Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2019 г.

Attitudes of Bulgarian Language Teachers to Digital Competence

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
09-11-2019
в Съдържание на сп. "Чуждоезиково обучение", 2019 г.
A A

Tatyana Angelova
“St. Kliment Ohridski” University of Sofia (Bulgaria)

Abstract. Significance of the research problem: In their communication outside school, students often come across multimodal texts in forums, sites, blogs or texts integrating visual, sound, and animation components. The ever-increasing interest in communication, not only through language but also through multimodal texts, raises the question about studying the second type of texts in first language teaching and about their influence on the first key competence under the Common European Framework of Reference for Languages. In order to find an answer we seek the productive link between multimodal texts and digital competence. For this purpose we examine the attitudes of Bulgarian language teachers from secondary school to digital competence and its relation to Bulgarian language education.
Theoretical Ideas: They are based on the Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe.
Research question: What is the attitude of Bulgarian language specialists to the digital literacy of secondary school students?
Participants in the Survey: Bulgarian language teachers, linguists, BA, MA and PhD students, teaching Bulgarian language trainers.
Procedures: We make an expert assessment of criteria and indicators for digital literacy through Google forms assigning values ​​related to Bulgarian language teaching by the following scale: very important (2), important (1), minor (0) ), insignificant (-1).
Working hypothesis: There exist criteria and indicators for digital literacy in direct relation with Bulgarian language teaching and the first key competence that can be explicitly explained. Zero hypothesis – there are no criteria and indicators for digital literacy in direct relation with Bulgarian language teaching.

Keywords: attitudes: Bulgarian Language Teachers; digital competence

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailLanguage Policies and Language Education in the Period of Sultan Abdülhamid II: Examples from the Yıldız Palace Library Collection Default ThumbnailМястото на есето в обучението по български език като чужд Default ThumbnailРъкописният българо-италиански речник на П. Маурицио да Кастеладзо от 1845 г. Default ThumbnailLa mise en espace des formules stéréotypées dans le discours politico-médiatique: stratégie d’attraction

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Лексикална интерференция в българската писмена реч на носители на руски език

Следваща статия

The Prefix Na- in Bulgarian Verbs: a Cognitive Linguistic Approach

Следваща статия

The Prefix Na- in Bulgarian Verbs: a Cognitive Linguistic Approach

Towards Conceptual Frames

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2019, година XLVI

Последни публикации

  • Тракийският университет открива факултет „Дигитални и зелени технологии“
  • ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“ бе домакин на Erasmus+ Staff Week
  • Неделните училища в чужбина се събират във Велико Търново
  • България подкрепя удвояването на европейския бюджет за научни изследвания и иновации
  • Шампион на корта и в уроците
  • Държавният глава отличи световните шампионки във волейбола
  • 42 студенти на стаж в АЕЦ „Козлодуй“ по програма „Ядрени хоризонти“
  • Най-добрите астрономи с интензивен лагер
  • Снимка на броя: Звездният отбор
  • Могат ли да ме уволнят, ако имам ТЕЛК?
  • „Аз-буки“ подписа меморандум за сътрудничество с УНСС
  • Представи си шест кокошки!
  • От 245 деца в Кюстендилско едва 10 – 15 се връщат в клас
  • Кабинетът предлага Висшето училище по сигурност и икономика в Пловдив да се нарича Академия по национална и информационна сигурност
  • 137 работодатели ще сключват договори за обучение на студенти
  • Прецизираха Правилника за прилагане на Закона за развитието на академичния състав
  • В Министерския съвет отпуснаха над 18,5 млн. лв. за обезщетения в образованието
  • Четири медала за България от Централноевропейската олимпиада по информатика
  • 526 иновативни школа от есента
  • Отличия за програмисти
  • „Утринна история“ за 300 деца в яслите
  • Софийската математическа гимназия с най-висок бал в столицата за поредна година

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"