Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2019 г.

Speech Disfluencies of Preschool-age Children Who Do and Do Not Stutter

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-10-2019
в Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2019 г.
A A

1)Yulia O. Filatova, 2)Dobrinka Georgieva
1)Moscow Pedagogical State University – Moscow (Russia)
2)South-West University “N. Rilski” – Blagoevgrad (Bulgaria)

 

Abstract. The purpose of the present study was to determine (i) the frequency of normal disfluency (ND) and stuttered disfluency (SD) in young children who stutter (CWS) and who do not stutter (CWNS) and (ii) whether SD serves as a risk factor for stuttering in CWNS. Participants were 30 preschool-age CWS (n = 14) and CWNS (n = 16). The speech (dis)fluency of all participants was measured from 100 words selected from samples of each child’s conversation and storytelling using the Vanderbilt University (Nashville, TN, USA) Disfluency Count Sheet. Results indicated that CWS, when compared to CWNS, significantly differed in stuttered but not in non-stuttered disfluencies. Within-group analysis indicated that CWS exhibited a significant relation between total speech disfluencies and an index of stuttering severity and that a relatively few CWNS (n = 4) exhibited a percentage of total and stuttered disfluencies within the lower ends of the distribution for CWS. Findings appear to suggest that inclusion of the Vanderbilt Disfluency Count Sheet as part of a comprehensive diagnostic assessment of childhood stuttering helps finetune such assessment through consideration of both ND and SD in a child’s speech as well as the ratio between these measures of disfluency.
Keywords: speech disfluency; normal disfluency (ND); stuttered dysfluency (SD); disfluency measures; preschool children; childhood stuttering; stuttering severity

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЧуждоезиково обучение, книжка 1, година XLVI, 2019 Default ThumbnailФонетико-морфологична и семантична адаптация на общите лексикални елементи от турски произход в българския и във френския език Default ThumbnailТеатр как культурный код русского языка Default ThumbnailЗа някои преводи на романа „Тютюн“ на Димитър Димов

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Явление лексической паронимии как лингводидактическая проблема

Следваща статия

Езикова теория и езикова реалност – категориите вид, време, наклонение и залог в учебните помагала по новогръцки на гръцкото средно образование

Следваща статия

Езикова теория и езикова реалност – категориите вид, време, наклонение и залог в учебните помагала по новогръцки на гръцкото средно образование

Eine exemplarische Studie zur Nutzung von Anglizismen im Aufmacherartikel einer deutschen Tageszeitung

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2019, година XLVI

Последни публикации

  • Обезщетение при недопускане на работа
  • Проф. Елиза Стефанова, председател на Националната агенция за оценяване и акредитация: В България няма толкова студенти, за да има такова огромно ветрило от специалности в университетите
  • Нетрадиционен фест събира млади таланти във Варна
  • Снимка на броя: Цветя за Вазов
  • Да преосмислим заедно Европа
  • Ревнива диня, разговорна чорбица или тъжен сладкиш
  • Проф. Мирослав Карабалиев е новият ректор на Тракийски университет
  • Уточнение за обяви на конкурси за директори в областите Шумен и Разград
  • Поморие посреща директорите на центрове за подкрепа за личностно развитие
  • Правителството одобри промени в Просветния закон
  • Отбелязваме 175 години рождението на Иван Вазов
  • Стипендии и за студенти в платена форма
  • Министър Вълчев и ректори обсъждат таксата за платено висше образование
  • Български ученици спечелиха отборни бронзови медали от Международния турнир на младите физици (IYPT)
  • Министър Красимир Вълчев: Повече практически задачи ще има в изпитите след 7-ми клас
  • Кът с историята на Никопол
  • По пътя към българските корени
  • Наши учени създават заместители на пестициди
  • Амбицията да си върнеш статута на гимназия
  • Кофеинът забавя стареенето
  • 320 седмокласници със 100 точки на НВО по матeматика
  • Над 2500 ръководители на образователни институции ще се учат да управляват европроекти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"