Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2019 г.

Eine exemplarische Studie zur Nutzung von Anglizismen im Aufmacherartikel einer deutschen Tageszeitung

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-10-2019
в Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2019 г.
A A

Hans W. Giessen
Universität des Saarlandes – Saarbrücken (Deutschland)

 

Abstract. In diesem Beitrag soll exemplarisch untersucht werden, wie viele Anglizismen in einem spezifischen deutschen Zeitungstext, dem Aufmacherartikel der Süddeutschen Zeitung, zu finden sind, der sich auf das wichtigste Thema des Vortages bezieht. Ziel des Beitrags ist es, den Einfluss des Englischen nicht auf der rein lexikalischen Ebene zu untersuchen, sondern insbesondere in Bezug zu dem Kontext, in dem der jeweilige Anglizismus aufgefunden wurde. Das Ergebnis ist, dass zumindest im Kontext dieser spezifischen Pressetextsorte englischsprachige Wörter oder vom Englischen beeinflusse Neologismen nicht sehr häufig zu sein scheinen. Wenn sie häufiger auftreten, dann inhaltlich begründet: im Kontext neuer Themen und spezifischer Fachdomänen.
Keywords: Media-adequate didactic presentation; etymologies; German; foreign-language influence; newspaper

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailАнтон Никопит и неговият превод „Учения за децата“ (1850) в контекста на българо-гръцките културни връзки през Възраждането Default ThumbnailИзучаването на чужди езици през Възраждането Default ThumbnailЛетен семинар за преподаватели по норвежки език в Университета в Осло Default ThumbnailTowards Conceptual Frames

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Езикова теория и езикова реалност – категориите вид, време, наклонение и залог в учебните помагала по новогръцки на гръцкото средно образование

Следваща статия

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2019, година XLVI

Следваща статия

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2019, година XLVI

Търсят се педагозите,  които вдъхновяват

Търсят се педагозите, които вдъхновяват

Сп. „История“, книжка 5/2019, година XXVII

Последни публикации

  • Нова структура на училищното образование най-рано след две години
  • 13 отбора от столични училища се включиха в интердисциплинарен турнир „Деца на науката“
  • INSAIT и ETH Цюрих представят най-мащабното проучване на математически доказателства, генерирани от изкуствен интелект
  • Връчиха отличията на лауреатите от XVIII национален конкурс „Морско конче“
  • Над 120 ученици от Видин се запознават със съдебната система
  • Снимка на броя: Огнено шоу
  • Издателство „Аз-буки“ с ново дигитално присъствие
  • Излъчиха царици на буквите
  • Атестирането на учителите се отлага за учебната 2026/2027 г.
  • Държавата подкрепя 2500 деца с таланти
  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН
  • Психоаналитикът проф. Моника Богданова: Ученето е усилие, а в последните години се сведе до забавление
  • Медиатор по призвание
  • Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми
  • Софийският университет е сред първите 50% от най-добрите в света в QS University Rankings 2026
  • Какво трябва да знаем за отпуска при две и повече деца
  • Национално състезание по пътна безопасност във Враца

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"