационно развитие на познавателния потенциал [The Academic Lecture – a Traditional Form of Instruction in Higher Education with Possibilities for Innovative Development of Learning Potential] / Елена Радованова / Elena Radovanova
614 – 625 Псевдоцентър и ортоцентър – забележителни точки в четириъгълника [Pseudocenter and Orthocenter – Notable Points in the Quadrilateral] / Веселин Ненков, Станислав Стефанов, Хаим Хаимов / Veselin Nenkov, Stanislav Stefanov, Haim Haimov
626 – 656 Някои нови неравенства между средните аритметично, геометрично, хармонично и квадратично [Some New Inequalities Among the Arithmetic, Geometric, Harmonic and Quadratic Means] / Тодор Митев / Todor Mitev
657 – 664 Fuzzy Logic / Reinhard Magenreuter
665 – 672 Genetic Algorithm / Reinhard Magenreuter

 

OLYMPIADS. COMPETITIONS / ОЛИМПИАДИ. СЪСТЕЗАНИЯ
83 – 88 Тринадесета международна олимпиада по лингвистика [Thirteenth International Linguistics Olympiad] / Иван Держански / Ivan Derzhanski
89 – 94 Международна Жаутиковска олимпиадa [International Zhautikov Olympiad] / Сава Гроздев, Веселин Ненков / Sava Grozdev, Veselin Nenkov

 

RESEARCH, SURVEYS, RESULTS / ПРОУЧВАНИЯ, РЕЗУЛТАТИ
183 – 192 Обвързване на обучението по алгебра и геометрия [Connecting the Education in Algebra and Geometry] / Румяна Маврова, Пенка Рангелова / Rumiyana Mavrova, Penka Rangelova
193 – 203 Comparative Analysis Regarding the Use of Complex Numbers in Secondary School / Katerina Anevska, Sava Grozdev, Risto Malčeski
204 – 214 Методическа и технологична реализация на дидактическо проектиране в обучението по математика [Methodical and Technological Realization of Didactical Design in Mathematics Teaching] / Наталия Павлова / Nataliya Pavlova

Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnail„Математика и информатика“, книжка 1, година LIX, 2016 Default Thumbnail„Математика и информатика“, книжка 3, година LIX, 2016 Default Thumbnail„Математика и информатика“, книжка 4, година LIX, 2016 Default Thumbnail„Математика и информатика“, книжка 6, година LIX, 2016

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Годишно съдържание на сп. „Философия“, 2016 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Чуждоезиково обучение“, 2016 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Чуждоезиково обучение“, 2016 г.

2016 г. – успешна за Оперативната програма

2016 г. - успешна за Оперативната програма

Екипната работа – умение на XXI век

Нито по-хубаво, нито по-лошо

Последни публикации

  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • 200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование
  • Снимка на броя: Царство на децата
  • Премиерът Росен Желязков: INSAIT надмина всички очаквания
  • Национално издателство „Аз-буки“ обявява конкурс за научна статия
  • Министър Красимир Вълчев: Предлагаме въвеждане на час по добро
  • Млади химици представят изследванията си пред министъра на образованието и науката

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"