"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Usage of Expressions in Slogans from Political Campaigns: a Case Study of Bulgarian Local Elections in 2023

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
13-12-2024
in Uncategorized
A A

Elena Tsvetkova
Bulgarian Academy of Sciences
Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/phil2024-04S-08

Abstract. Campaign posters and printer billboards are reviewed in this article with a focus on the slogan. The main argument is that the analysis and the function of an ad slogan can be applied to political campaign slogans. Certain similarities can be found in the purpose of the two, but also similar techniques are used to engage the audience: by using salient expressions or conversational implicatures voters are engaged in a language game that increases the chances of the slogan fulfilling its purpose. For this reason, the theory of implicatures and the Graded salience hypothesis are briefly reviewed. The message becomes easier to grasp and remember because it uses familiar expressions as it is shown in the evidentiary sample.
Keywords: cooperative principle, conversational implicature, flouting maxims, advertising language, campaign slogan, local elections

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailFor a New Pedagogical Paradigm Default ThumbnailThe Doctrinal Complex in the Cyrillo-Methodian Heritage (History Teaching Slavic Languages) Default ThumbnailHeuristic Potential Of Transformative Learning Ideas Default ThumbnailThe Media Education of Children: Challenges for the New Digital Society
Tags advertising languagecampaign sloganconversational implicaturecooperative principleflouting maximslocal elections

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Еco-Аnxiety and Perception of Climate Change

Next article

Psychological Perspectives on Pro-environmental Behaviour

Next article

Psychological Perspectives on Pro-environmental Behaviour

The Art of Challenging: Re-Reading and Remembering

Коледен базар на уменията в МОН

Коледен базар на уменията в МОН

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев откри обновено студентско общежитие в Пловдив
  • Медицинският университет в Плевен въведе лаборатория по анатомия с добавена реалност
  • Нобел за квантова физика в макромащаб
  • Университетът по хранителни технологии в Пловдив ще си партнира със Световната организация по туризъм
  • Център с лаборатория за изследване на аутизма отвори врати в Софийския университет
  • Нова детска градина в Асеновград с финансиране от МОН
  • Разработка на INSAIT е сред водещите статии на топ форум за компютърно зрение и изкуствен интелект
  • 12 отличени с наградите „Джон Атанасов“
  • Министър Красимир Вълчев: За да расте икономиката, ще са ни нужни повече дигитални създатели
  • Разгадани тайни на имунната система донесоха Нобел за медицина на трима учени
  • Таня Михайлова поздрави учителите в Тетевен
  • „Аз-буки“ с премиера на детска книга
  • Първа среща на българските неделни училища в Австрия
  • Малена Замфирова е номер едно в Европа сред младите спортисти
  • РУО – София-област, приветства 72 млади учители
  • Николай Дойчинов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“: Хубавата снимка идва от емоцията, която снимащият е преживял
  • Училищният психолог подкрепя всички ученици
  • Проф. Томас Цурбухен, бивш научен директор на НАСА: Технологиите могат да помогнат за адаптиране към промените на Земята
  • Когато историята е страст
  • В очакване на Нобеловите награди за 2025 г.
  • Милена и Паола, които ще учат децата да станат мислещи хора
  • 90% от шестокласниците се явиха на национално онлайн изследване по математика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"